Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز» عراق، فرمانداری شهر میسان با بیان اینکه تعدادی از کشاورزان منطقه «الودایه» در جنوب استان بصره با تظاهرات، خواستار تامین آب مزارع خود شدند، افزود: معترضان تنها دو روز به مقامات محلی فرصت دادند تا آب مورد نیاز مزارع آنها را تامین کنند.

وی افزود: کشاورزان تهدید کردند که در صورت رفع نشدن مشکل کم آبی که مدتهاست از آن رنج می برند، جاده اصلی بین بصره و میسان را مسدود خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش شدید بارندگی در فصل زراعی امسال در عراق به حدود نصف در مقایسه با سال قبل از آن، خطر خشکسالی را به شدت در این کشور افزایش داده است.

بارندگی های کم سابقه در ۲۰۱۹ باعث شد تا وزارت منابع آب عراق اعلام کند، ذخیره آبی این کشور به میزان ۳۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافته، امری که در ۲۵ سال گذشته بی سابقه اعلام شد، اما خشکسالی سال گذشته ذخایر آبی ای کشور را به شدت کاهش داده است.
عراق دارای سدها و دریاچه های طبیعی و مصنوعی و تالاب های آبی برای ذخیره آب است. مهمترین سدهای این کشور «دوکان، دربندیخان، العظیم، موصل و کوت و کربلا» محسوب می شود و در مقابل دریاچه های «رزازه، سامراء، حبانیه، ثرثار» و تالاب های جنوب عراق مهمترین حوضچه های آبی عراق به شمار می رود.

برچسب‌ها بصره عراق منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره عراق منابع طبیعی بصره عراق منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است