Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:33:23 GMT

سوختن فیلمی که آتش‌سوزی یک سینما را روایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۳۷۲۶

سوختن فیلمی که آتش‌سوزی یک سینما را روایت می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی فیلم «جنایت بی‌دقت» که به ماجرای آتش‌سوزی سینما رکس آبادان می‌پردازد در کنار چند فیلم دیگر که به تازگی به اکران درآمده‌اند با توجه به شرایط اکران در حال سوختن است.

فیلم جنایت بی‌دقت به کارگردانی شهرام مکری که روایتگر آتش‌سوزی سینما رکس آبادان است چند روزی است که همزمان با سینماهای سراسر کشور در مشهد نیز به اکران درآمده، اما شرایط اکران آن به شکلی است که عملاً نمی‌توان فروش و مخاطبی را برای آن متصور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم که در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از منتقدان سینمایی شده است، در حال حاضر پس از گذشت چندروز از اکران تنها در دو سانس در پردیس سینمایی اطلس به نمایش درآمده و سینماهای دیگر مشهد با توجه به حجم بالای فیلم‌های در حال اکران سالنی را برای این فیلم اختصاص نداده‌اند.

بر اساس اعلام سامانه فروش سینما تیکت، فیلم جنایت بی‌دقت پس از چند روز از اکران در کل کشور تنها موفق به فروش ۴۰ میلیون تومان شده است و اگر این روند ادامه پیدا کند باید گفت فیلمی که خود به آتش کشیده شدن یک سینما را نشان می‌دهد، در شعله‌های لیست اکران سینماها خواهد سوخت و باید به فکر فروش از طریق راه‌های دیگری مانند اکران آنلاین باشد.

فیلم‌سوزی به چه قیمت؟

با توجه به این فیلم‌سوزی‌ها که در کنار اکران‌های پرفروش فیلم‌های کمدی رخ می‌دهد، اتفاق مشابهی نیز برای فیلم رمانتیسم عماد و طوبا رخ داده که چندروز پیش کاوه صباغ‌زاده، کارگردان این فیلم نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

صباغ‌زاده در متن پست اینستاگرامی خود نوشته است: 

فیلم سوزی به چه قیمت؟ اعضای شورای صنفی نمایش با برنامه‌ریزی اشتباه برای اکران رمانتیسم عماد و طوبا فرصت دیده شدن این فیلم را از بین بردید. آقایان! پس از دو سال رکود اکران می‌خواهید به هر قیمتی شده مردم را به سینماها برگردانید؟ با اکران یک‌جای فیلم‌های کمدی؟ فکر کرده‌اید که چه بلایی بر سر دیگر فیلم‌ها می‌آید؟ قطعاً فکر نکرده‌اید. من مخالف فروش فیلم‌ها نیستم، ولی چرا این همه فیلم کمدی را که در هر فصلی اکران شوند فروش خوبی خواهند داشت یکجا اکران کردید؟ حالا این به یک طرف؛ چرا فیلم من را با اکران در کنار این فیلم‌ها سوزاندید؟ فیلمی که دست کم نیمی از آن با سرمایه خصوصی تولید شده و توان مالی تبلیغات گسترده را ندارد که در کنار فیلم‌های دیگر عرض اندام کند را بدون برنامه‌ریزی مناسب به اکران می‌گذارید؟ 

فیلمی که تولیدش نزدیک به دو سال زمان برد و سرمایه و زمان و انرژی زیادی سرش گذاشتیم را سوزاندید و تمام انگیزه ما را برای تولید یک فیلم متفاوت -خوب یا بد- از بین بردید. کاری کردید که در کمتر از دو هفته بیش از نیمی از سینماها فیلم را از پرده پایین بکشند. هر چند همان موقع هم که اکرانش کردند کوچک‌ترین سالن‌ها و بدترین سانس هایشان را به فیلم اختصاص دادند. یا شاید هم کاملاً فکر شده و برنامه‌ریزی شده خواستید نشان دهید که آثار متفاوت جایی در سینمای ما ندارند و باید سینما را به دو دسته کمدی‌های سطحی و فیلم‌های سیاه و چرک تقسیم کرد؟ چه سودی برایتان دارد که برخی فیلم‌ها را این طور به زمین میزنید؟ 

من که دیگر راضی به حتی یک سانس دیگر نمایش فیلمم در سینماها نیستم. اکران مجازی با تمام مخاطراتش می‌ارزد به شیوه اکران غلط و فشل شما در سینماها. این فیلم شاید اگر در یک شرایط نرمال اکران می‌شد باز هم به دلایلی به فروش بالایی نمی‌رسید، ولی در حال حاضر و با این شیوه غلط اکران قطعاً یک شکست تمام عیار تجاری رخ داده که تنها مقصر آن شما هستید. شما و تصمیمات اشتباه تان این فیلم را زمین زدید و من شما را مقصر اصلی این شکست می‌دانم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سینما فیلم سینمایی رمانتیسم عماد و طوبا مشهد خراسان رضوي فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بدون اطلاع‌رسانی رسمی، آن تبصره مهم فروش بلیت ۸۰ هزار تومانی در ساعات طلایی برداشته شده و سالن‌های سینما در ۵ روز هفته (چهارشنبه تا یکشنبه) در همه ساعات روز می‌توانند بلیت را به قیمت ۸۰ هزار تومان به فروش برسانند.

نتیجه این گرانی، آن است که میانگین قیمت بلیت (که از تقسیم گیشه کل سینما به تعداد کل تماشاگران به دست می‌آید) حدود ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد و از حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان (در هفته‌های پایانی ۱۴۰۲) به حدود ۵۷ هزار تومان (در این روزها) رسیده است. یعنی با احتساب روزهای نیم‌بها و سینماهای کم‌کیفیت‌تر، هر تماشاگر به‌طور میانگین ۲۷ درصد پول بیشتری بابت بلیت سینما پرداخت می‌کند.

این درحالی است که همواره مصوبات شورای صنفی نمایش و شورای راهبردی اکران به‌عنوان دو کمیته تخصصی تعیین آیین‌نامه عرضه در سینمای ایران، به اطلاع عموم می‌رسید و هرگونه تغییر در بهای بلیت سینما نیز از این قاعده مستثنی نبود. این اتفاقی نادر است که نه سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و نه صنوف سینمایی حاضر در شورا، خود را موظف ندیده‌اند تا گران شدن بلیت را به اطلاع علاقه‌مندان سینما برسانند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900253

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد