Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: از ابتدای امسال دست‌کم هشت میلیارد مترمکعب گاز تُرش در منطقه عملیاتی خانگیران دریافت و فرآورش شده است.

به گزارش قدس آنلاین، فرآورش گاز طبیعی مجموعه عملیاتی است که در آن بتوان گاز طبیعی را که شامل عمدتا متان به عنوان اصلی ترین ماده و با درصد خلوص ۸۰ تا ۹۷ است، به عنوان محصول نهایی پالایش کرد، ضمن آنکه در این فرایندها علاوه بر استحصال گوگرد، ترکیبات ارزشمند مایعات گازطبیعی نیز به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
یحیی فیضی  افزود: عمده پالایشگاه‌های کشور در مناطق جنوبی قرار داشته و همدیگر را هم‌پوشانی می‌دهند و پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه عملیاتی خانگیران، به عنوان تنها تامین کننده انرژی در شمال شرق فعالیت دارد که نقش مهمی در فرآورش و تولید بدون وقفه گاز طبیعی دارد.
وی ادامه داد: این پالایشگاه در روزهای گرم تابستانی دمای ۴۸ درجه و در روزهای سرد زمستانی دمای منفی ۲۲ درجه را به ثبت رسانده است و کارکنان این مجتمع در روزهای گرم تابستانی با انجام تعمیرات اساسی در دمای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد تلاش می‌کنند تا واحدهای عملیاتی و همچنین مجتمع ذخیره سازی شوریجه برای خدمت رسانی و تولید پایدار گاز با مشکلی مواجه نشود.
سرپرست شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس به اهمیت مجتمع ذخیره سازی شوریجه اشاره و تاکید کرد: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در واحدهای ذخیره سازی گاز طبیعی تزریق شده است که در ایام سرد سال برداشت و به مبادی مصرف ارسال می گردد.
فیضی گفت: این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصول گوگرد است و از ابتدای امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن محصول گوگرد نیز در این پالایشگاه تولید شده است. انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرخس پالایشگاه گاز گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز جو استان اردبیل در بیشتر ساعات صاف و گاهی همراه با وزش باد ملایم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه پدیده‌ی قابل توجهی برای شهرهای استان انتظار نمی‌رود، افزود: در طول هفته افزایش چند درجه‌ای دما، غالباً در شمال و مرکز استان، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های کم فشار سطح زمین و گذر موج از تراز میانی جو بر میزان ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

کوهی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فصلی و محلی در روز پنجشنبه و جمعه بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق در سطح استان انتظار می‌رود.

کد خبر 6091176

دیگر خبرها

  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد