Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره افزایش سرفاصله زمانی تعدادی از خطوط تندرو اتوبوسرانی و همچنین اینکه آیا می‌توان در این خطوط از ون یا اتوبوس تک‌کابین استفاده کرد، توضیح داد: شرکت واحد اتوبوسرانی فقط اجازه استفاده از مینی‌بوس و اتوبوس را دارد و ون مربوط به حوزه تاکسیرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطوط تندرو به جز خطوط راه آهن - تجریش و خاوران - آزادی، چپ‌در هستند، یعنی استفاده از اتوبوس تک‌کابین و مینی‌بوس در این خطوط به دلیل راست‌در بودن ممکن نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشکل اصلی در خطوط تندرو را کمبود راننده دانست و افزود: سال‌هاست که شرکت واحد جذب نیرو نداشته و سالانه تعداد بسیاری از نیروها از جمله رانندگان بازنشسته می‌شوند.

به گفته ترفع، در حال حاضر شرکت واحد با کمبود راننده پایه یک مواجه شده است و برنامه‌ریزی‌هایی برای جذب نیرو انجام شده و اخیراً تعداد محدودی راننده پایه یک به‌ کار گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری باید مجوز جذب نیرو را صادر کنند، عنوان کرد: اگر جذب رانندگان پایه یک انجام شود، سرویس‌دهی وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه گفت: در حال حاضر ۹ خط تندرو در شهر تهران وجود دارد. براساس مطالعات انجام‌شده، اگر روزانه ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در مجموع این ۹ خط فعالیت داشته باشند، سرویس‌دهی مطلوبی به مسافران ارائه خواهد شد. با توجه به بازنشستگی رانندگان اتوبوس، تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر از ۸۰۰ دستگاه در مجموع ۹ خط تندرو شهر تهران است.

وی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های پشتیبان توضیح داد: سیستم اتوبوسرانی به این صورت است که به جز اتوبوس‌های فعال، تعدادی اتوبوس پشتیبان هم وجود دارد. اتوبوس‌های پیشتیبان جایگزین موقت اتوبوس‌های خراب می‌شوند تا اتوبوس مورد نظر تعمیر و جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های دوکابین وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های دوکابین وجود ندارد چراکه متوسط سن آن‌ها نسبت به اتوبوس‌های تک‌کابین کمتر است و با تعمیرات و نگهداری مستمر به چرخه فعالیت برمی‌گردند.

ترفع در پایان تأکید کرد که کمبود اتوبوس‌های دوکابین و تندرو در خطوط مسیر ویژه به علت کمبود راننده است.

کد خبر 642746 برچسب‌ها اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمل و نقل شهری جذب نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود

 محمد علیمهری معاون استاندار در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث واحد‌های بزرگ مقیاس پرورش مرغ گوشتی (مگافارم) اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود. 

وی افزود: برنامه ریزی اولیه برای احداث ۲ مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغداری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد