Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا،  سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت که در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع  برداشت غیر مجاز از طریق ارسال پیامک جعلی ابلاغ الکترونیک قضایی  به مبلغ ۳۴ میلیون ریال، رسیدگی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد : با بررسی های فنی و اظهارات شاکی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت‌های غیرمجاز از طریق اینترنت و با ورود به لینک جعلی سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان خاطرنشان کرد: با تحلیل رفتاری و آنالیز اقدامات مجرمانه صورت گرفته در این پرونده و بررسی تخصصی بر روی  لینک آلوده که در گوشی شاکی نصب شده بود سر نخ‌هایی از متهم به دست آمد.

وی بیان داشت : متهم برای گمنامی و فرار از دست قانون اقدام به جعل هویت کرده و مبالغ سرقتی را تبدیل به ارزهای دیجیتال نموده و با توجه به اینکه  فیشینگ کار حرفه ای و سابقه دار نیز بود مورد شناسایی قرار گرفت  و در یک عملیات پلیسی در یکی از استان های شمال غرب کشور دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل شد.

رییسپلیس فتا استان البرز گفت: این متهم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی پس از مشاهده ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود و اذعان داشن که با طراحی و ارسال  پیامک جعلی ابلاغ الکترونیکی قضایی به صورت انبوه به کاربران فضای مجازی برخی از آنها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده به بدافزار به درگاه جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و موجبات سرقت از حسابشان را فراهم می کردند.

وی افزود : متهم تاکنون به کلاهبرداری از ۱۱۰ نفر را اعتراف کرده و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها البرز پیامک های جعلی قوه قضاییه پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز پیامک های جعلی قوه قضاییه البرز پیامک های جعلی قوه قضاییه پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند

رییس پلیس فتا استان ایلام گفت: پیامک‌هایی با عناوین «حکم جلب شما صادر شد»، «شکایت از شما»، «کالا برگ الکترونیک» و «ابلاغیه قضایی»، در بین شهروندان استان ایلام به صورت انبوه در حال انتشار است.

سرهنگ علیرضا یعقوبی توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک حاوی لینک با عناوین مذکور، بدون هیچ اقدامی حذف شود.

وی افزود: این پیامک‌ها با سرشماره شخصی ارسالی می‌شوند که نشان دهنده جعلی بودن آنها است و به قصد کلاهبرداری انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند