Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، لقمان خسروپور در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افزود: در راستای افزایش سرانه فضای کتابخانه ها ۶ باب کتابخانه ثابت و سه کتابخانه سیار در روستاهای مرزی این شهرستان راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در این شهرستان سه باب کتابخانه نهادی شامل ابن سینا، مجتمع فرهنگی و شهر میرآباد با بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب وجود دارد و سرانه فضای کتابخانه برای هر ۱۰۰ نفر ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ متر مربع است و برای هر ۲.۵ نفر نیز یک جلد کتاب وجود دارد که نسبت به استاندارد بسیار کم است و باید نگاه ویژه ای به آن شود.

خسروپورآذر افزود: ۶ باب ساختمان با همکاری بخشداری‌ها در روستاهای مرزی پر جمعیت شهرستان تعیین شده و اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز باید برای تأمین نیرو، کتاب و تجهیز آن اقدام کند، به همین منظور سه دستگاه خودرو هم توسط خیرین تأمین خواهد شد تا بتوان کتابخانه سیار روستایی راه اندازی شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: توسعه فضای کتابخانه یکی از اولویت‌های مهم اداره کل کتابخانه های عمومی به خصوص در شهرهای بدون کتابخانه و روستاهای پرجمعیت است.

خدیجه معصومی افزود: در راستای توسعه فضای کتابخانه های عمومی درصدد بهره گیری از ساختمان‌های مازاد هستیم که به اداره کل کتابخانه های عمومی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: در مناطق محروم و روستاهای پر جمعیت که فعلاً امکان راه اندازی کتابخانه عمومی وجود ندارد می‌توان پیشخوان کتابخانه راه اندازی کرد که مستلزم معرفی فضا توسط مسئولان شهرها و روستا برای راه اندازی توسط این اداره کل است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه های مشارکتی نیز یکی از راه‌های توسعه فضای کتابخانه ای است که در تأمین منابع، نیرو و نرم افزاری به قدر توان به سازمان‌ها و خیرین درخواست کننده مساعدت می‌کنیم.

کد خبر 5373640

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه فرمانداری سردشت ویروس کرونا مطالبات مردم لرستان از دولت بوشهر روز پرستار آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان کرمانشاه عکس استانها خرم آباد روز دانشجو سیدابراهیم رئیسی سانحه تصادف کل کتابخانه های عمومی فضای کتابخانه راه اندازی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود