Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان یاسوج ۱۳ شهریورماه سال ۹۰ کلنگ زنی شد و قرار بود ۲۴ ماهه به بهره برداری برسد ولی هنوز ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، اجرای تقاطع غیر همسطح در سه راهی «یاسوج-اقلید-مهریان» از مطالبات به حق مردم در دو دهه اخیر بود که 13 شهریورماه سال گذشته با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد ولی بعد از گذشت بیش از 15 ماه هنوز راه به جایی نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 220 هزار نفر به عنوان یکی از شهرهای مهاجرپذیر شاخص کشور به شمار می‌رود و نرخ بالای رشد جمعیت در این شهر و گسترش مناطق حاشیه‌ای مؤید این ادعا است.

قرار گرفتن شهر یاسوج در دامنه کوه دنا و احاطه این شهر توسط رودخانه‌ها و چشمه‌های آب و برخورداری از طبیعت زیبا سبب شده تا این شهر نام پایتخت طبیعت ایران را یدک بکشد.

گسترش جمعیت در شهر یاسوج و قرار گرفتن این شهر در کریدور شمال به جنوب بی‌شک در صورت عدم توجه به زیرساخت‌های لازم در آینده با مشکلات عدیده روبه‌رو خواهد شد.

موضوع استاندارد سازی محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین رفع معضلات ترافیکی در مراکز شهری به ویژه در مرکز استان از موارد ضروری این روزها به شمار می‌رود.

یکی از نقاط حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان تقاطع محور یاسوج به اقلید در منطقه مهریان که ورودی مناطق گردشگری استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بوده که ساماندهی آن با توجه به در حال اجرا بودن محور یاسوج -اقلید از اهمیت خاصی برخوردار است.

در تابستان سال گذشته با حضور وزیر وقت مسکن و شهرسازی کلنگ احداث تقاطع غیر همسطح مهریان با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان بر زمین زده شد ولی بعد از گذشت بیش از یکسال هنوز این پروژه راه به جایی نبرده است.

به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد این پروژه با توجه به قرار گرفتن در محور مواصلاتی طریق‌الرضا که نقش اتصال مناطق جنوبی به مشهد مقدس را دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

کیومرث حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در یکسال گذشته این پروژه متأسفانه پیشرفت فیزیکی قابل توجهی از سمت شرکت مجری انجام نشده است، یادآور شد: به پیمانکار این پروژه 10 جبهه کاری اعلام و مقرر شده در صورت وجود معارضات محلی با هماهنگی معاون عمرانی این موارد رفع و حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده طولانی شدن پروژه‌های عمرانی عدم توجه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و معتقدم با پیمانکاران کم‌کار باید طوری برخورد شود که به راحتی نتواند در مناقصه شرکت و مجری پروژه‌ها باشد.

روند اجرای پروژه‌های راهسازی در شهرستان شازند سرعت می‌گیردنماینده مرکز کهگیلویه و بویراحمد از تاخیر در تکمیل پروژه‌های راهسازی انتقاد کردوزیر راه و شهرسازی: تکمیل پروژه‌‌های راهسازی استان بوشهر در اولویت است

وی افزود: این پروژه از جمله پروژه‌های مهمی بوده که از اعتبارات مناسبی برخوردار و در مدت قرارداد تکمیل کار دو سال بوده‌ است.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه و بویراحمد تقاطع غیر همسطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد