Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجی گروه هفت امروز (یکشنبه) در پیش نویس بیانیه خود هشدار دادند که اگر روسیه به اوکراین حمله کند با پیامدهای جدی روبرو می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجی کشورهای عضو گروه ۷ در نشست خود در لیورپل، انگلیس گفتند که در مواجهه با اقدامات و استقرار نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین متحد هستند و از مسکو خواستند تا به کاهش تنش بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اعضای این گروه از روسیه خواستند برای برای حل بحران با اوکراین به ابزار دیپلماتیک متوسل شود.

در پیش نویس این بیانیه که توسط منابع مطلع این نشست تایید شد، هشدار داده شده است:‌ روسیه نباید کمترین شکی داشته باشد که تجاوز نظامی بیشتر به اوکراین پیامدهای بزرگ و هزینه سنگینی خواهد داشت.

اوکراین در مرکز بحران روابط شرق و غرب قرار دارد چون کشورهای غربی، مسکو را به استقرار نیروهای خود در مرز با اوکراین متهم کرده است.

روسیه برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده و دولت کی‌یف و آمریکا را به داشتن رفتاری بی‌ثبات کننده متهم می‌کند و گفته که برای حفاظت از کشور به تضمین‌های امنیتی نیاز دارد.

گروه ۷ متشکل از انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا،‌ ژاپن، کانادا و آمریکا و نماینده از اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه اوكراين نشست گروه 7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه