Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت ابراهیمی زاده نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهداد از برگزاری مسابقه ماراتون در اواخر هفته جاری در کویر شهداد خبرداد و گفت: این رقابت با حضور ۱۵۰ دونده از استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه این دوی صحرا نوردی به همت بخش خصوصی در بخشی از بیابان لوت و کلوت‌های شهداد برگزار می‌شود، افزود: دوندگان فاصله ۳۵ کیلومتری از کاروانسرای تاریخی شفیع آباد تا کلوت‌ها را پیمایش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با اشاره به جاذبه‌های بیابان لوت که بیش از ۸۰ درصد آن‌ها در حوزه شهداد واقع شده اند، تصریح کرد: تعداد ۴۰ فعال حوزه گردشگری نیز در قالب تیم‌های فنی و تدارکات برای اجرای این مسابقه حضور دارند.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهداد گفت: شهداد به لحاظ داشته‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران مورد توجه قرار گرفته است که هرساله شاهد برگزاری رویداد‌های مهم ورزشی در منطقه خواهیم بود.

ابراهیمی افزود: قرار است، اوایل دی ماه امسال مسابقات کشوری فوتوال نیز در کلوت‌های شهداد برای اولین بار برگزار شود.

انتهای خبر/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی کرمان ماراتن کویر نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی گفت: در جشنواره ریواس، برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی، خواندن متون ادبی و طنز با لهجه راونجی، اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، طبخ غذاهای سنتی و چیدن ریواس از کوه مروار و دره اجرا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری بیست و ششمین جشنواره ریواس را ایجاد روحیه نشاط و همدلی و معرفی و شناساندن هر چه بیشتر قابلیت‌های راونج که دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند موجب نشاط اجتماعی شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه روستای راونج با داشتن مزیت‌های مختلف کشاورزی می‌تواند میزبان جشنواره‌های متعدد دیگری نیز باشد، افزود: ظرفیت‌هایی همچون امامزادگان سلیمان و پیرداوود، دشت ریواس و دره راونج از جمله ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فرد این منطقه است.

کد خبر 6095881

دیگر خبرها

  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • دکتر ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود