Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از اجرا و موفقیت طرح نهضت ملی مسکن را تشریح کرد.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه یکی از وظایف استانداران به عنوان رییس شورای مسکن استان موضوع تامین زمین است، گفت: یکی از راهکارهایی که ‌می‌تواند به اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن منجر شود و به کار سرعت و کیفیت مناسب را بدهد حمایت و پشتیبانی استانداران از طرح و چاره‌سازی برای رفع مشکلات تامین زمین در استان است که با تاکید رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی این امیدواری وجود دارد که در برخی از استان‌ها که مشکلاتی در اجرا وجود دارد این موضوع مدنظر قرار گرفته و موانع در تحقق طرح نهضت ملی مسکن برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مقرر است تا در تمامی شهرها سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان مسکن باز شود.

محمودزاده در خصوص تسهیل در شرایط ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن نیز توضیح داد:  مقرر است تا دو شرط از شرایط ثبت‌نام شامل سابقه مالکیت و سابقه سکونت در شرایط ثبت‌نام متقاضیان سهل شود. پیش‌تر سابقه مالکیت بیش از ۱۶ سال بود که به ۵ سال کاهش می‌یابد و سابقه سکونت نیز به غیر از تهران در تمامی شهرهای به یکسال کاهش خواهد یافت.

وی  همچنین از احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن بر اساس تقاضای مردم خبر داد و گفت: در شهرهایی که جدید به آمار قبلی اضافه خواهند شد حتما ثبت‌نام در مهلت زمان مناسب انجام خواهد شد ولی در شهرهایی که از قبل ثبت‌نام انجام شده است ممکن است این زمان افزوده نشود تا بتوانیم ثبت‌نام های متقاضیان را پالایش کرده و نتایج را به اطلاع متقاضیان برسانیم.

محمودزاده در خصوص ساماندهی بازار اجاره و روند بررسی و تصویب آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای، اعلام کرد: آیین‌نامه اجاره‌داری حرفه‌ای در کمیسیون‌های زیربنایی دولت در دست بررسی است. چنانچه تعیین‌تکلیف شود در دولت می‌آید و قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

محمودزاده همچنین در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی، گفت: هم اکنون بیش از ۹۵۰ هزار واحد آماده اخذ تسهیلات در نظام بانکی وجود دارد که امیدواریم در همراهی بانک‌ها روند تسهیلات دهی به متقاضیان مسکن سرعت یابد.

وی همچنین با یادآوری این مطلب که طبق تازه‌ترین آمار بیش از ۲ میلیون نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند بیشترین میزان مشارکت را مربوط به تهران دانست که شامل ثبت‌نام ۳۵۹ هزار واحد در تهران بوده است./ایسنا

 

منبع: فردا

کلیدواژه: سامانه نهضت ملی مسکن سامانه مسکن رئیسی سابقه مالکیت سابقه سکونت طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

همزمان با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن، مستاجران می‌توانند از وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود صفر و ۱۸ درصدی استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، با نزدیک شدن به فصل جابجایی‌ها در بازار مسکن، بهترین مسیر برای مستأجران جهت در امان ماندن از تاثیر تورم بر بخش مسکن افزایش پول پیش یا همان رهن است. البته در صورتی‌که موجر موافق این کار باشد.

در زمان حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوار‌های مشمول پرداخت می‌شود.

مطابق بخشنامه فروردین ماه امسال بانک مرکزی این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند. بر این اساس پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آن‌ها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

طبق اظهارات ۳ روز قبل مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود ۱۸ درصدی چندان مناسب نبوده و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات مذکور قرار دارند.

سیداحمد خادمیان در این‌باره گفته بود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند. از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با ۴۴۵ هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • ۱۰ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار می‌گیرد
  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • درخواست مجوز برای این صنف بیشترین تقاضا را دارد | ۲۵ اردیبهشت ؛ پایان مجوزهای کاغذی
  • منزوی کردن زنان را قبول نداریم/ ایران بیشترین تحصیل کرده زن در منطقه را دارد
  • رئیسی: ایران بیشترین تحصیل کرده زن را در منطقه دارد
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟