Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «صبح نو آنلاین» به سفر رییس مجلس و هیات پارلمانی کشورمان به ترکیه اشاره و افزود: مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی بهبود روابط با همسایه ها است و حقیقتا همسایه های ما که بالای 400 میلیون نفر جمعیت دارند بهترین هدف برای تقویت روابط خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: کشورهای همسایه ایران هم در مورد صادرات و هم برای برطرف کردن برخی نیازهای داخلی کشور، بهترین هدف هستند و تقویت روابط با آن‌ها به صورت مستقیم منجر به تحکیم اقتصادمان خواهد شد.

راستی بیان می‌کند: سفر قالیباف نیز با همین هدف صورت گرفت. قالیباف با اردوغان نیز در این سفر دیدار داشت و ترکیه در شمال غرب کشور ما یک وزنه قابل ملاحظه است که ما هم از نظر کشاورزی و صنایع می توانیم با این کشور رابطه خوبی داشته باشیم و هم از لحاظ امنیتی و سیاسی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

راستی ادامه داد: در روزهای پایانی دولت سابق روابط ایران و ترکیه به سمت تنش رفت و کشورهای بیگانه نیز از این فرصت سوءاستفاده کردند و قصد داشتند عمق این تنش را افزایش دهند. اما هر دو کشور باید بدانند حسن همجواری منجر به حفظ امنیت مردم و منطقه خواهد شد و نباید به بیگانگان اجازه دخالت دهند.

این نماینده مجلس گفت: سفر قالیباف با هیات بلند پایه جهت هموار کردن همین مسیر است و امیدوار هستیم بتوانیم با تمام کشورهای همسایه روابط حسنه داشته باشیم چرا که رابطه با همسایگان بسیار کم هزینه تر از سایر نقاط جهان است و عقل حکم می کند که اولویت برای ما همسایگانمان باشند.

او در انتها افزود: امیدوار هستیم که سفر قالیباف بتواند زمینه های لازم را برای تحقق این مهم فراهم کند و دولتمردان نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران ایران و ترکیه دولت رییس مجلس نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام پارسایی، نماینده مجلس دهم در یادداشتی، با اشاره به اظهارات جنجال برانگیز بانکی پور درباره زنان ترکیه، نوشت؛

وقتی در دفاع از لایحه جنجالی عفاف و ‌ حجاب⁩ ناتوان می شوند، زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را به باد تهمت های ناروا می گیرند. ‏اگر یک ذره سیاست، انسانیت و شرم حالیشان بود، به این راحتی حرمت مردم یک کشور، از هر دین و مذهب و باوری را نمی شکستند!

‏عذرهای بدتر از گناه

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903197

دیگر خبرها

  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی