Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بوشهر با اشاره به جایگاه قرآن در استان بوشهر گفت: تاریخ قرآن استان بوشهر مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد و باید بانک اطلاعاتی در این مورد ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در آیین افتتاح 1400 همایش و محفل قرآنی در استان بوشهر با بیان اینکه قرآن کریم عنصر نجات‌بخش بشر است اظهار داشت: نهضت احیای قرآن فصلی است که انقلاب اسلامی نوید آن را به جهان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر قرآن کریم اساس و راه درست الهی برای سعادت بشر است تصریح کرد: زیر بنای نظام اسلامی ایران قرآن کریم است و اکنون اساس قانون اساسی، تفکر نظام اسلامی، پژوهش‌ها و تحقیقات قرآن محوری است.

امام جمعه بوشهر ایران اسلامی را قطب قرآنی جهان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: اکنون ایران اسلامی در بخش‌های مختلف پژوهشی، حفظ، قرائت، صوت، لحن به‌عنوان قطب جهان اسلام است.

وی بوشهر را پایتخت قرآن دانست و با اشاره به تداوم این مهم در سال آینده تصریح کرد: این استان در عرصه قرآنی دارای پیشینه تاریخی درخشانی است که برخی تحقیقات قدمت یک‌هزار ساله حکایت می‌کند.

صفایی بوشهری بر پژوهش و تحقیق در مورد قدمت تاریخی قرآنی استان بوشهر تأکید کرد و افزود: باید تاریخ قرآن در استان بوشهر مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد و بانک اطلاعاتی در این مورد ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه در استان بوشهر کارهای مهم و قابل توجهی در پایتخت قرآنی انجام شده تصریح کرد: استان بوشهر که امسال پایتخت قرآن کشور است همواره از مراکز مهم توجه به قرآن بوده و اکنون نیز برنامه‌های خوب پیشنهاد شده که امیدواریم به‌خوبی اجرا شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وجود شخصیت‌های مهم قرآنی در استان بوشهر افزود: لازم این شخصیت‌ها در بخش‌های مختلف به جامعه معرفی و مورد الگو قرار گرفته شوند.

یک‌هزار و 400 برنامه قرآنی تا پایان سال برگزار می‌شود

دبیر ستاد و مجری طرح دستاورد‌های قرآنی کشور در استان بوشهر هم در این نشست با بیان اینکه یک‌هزار و 400 برنامه قرآنی تا پایان سال در استان بوشهر برگزار می‌شود تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال در 10 شهرستان استان یک‌هزار و 400 برنامه قرآنی برگزار می‌شود.

امام جمعه بوشهر: سبک زندگی قرآنی باید در جامعه ترویج شودامام جمعه بوشهر: مجمع بزرگ قرآنی جنوب ایران در بوشهر ساخته می‌شودامام‌جمعه بوشهر: سبک قرآنی استان بوشهر در جامعه ارائه شود

سید موسی موسوی گفت: در این راستای 1400 همایش و محفل قرآنی امسال در استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی ایران با مشارکت شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، هیئت‌های مذهبی و سایر نهادهای اجرایی و جهادگران محلات برگزار می‌شود.

وی آغاز اجرا این همایش‌ها با برگزاری همایش قرآنی شهید صادق گنجی دانست و بیان کرد این برنامه‌‌ها شامل همایش‌ها و محفل‌های قرآنی است که با بسیج فعالان قرآنی و همکاری دستگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه بوشهر استان بوشهر برگزار می شود پایتخت قرآن یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، این مسابقه با حضور ۴۵۰ دانش آموز از شهرستان‌های سروستان، فسا، شیبکوه و ششده و قره بلاغ در رشته‌های قرآن نماز و عترت برگزار شد.

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم دانش آموزان نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است