Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش در نشست با نمایندگان دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، معلم حاکمیتی ترین عنصر تعلیم و تربیت، یعنی رکن رکین تعلیم و تربیت است و این موضوع در طول تاریخ نیز این گونه بوده است و در قرآن کریم نیز در آیات متعددی به این موضوع تآکید شده است.

به گزارش ایران آنلاین، در نشست با جمعی از فعالان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان،که به مناسبت روز دانشجو و در مرکز شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: «معلم»؛ حاکمیتی ترین عنصر تعلیم و تربیت است و در تعابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز به این نکته تأکید و در قرآن کریم نیز در آیات متعددی به این موضوع اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز در حوزه تربیت اسلامی  بحث می کنیم و شهدایی را هم در این مسیر تقدیم کرده ایم. این ها مایه برکت و کم نظیر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مراکز تربیت معلم در دهه های اخیر، سرشار از صدق و صفا بود و بهترین نیروها در این مراکز تربیت می شدند و دانشجو معلمان بسیار فعال بودند.

وی با اشاره به محرومیت های مراکز دانشسراهای تربیت معلم در دهه های گذشته، ادامه داد: باید همواره از وجود تبعیض ها جلوگیری کرد.

نوری خاطرنشان کرد: درب مکان هایی مانند؛ سازمان پژوهش، مراکز پژوهشی، نیروی انسانی و ... باید برای دانشجومعلمان پژوهشگر باز باشد تا دانشجوها بتوانند به راحتی در مراکز مورد نظر به پژوهش بپردازند.

وی گفت: نیروهائی که در دانشگاه فرهنگیان تربیت می شوند اگر در سمت های غیر آموزشی نیز اشتغال یافتند شخصیت معلمی خود را همواره حفظ کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تشکل های دانشجو معلمان باید فعال تر باشند؛ دانشجو معلمان کارهای خیر انجام دهند و در قالب مؤسسات خیریه فعالیت کنند.

عضو کابینه دولت مردمی از تلاش برای تأمین بودجه دانشگاه های فرهنگیان خبر داد و عنوان کرد: در ادامه تحصیلات تکمیلی نباید عجله کرد بلکه باید مهارت ها و توانمندی های خود را افزایش داد.

وی افزود: معلمان باید دارای برنامه درسی و بر آن مسلط باشند زیرا  بدون برنامه درسی،  دانش آموز کار آفرین و پژوهش محور تربیت نمی شود.

 

شایان ذکر است؛ در این نشست چهارتن از دانشجو معلمان به نمایندگی از دانشجو معلمان، مطالبی را در حضور وزیر آموزش و پرورش ارائه داند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش دانشجو معلمان تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت گرامی‌داشت روز معلم در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: معلم در حقیقت یک معمار است؛ معماری که آینده فرد و کشور خود را می‌سازد.

وی با بیان اینکه معلم پیشتاز است، ادامه داد: معلم کسی است که خدا بر معلم خیر و نیکی‌ها درود می‌فرستد، زیرا معلم چراغ و نور به جهل و نادانی می‌افکند. معلم خوب کسی است که بداند چه گوهر و ظرفیتی در دستان خود دارد و آن استعداد را شکوفا کند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

معلم گوهر را در مسیر سعادت پرورش می‌دهد

صحرایی با اشاره به اینکه معلم باید گوهرشناس باشد، ابراز کرد: معلم باید استعداد گوهر در دستان خود را شناسایی کند و گوهر را در مسیر استعداد خود پرورش دهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه در برابر معلمان مسئول هستند، اضافه کرد: تمام آحاد یک جامعه به معلم بدهکارند. اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان ما به معلم خود احترام بگذارند، اول اولیا و دیگر اعضای جامعه باید به معلمان احترام بگذارند. معلم میان‌دار نظام تعلیم و تربیت، آینده‌ساز و معمار هویت کشور است.

وی افزود: هر کسی که دانش‌آموزان و کشور خود را دوست داشته باشد و خواهان سربلندی و عزت کشور خود باشد، باید به معلم احترام بگذارد. جهل اساس هر شری است و معلم تاریکی و جهل را از بین می‌برد؛ بنابراین معتقدم معلمان گوهرتراش هستند. گوهر وجود انسان را تحویل می‌گیرند و به سمت سعادتش سوق می‌دهند.

معلم کلاس اول در شناسایی آینده کشور تاثیرگذار است

صحرایی ادامه داد: رفتن مدرسه نوعی آزادی از ندانستن به سمت دانستن برای ما به‌ویژه در مناطقی که دانش‌آموزان دو زبانه هستند، محسوب می‌شد. ما در مدرسه وارد دنیای دیگری شدیم. معلم کلاس اول خوب به یاد دارم که بسیار در شناسایی آینده کشور تاثیرگذار بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در زمان تحصیل در خطر موشک‌ها و بمب‌ها بعثی بودیم، اضافه کرد: معلم کسی است آینده هر کشور به دست او ساخته می‌شود و من بهترین معلم را در زمان آموزش خود شهیدئ حسن باقری می‌دانم.

وی با بیان اینکه معلم کلیدی‌ترین عنصر نظام آموزشی است، ابراز کرد: هیچ تحولی در هیچ نظام آموزشی و ساحتی بدون وجود معلمان رخ نمی‌دهد؛ بنابراین نقطه کانونی نظام تعلیم و تربیت معلم است.

معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است

صحرایی با بیان اینکه مسئله و راهکار حل مسئله در دستان معلم است، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدفم این است که مقام و منزلت معلم را به جامعه نشان دهم و برای ارتقای آن بکوشم. هر خوبی برای آینده کشور می‌خواهید، باید آن را در معلمان آن کشور جسجو کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش آیینه است؛ آیینه‌ای است که آینده را نشان می‌دهد و هر کسی می‌خواهد آینده کشور را ببیند، تنها کافی است که به مدرسه برود و این موضوع نه پول می‌خواهد، نه نیازی به تحقیق و پژوهش دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در مدرسه پدران، مادران و مهندسان آینده در کشور هستند، خاطرنشان کرد: آن کسی که افسر ارشد تحول است، معلم نامیده می‌شود. معلم میان‌دار، علم‌دار نظام تعلیم و تربیت است و با هیچ کسی نمی‌توان آن را مقایسه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • ترقی دانش کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • معلم، نماد بی بدیل فداکاری برای آموختن
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند