Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح ساختمان امام حسن مجتبی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: امروزه پیشرفته‌ ترین درمان‌ ها را در کشور انجام می ‌دهیم و موظف به حفظ این کیفیت هستیم، لذا بیمارستان مسیح دانشوری به ویژه در حمایتی که از اقشار آسیب پذیر دارد، بیمارستانی الگو در کشور بوده این بیمارستان از پیشرفته‌ ترین تجهیزات و بهترین پزشکان برای درمان محرومان و حمایت از ظرفیت خیرین استفاده می‌ کند و وظیفه وزارت بهداشت نیز حمایت از این مرکز است که باید مراتب تقدیر و تشکر خود را نیز اعلام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هر بیماری که به کمک خیرین درمان شود، ثواب بی اندازه ‌ای دارد و امیدواریم نهضت بهره مندی از ظرفیت خیرین را به شکل کامل تری شاهد باشیم.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان کشور، تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان کشورمان در طول مدت مبارزه با کرونا، کار جهادی انجام دادند و امروزه ما به کارهای جهادی نیاز داریم.  

عین اللهی با بیان اینکه تا امروز، ۱۷۴ میلیون دُز واکسن در کشور تامین شده است، گفت: در حال حاضر، میزان ترزیق دز اول واکسن در کشور ۸۶ درصد و میزان تزریق هر دو نوبت واکسن در تهران و کشور، به ترتیب ۷۶ و ۷۴ است.

وی ضمن تشکر از ولایتی، رییس بیمارستان مسیح دانشوری و متخصصان، کادر درمان و پرستاران این بیمارستان، با اشاره به رشد و شکوفایی بیمارستان مسیح دانشوری، ادامه داد: امروزه، نام ایران در جهان پرافتخار است و وقتی از ایران نام برده می شود، همه ملت ها یاد امام راحل (ره) میفتند، ایران یعنی، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ایران یعنی افتخارات بزرگی که شهدای گرانقدرمان در میدان نبرد به دست آوردند.

روزانه یک میلیون دز واکسن تزریق می ‌شود

وزیر بهداشت در ادامه درخصوص واکسیناسیون کووید ۱۹، گفت: در ابتدای مبارزه با کرونا، واکسن در اختیار نبود، اما با کار جهادی، تا امروز، ۱۷۴ میلیون دُز واکسن تامین شده که ۱۵۰ میلیون دُز آن وارداتی و ۲۴ میلیون دز هم از طریق شرکت های داخلی تامین شده و تاکنون حدود ۱۱۰ میلیون واکسن نیز تزریق شده است.

عین اللهی افزود: در این زمینه مردم همراهمان بودند و عمده این کار با حمایت و کمک مردم انجام شده است، چرا که اگر با امکانات خود می خواستیم این میزان واکسیناسیون را انجام دهیم، بیش از یک سال به طول می انجامید،  تا جایی که در روز رکورد تزریق یک میلیون و ۶۵۰ هزار دز و در هفته رکورد تزریق ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن را نیز داشتیم و امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم در نهایت شاهد شکست این بیماری در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه میزان ترزیق دز اول واکسن در تهران به ۸۸ درصد رسیده است، افزود: در حال حاضر، میزان ترزیق دز اول واکسن در کشور ۸۶ درصد و میزان تزریق هر دو نوبت واکسن در تهران و کشور، به ترتیب ۷۶ و ۷۴ است و حدود ۲ میلیون نفر هم دز سوم را تزریق کرده اند. واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری و کاهش عوارض بسیار موثر بوده است و امیدواریم همه مردم مشارکت کنند.  

 ساختمان امام حسن مجتبی (ع) بیمارستان مسیح دانشوری با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و در ادامه این برنامه، از بخش‌ های مختلف بیمارستان مسیح دانشوری، از جمله مرکز جدید جامع پیوند اعضای کلیه، کبد، ریه، قلب و پانکراس بازدید شد.

با افتتاح ساختمان امام حسن مجتبی (ع) بیمارستان مسیح دانشوری و همچنین آغاز دوره جدید فعالیت‌ های پژوهشی درساختمان امام باقر (ع) و توسعه کلینیک ‌ها و درمانگاه اورژانس و افزایش تخت ‌های تحت نظر اورژانس، در مجموع تعداد تخت ‌های بیمارستان به ۱۲۱۳ عدد، افزایش یافت.

انتهای پیام/ 

 
 منبع: ایرنا
 

ملیحه آدینه کد خبر: 1121663 برچسب‌ها ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران بیمارستان مسیح دانشوری عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است