Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،همایش طوبای کرامت به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ظهر امروز با حضور آیت الله سعیدی و جمعی از مدیران مؤسسات و نهادهای قرآنی استان قم برای تجلیل از حافظان کل قرآن کریم و دانش آموختگان این مرکز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) در این همایش با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) تحت آموزش‌های قرآنی و معارفی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۶۵ درصد خواهران و ۳۵ درصد برادران بوده‌اند.

رئیس مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) با اشاره به اقدامات پیش روی این مرکز در دهه دوم فعالیت، به آموزش‌های قرآنی و معارفی در سطح بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش آموزش‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) از دهه کرامت آموزش‌های مجازی قرآنی و معارفی به زبان‌های انگلیسی و اردو آغاز شده و آموزش به زبان عربی هم به زودی آغاز می‌شود. وی افزود: در مجموع ۵۰ هزار نفر در کلاس‌های قرائت، ۲۳ هزار نفر در کلاس‌های حفظ قرآن کریم و بیش از ۳۸ هزار نفر در کلاس‌های معارفی مرکز قرآن و حدیث شرکت کرده اند و ۹۹۰ نفر هم در دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم شرکت کرده اند که پس از گذراندن دوره‌های تکمیلی به عنوان مربی قرآن در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

مشرف به طرح‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت (س) در دهه پیش‌رو اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات ضیافت نور هر شب در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر، طرح چلچراغ در مساجد استان قم و طرح‌های تخصصی کودک و نوجوان از جمله مهمترین دستاورد‌های این مرکز علاوه بر فعالیت‌های گذشته که ادامه خواهد داشت است.

مشرف ادامه داد: مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) برای هر چه بهتر و گسترده‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی با نهاد‌های دیگر فرهنگی از جمله حوزه علمیه خواهران، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و دیگر مؤسسات فرهنگی همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

همچنین، در ادامه این مراسم آیت‌الله سیدمحمد سعیدی اظهار کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که تحت تأثیر هیچ فرهنگ و اندیشه‌ای قرار نگرفته است و با توجه به فرا زمانی بودن قرآن کتابی تأثیر ناپذیر است.

آیت الله سعیدی با اشاره به حدیث ثقلین که قرآن را در کنار عترت دو ریسمان محکم الهی دانسته است، گفت: هدایت قرآن ابدی و ماندگار است و هر زمانی که ما به قرآن کریم مراجعه کنیم گمراه نمی‌شویم و راه را به ما نشان می‌دهد.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم حفظ و محافظت از قرآن کریم، افزود: امام رضا علیه السلام نقل می‌کنند که فردی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد چطور است که هرچه از زمان نزول قرآن می‌گذرد جز طراوت و تازگی از قرآن نمی‌بینیم؟ حضرت فرمودند این تازگی به خاطر این است که از مبدایی نازل شده است که زوال ندارد و برای همه زمان‌ها نازل شده است.

او با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن باید به محتوای قران توجه کنند تا قرآن برای‌شان تکراری نشود، گفت: قرآن نباید نرخ بردار باشد و اینگونه شود که برای دست یابی به مشوق‌ها قرآن را حفظ کنیم و اگر مشوقی در کار نباشد قرآن را حفظ نکنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در رابطه با اهمیت حفظ قرآن گفت: پیامبر (ص) فرمودند افضل عبادات امت من بعد از قرآئت قرآن دعا کردن است یعنی برترین عبادت امت اسلام قرائت قران است.

گفتنی است، در این همایش از ۱۷۰ نفر از حافظان و قاریان برجسته مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت (س) شامل ۱۰۸ قرآن آموز خواهر و ۶۲ قرآن‌آموز برادر با اهدای لوح تقدیر و متبرکات حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علی‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کریمه اهل بیت همایش مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت قرآنی و معارفی قرآن کریم حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود