Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم گفت: مردم مشکلات فراوانی را تجربه کردند و انتظار دارند دولت و مجلس با روحیه جهادی و عمل انقلابی زودتر به این وضعیت اقتصادی سروسامان دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، غلامرضا منتظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم اظهار داشت: در ابتدا باید به موانعی که پیش‌روی دولت بوده توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طور مثال میزان بدهی‌هایی که از گذشته باقی‌مانده را مدنظر قرار دهیم زیرا ما تا چهار سال آینده همچنان با بدهی‌های گذشته روبه‌رو هستیم که دولت باید آن‌ها را پرداخت کند.

وی تأکید کرد: نکته بعدی که باید مدنظر قرار دهیم این است که هنوز مدیران خط مقدم دولت مستقر نشده‌اند باید فقط به کابینه و استانداران بسنده کنیم. با توجه به این موارد در یک نگاه کارنامه‌ای می‌توان گفت که عملکرد دولت در بخشی از حوزه‌ها از جمله بهداشت و درمان در 100 روز اخیر موفق بوده است. این 100 روز را در حوزه بهداشت می‌توانیم با سال‌های گذشته مقایسه کنیم که مملو از ناامیدی بود.

منتظری گفت: در روزهای اخیر شاهد بودیم که با مدیریت جهادی بسیاری از مسائل حوزه بهداشت برطرف شد و ضریب امنیت سلامتی افزایش یافت. همچنین در حوزه‌های فرهنگی گام‌های خوبی از سوی وزارت ارشاد، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی برداشته شد و ارتباطات خوبی که با جامعه هدف خود گرفتند موجب تقویت و جایگاه منزلت شورای فرهنگی عمومی و تخصیص اعتبارات ویژه برای پیشگیری از آسیب دیدن برنامه‌های تاریخی کشور به‌ویژه اصلاحات پایتخت‌های گردشگری بود.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس: اجرای رتبه‌بندی معلمان باعث بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان می‌شود16 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در استان سمنان توزیع شدنماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان: اشتغال و معیشت مهمترین مطالبه از رئیس جمهور است

نماینده مردم گرگان و آق قلا اظهار داشت: به‌طور مثال شاهد بودیم که میدان امام در حال آسیب بود اما با موافقت رئیس‌ جمهور این میدان بازسازی شد.

نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم که در حوزه اقتصادی باید اقدام جدیدتری صورت بگیرد. ضمن اینکه گام‌های اولیه خوب است اما به نظر می‌رسد باید پیوند عمیق‌تری بین دولت و مجلس اتفاق بیفتد و ما برای سال پیش رو ثبات قیمت داشته باشیم. اکنون بیشترین دغدغه مردم کنترل قیمت‌ها است هر چند واقعا امکان‌پذیر نبود که در مدت‌زمان کوتاهی قیمت‌هایی را که سالیان متمادی در حال افزایش بودند کنترل و روند آن‌ها را کاهشی کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم مشکلات فراوانی را تجربه کردند انتظار دارند دولت و مجلس با روحیه جهادی و عمل انقلابی زودتر به این وضعیت سروسامان دهند. متأسفانه در حوزه اقتصادی موانع داخلی زیادی داریم که بدتر از تحریم‌های خارجی هستند. تحریم‌های خارجی خیلی نتوانستند به اهداف خودشان برسند اما خود تحریم‌هایی که توسط برخی از نیروهای درونی باهدف منافع فردی جناحی و رانت‌خواری شکل می‌گیرد باعث می‌شود دولت حرکت کندی داشته باشد.

منتظری گفت: بنابراین در این بخش باید تلاش جدی‌تری رخ دهد، در حوزه اقتصادی باید دو اتفاق را شاهد باشیم نخست برنامه‌های عملی دولت در حوزه ثبات در قیمت‌ها در کوتاه‌ مدت و سپس اعلام برنامه‌های بلندمدت در حوزه مدیریت قیمت کالاها و ارز، لذا انتظار جامعه، این است که هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود، با توجه به گزارشاتی که رئیس‌ جمهور دارد خوش‌بین هستیم که این کار اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت و مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی