Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از صداوسیما،‌ گفت وگوی محمدمهدی اسماعیلی و منوچهر صدوقی‌سها فیلسوف، عرفان‌پژوه‌، نویسنده و حقوقدان در برنامه شب های فرهنگ یکشنبه (۲۱ آذر)، در خصوص فارابی و اندیشه های او از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

فارابی  از بزرگترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر طلایی اسلام است که در علم، فلسفه، منطق، جامعه‌شناسی، پزشکی، ریاضیات و موسیقی تخصص داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین آثار فارابی در زمینه فلسفه، منطق، جامعه‌شناسی و همچنین دانشنامه‌نویسی بود. وی نخستین فیلسوفی است که در دورۀ اسلام ظهور کرده و روی همین اصل او را استاد الفلاسفه می‌نامند.

برنامه شب های فرهنگ را به تهیه کنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام‌ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

ترویج عفاف و حجاب و جلوگیری از آسیب های فرهنگی

برنامه تلویزیونی چراغ شبکه پنج سیما، این هفته یکشنبه و سه شنبه (۲۱و ۲۳ آذر) ساعت ۲۲ به تبیین موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می پردازد. در برنامه پیش رو این سوال مطرح می شود که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از آسیب های فرهنگ بی بند و باری چه باید کرد؟
فصل سوم برنامه چراغ  که هر هفته یکی از چالش ها و مسائل مرتبط با عفاف و حجاب را بررسی می‌کند، این هفته با حضور آتسوکو هوشینو بانوی مسلمان شده ژاپنی که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر به دین مبین اسلام مشرف شدند و سپس به ایران مهاجرت می کند، تماشایی می شود.
بازپخش برنامه چراغ را می توانید روز های دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۰:۱۵ببینید، و برای شرکت در نظرسنجی برنامه، نظرها و پاسخ های خود را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۵۴۷  ارسال فرمایید.
چراغ کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی مصطفی هیودی و اجرای المیرا سماواتی و با سردبیری محمد حسن زمان وزیری تولید شده و نعیمه اسلاملو نویسندگی این برنامه را بر عهده دارد.

از عمارت مسعودیه تا معرق‌ ایرانی در ایران پرس تی‌وی

برنامه این هفته ایران (IRAN) شبکه پرس تی‌وی به معرفی عمارت مسعودیه و هنر معرق در ایران اختصاص دارد.

برنامه ایران در بخش اول خود به گزارشگری هدی لزگی به معرفی عمارت مسعودیه یکی از بناهای دوره قاجار می‌پردازد. این عمارت یکی از اماکن مهمی است که در حوادث تاریخی نقش داشته است. در این برنامه می‌بینیم که حادثه تاریخی مهم منفجر شدن بمب دست‌ساز در زیر کالسکه محمدعلی شاه قاجار در نزدیکی این عمارت بوده است.

قسمت دوم برنامه ایران به گزارشگری رضا باباگل زاده نیز به معرفی خارق‌العاده‌ترین معرق‌ها که توسط هنرمندان ایرانی پدید آمده است اختصاص دارد.

 این برنامه به این موضوع می‌پردازد که ایرانیان توانستند هنر کهن معرق را با زیباترین اشکال هندسی و با به کارگیری علم ریاضی ایجاد کنند و هنر مشرق‌زمین مدیون معرق‌کاران ایرانی است.

برنامه ایران روز یکشنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت ۱۲:۰۰، سه شنبه ساعت ۰۷:۰۰، چهارشنبه ساعت ۰۳:۰۰، پنج شنبه ساعت ۰۸:۰۰ و ۱۶:۰۰و جمعه ساعت ۰۰:۰۰ روی آنتن می‌رود.

بررسی آموزش‌های کوتاه مدت در برنامه به وقت ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه و یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مهمان برنامه به وقت ایران می‌شوند.

برنامه به وقت ایران به تهیه‌کنندگی سیداحسان میرمحمدعلی یک‌شنبه (۲۱ آذر ماه) میزبان غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه و مهدی عیسی‌زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی است.

این قسمت از برنامه، به موضوع آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت در دوره جدید می‌پردازد.

به وقت ایران برنامه‌ای است که در هر قسمت به موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌پردازد.

این برنامه، روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۱:۴۵ به تهیه‌کنندگی سیداحسان میرمحمدعلی و اجرای ناصر خیرخواه از شبکه آموزش به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

تماشای اسرار سینمایی کارآگاه گجت ۱

مستند اسرار سینما با هدف بررسی جلوه های ویژه انیمیشن کارآگاه گجت ۱ دوشنبه (۲۲ آذر) ۴۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

این برنامه قصد دارد، پشت صحنه این انیمیشن را تحلیل و تبیین و بخش های جذاب آن را تقدیم نگاه مخاطبان کند.

انیمیشن کارآگاه گجت محصول ۲۰۱۵ کانادا در در ژانر انیمیشن و ماجراجویی است. این اثر داستان یک کارآگاه فراموشکار حواس پرت و شلخته به نام کارآگاه گجت است. این کارآگاه یک انسان است که مانند رباتها ابزار های عجیب و غریبی در بدن او کار گذاشته شده و می تواند از آنها کمک بگیرد. شخصیت دشمن او در این مجموعه دکتر کلاو است که رهبری سازمانی شرور به نام ام. ای. دی را به عهده دارد.

پیوند طبیعت و معماری در چرخ

پنجاه‌وهشتمین قسمت فصل هشتم چرخ به بررسی ارتباط طبیعت و خلق آثار معماری اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. در این قسمت از چرخ، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم، از تاثیر تعطیلات در حملات سایبری خواهد گفت.

 در بخش دیگری از چرخ، سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران با امیر برزویی، دکترای معماری درباره‌ تاثیر طبیعت بر معماری گفت‌وگو می‌کند.

 معماری طبیعت‌گرا به نوعی از فلسفه‌ی معماری اشاره دارد که از هارمونی و رابطه‌ی انسان با طبیعت حمایت می‌کند. این امر با اتخاذ رویکردهای طراحی و تناسب‌سازی آن با فضای پیرامون انجام می‌گیرد، به گونه‌ای که ساختمان و محیط طبیعی اطرافش به ترکیبی یک‌پارچه و به‌هم‌پیوسته تبدیل می‌شوند. در معماری طبیعت‌گرا، هم ساختمان و هم طبیعت بخشی از یک ارگانیسم واحد و به‌هم‌پیوسته هستند.

در بخش دیگری از این قسمت چرخ گفت‌وگوی حافظ آهی با حمیدرضا خانکه، رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روی آنتن خواهد رفت.

فصل هشتم مجله‌ تصویری چرخ مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان واکاوی می‌کند.

چرخ چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ چهار سیما پخش می‌شود. مجری چرخ محمدرضا مقدسیان است. محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی چرخ را بر عهده دارند.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شبکه پرس تی‌ وی دوره قاجار دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شبکه پرس تی وی محمد مهدی اسماعیلی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شبکه پرس تی وی دوره قاجار دانشگاه تهران تهیه کنندگی وقت ایران کارآگاه گجت عفاف و حجاب پخش می شود شنبه ساعت پرس تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم

شبکه تهران سیما در آستانه فرا رسیدن روز و هفته بزرگداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری با ویژه‌برنامه‌هایی همچون نوآور، مدرسه ما، به خانه بر‌می‌گردیم، سلام تهران، تهران ۲۰، گزارش‌های در شهر و در استان و... این مناسبت را گرامی می‌دارد. گروه اجتماعی شبکه تهران با سه برنامه «نوآور»، «مدرسه ما» و «سلام تهران» در هفته معلم با مخاطبان همراه می‌شود. 

برنامه مدرسه ما در هفته معلم هر روز ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود. برنامه نوآور قسمت ۱۶ و ۱۷ خود را به این مناسبت اختصاص داده است. برنامه صبحگاهی سلام تهران که ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه هر روز صبح مهمان خانه مخاطبان شبکه تهران می‌شود. شبکه آموزش سیما در هفته معلم پویش «معلم خوب من» را برگزار می‌کند. این شبکه همچنین فیلم‌های سینمایی مرتبط با این موضوع را تا پنجشنبه ۸ تا ۱۳ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پخش می‌کند. فیلم‌های سینمایی دبیرستان، آوای زمین، جاماندگان، ستارگان روی زمین، پشت پرده، مدرسه‌ای که ما رفته‌ایم، جاده‌های سرد، کتونی سفید، انجمن شاعران مرده، معلم خوب، یک الف ناقابل و آهوی وحشی برای مخاطبان در‌نظر گرفته شده است.

مستند‌های ویژه معلم مانند باغبان، معلم زیبای من، عطر بهشت، معلم شهید مطهری و ... از یکشنبه ۹ تا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۷ پخش می‌شود. برنامه معلم خوب من از دوشنبه تا پنجشنبه ۱۰ تا ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۱ پخش می‌شود. استودیو معلم با حضور معلمان نمونه کشوری از سه‌شنبه تا پنجشنبه ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت از ۸ صبح تا ۱۸ به‌صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می‌شود. مبصر پنج ساله کلاس چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه و ویژه‌برنامه روز معلم ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۸ از شبکه آموزش سیما پخش خواهد شد.

ارتباط با مراکز استان‌ها در راستای معرفی معلم‌های استانی ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به صورت زنده پخش خواهد شد. شبکه یک ویژه‌برنامه ایران دوست‌داشتنی را به‌مناسبت روز معلم، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۲۳ با اجرای امیرحسین مدرس روی آنتن می‌برد. تعدادی از معلمان روستایی و همسر یک شهید معلم مهمان این برنامه می‌شوند و همچنین گروه‌های سرود و تعدادی از شاعران نیز در این برنامه حضور خواهند داشت.

برنامه صبح بخیر ایران نیز در کنار پخش نماآهنگ‌ها و میان‌برنامه‌های ویژه هفته معلم، با حضور مهمانانی از معلمان زحمتکش، به موضوع پاسداشت مقام معلم می‌پردازد. شبکه دو با برنامه صبحانه ایرانی و با حضور مهمانانی به بزرگداشت مقام معلم می‌پردازد. فیلم سینمایی رابطه نیز چهارشنبه ساعت ۱ و ۴۰ دقیقه بامداد با بازی درخشان خسرو شکیبایی روی آنتن شبکه دو خواهد رفت. 

همچنین فیلم «هدیه» روز جمعه ساعت ۸ با موضوع معلم روی آنتن می‌رود. داستان این فیلم درباره حسن، پسر نوجوانی است که بسیار علاقه دارد برای خانم معلمش که به‌عنوان معلم نمونه انتخاب شده، هدیه بزرگی بخرد. شبکه سه سیما نیز در برنامه زنده صبحگاهی «سلام صبح بخیر» با آیتم‌های متنوع و شاد با دعوت از معلمان و کارشناسان حوزه آموزش‌وپرورش به این موضوع خواهد پرداخت. شبکه چهار با پخش یک مستند سه‌قسمتی با عنوان «دانش‌آموز ایرانی» که به بررسی تاریخ آموزش در ایران می‌پردازد، مقام معلم را گرامی می‌دارد. این مستند از دوشنبه ۱۰ تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

همچنین فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» با موضوع معلم، ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. فیلم سینمایی «جاده‌های سرد» با بازی درخشان علی نصیریان به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و نویسندگی سیامک تقی‌پور محصول سال ۱۳۶۴ است. 

شبکه نسیم نیز با برنامه زنده «نسیمی شو» به پاسداشت مقام معلم می‌پردازد. همچنین برنامه «کودک‌شو» منعطف با این موضوع ساعت ۲۲ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه روی آنتن می‌رود. شبکه قرآن و معارف سیما با پخش مستند «نبراس» به جریان‌شناسی و نقش روحانیت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تعلیم و تربیت، اجتماعی می‌پردازد. این مستند به تهیه‌کنندگی سیدشهاب لاجوردی شامگاه چهارشنبه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

برنامه «کلام استاد مطهری» با نگاهی به سخنرانی‌های ایشان در موضوعات مختلف نیز از روز شنبه ۸ اردیبهشت تا روز پنچشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه صبح از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

شبکه امید نیز با توجه به مخاطبان نوجوان خود به‌صورت ویژه به موضوع معلم و گرامیداشت این روز می‌پردازد. این شبکه در کنار پویش‌ها، نماهنگ‌ها و آیتم‌های کوتاه مرتبط با موضوع معلم، برنامه «معلم خوب من» را از شنبه تا یکشنبه ۸ تا ۱۶ اردیبهشت ساعت ۲۰ به‌صورت زنده روی آنتن خواهد برد. همچنین این شبکه از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۸ فیلم‌های سینمایی مرتبط با موضوع معلم، چون «لونانا در انتظار معلم»، «ریکا»، «۳۰ نابغه»، «آقامعلم» و «آقای لازار» را پخش می‌کند. همچنین مستند‌های «راه بی‌عبور» و «معلم عشق و چراغ مدرسه روشن است» در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد.

شبکه نمایش با پخش فیلم سینمایی «۳۰ نابغه» ساعت ۲۱ و «جنگل تخته‌سیاه» ساعت یک بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به موضوع اهمیت و ارزش معلم‌ها می‌پردازد. فیلم «جنگل تخته‌سیاه» در مورد بزهکاری در مدرسه است. در این فیلم کهنه‌سربازی برای تدریس در یک دبیرستان استخدام می‌شود. شبکه مستند نیز با پخش مستند‌های «مهمان» و «مرتضی مطهری» روز معلم را گرامی می‌دارد.

مستند «مهمان» به آشنایی با خانم الهام مرادی، آموزگار حق‌التدریسی دبستان شهید سالاری اسلام قلعه در استان خراسان رضوی و تلاش‌های او می‌پردازد. این مستند سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. فیلم ۸۰دقیقه‌ای مرتضی مطهری، تولید شبکه مستند سیماست و از زبان مصطفی کتیرایی تنها شاهد عینی حادثه و بازسازی صحنه ترور آیت‌ا... به آخرین شب زندگی آیت‌ا... مطهری پرداخته است. این مستند نیز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود.

شبکه افق نیز با مستند «می‌خواهد معلم باشد» در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۶ و فیلم سینمایی «قصه‌های مجید» در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۱۷ به پاسداشت مقام معلم می‌پردازد. شبکه کودک نیز برنامه زنده «سر سفره خدا» را در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با محوریت معلم و جایگاه ارزشمند او در جامعه روی آنتن خواهد برد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد تا با بانوی گرگانی ازدواج کند
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس