Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با ویروس اومیکرون توضیحاتی ارائه کرد و گفت: فعلا هیچ اطلاعات ثابت شده‌ای در خصوص میزان تهاجم و بیماری زایی این ویروس وجود ندارد.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: اوایل آذرماه بود که خبری دوباره جهان را به شوک فرو برد. شناسایی سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی که سازمان بهداشت جهانی آن را یک "سویه نگران کننده" عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سویه جدید "اُمیکرون" نام گرفت و خیلی زود از آفریقای جنوبی راهی کشور‌های دیگر شد و حالا بر اساس آخرین آمار این سویه در ۴۰ کشور جهان شناسایی شده است.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان بیماری زایی و قدرت این ویروس در دست نیست، اما آنچه موجب شده سازمان بهداشت جهانی از این ویروس به عنوان یک سویه "نگران کننده" یاد کند ثبت ۲۶ تا ۳۲ جهش در این ویروس است که آن را به تکامل یافته‌ترین سویه جهش یافته کرونا تبدیل کرده است.

دکتر سیاوش وزیری متخصص بیماری‌های عفونی، در رابطه با سویه جدید "اُمیکرون" گفت: این سویه که اولین بار از آفریقای جنوبی گزارش شد هم اکنون در کشور‌های بسیاری شناسایی شده که بر اساس اعلام رسمی تعداد این کشور‌ها به ۴۰ مورد می‌رسد.

وی در خصوص این ویروس و مشخصات آن گفت: فعلا هیچ اطلاعات ثابت شده‌ای در خصوص میزان تهاجم و بیماری زایی این ویروس وجود ندارد. همچنین در خصوص میزان مرگ و میر این سویه جدید هم اطلاعات دقیقی در دست نیست و قضاوت در خصوص این سویه بسیار زود است و باید منتظر هفته‌های آینده ماند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: آنچه در این میان موجب شده که علی رغم این اطلاعات کم، این سویه به عنوان یک سویه نگران کننده معرفی شود، تعداد بالای جهش‌های رخ داده در این سویه جدید است.

وی افزود: بنابر اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی ۲۶ تا ۳۲ جهش بر روی این ویروس و بویژه در بخش سنبله آن رخ داده که آن را به تکامل یافته‌ترین سویه جهش یافته کرونا تبدیل کرده است.

وزیری تصریح کرد: تنها ۱۰ جهش در دامنه قابل اتصال ویروس به سلول‌های انسانی رخ داده که موجب شده میزان چسبندگی این سویه جدید نسبت به سویه قبلی "دلتا" تشدید و تقویت شود.

وی افزود: این جهش‌ها موجب شده این تصور محتمل شود که این سویه قابلیت اتصال بیشتر و در نتیجه سرایت پذیری بیشتری خواهد داشت، چرا که با این جهش‌ها عملا انتظار می‌رود ۵۰۰ درصد نسبت به سویه "ووهان" یا همان سویه اولیه ویروس کرونا سرایت پذیر بیشتری داشته باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: همچنین این جهش‌ها موجب شده انتظار داشته باشیم که این سویه نسبت به سویه "دلتا" افزایش ۷۰ درصدی در سرایت پذیری داشته باشد.

وزیری خاطرنشان کرد: در نهایت با توجه به رفتار‌های غیرقابل پیش بینی ویروس کرونا باید جهت اظهار نظر دقیق درباره این سویه جدید منتظر گذشت زمان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد بیماری زایی در کشور‌های درگیر این سویه تغییر محسوسی نشان نداده، بنابراین اطلاعات درباره قضاوت این سویه جدید هنوز ناکافی است.

بیشتر بخوانید: اومیکرون تا چه حد ترسناک است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اومیکرون کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اومیکرون کرونا متخصص بیماری های عفونی سویه جدید بیماری زایی موجب شده کشور ها جهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • (ویدئو) تصاویری دیدنی از تکامل پورشه در طول زمان
  • بخشی از تکامل در پورشه (فیلم)
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند