Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، روز یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ مدیران هنری ۳۰ استان که مسئولیت برگزاری بخش تجسم هنر را به عهده دارند به صورت مجازی با سیدعباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره، اردشیر میرمنگره دبیر بخش تجسم هنر، امیر راد دبیر هنری جشنواره و عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره درباره چند و چون برگزاری تجسم هنر در استان‌ها گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره، با خوش آمد گویی به مدیران هنری استان‌ها در تشریح برنامه‌های تجسم هنر گفت: هدف از برگزاری این بخش در جشنواره، بهره گیری از توانمندی استان‌ها در شاخه‌های هنری جدید در آن منطقه است. از مدیران هنری می‌خواهیم که تلاش کنند تا از همه هنرمندان استان دعوت کنند و صرفاً محدود به هنرمندان مرکز استان نباشند.

اردشیر میرمنگره دبیر بخش تجسم هنر در گفتگو با مدیران هنری استان‌ها گفت: مدیران هنری می‌توانند تمرکز خود را بر رسانه‌های جدید مانند چیدمان (اینستالیشن) ویدئوآرت، هنر اجرا (پرفورمنس) و هنرهای محیطی بگذارند و در صورتی که حد نصاب هنرمندان این رسانه‌ها به ده نفر نرسید از رسانه‌های دیگر هنری مانند نقاشی و مجسمه و خوشنویسی و گرافیک و ... بهره ببرند.

امیر راد دبیر هنری جشنواره نیز در این گفتگوی مجازی گفت: گرایش جشنواره به سمت اثر هنری است نه رسانه. باید رسانه محور بودن را کنار بگذاریم و برای رسیدن به نگاه و گرایش معاصر در جشنواره به سمت میان رشته‌ای بودن برویم. نکته مهم در اجرای چنین نمایشگاه‌هایی مکان ارائه اثر است. گاهی برای ارائه برخی آثار باید مکان‌های ویژه ای هم طراحی کرد.

عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره گفت: مدیران هنری استان‌ها در هماهنگی با مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها و دبیرخانه جشنواره و دبیر بخش تجسم هنر و بنا به شیوه نامه و پیوست‌های اجرایی و مالی باید نمایشگاه را برگزار کنند و روزهای افتتاح و اختتام تعیین کنند. نکته مهم در اجرای چنین جشنواره‌هایی ارائه مستندات از روند اجرای کار است زیرا در مراسم اختتامیه جشنواره مدیرکل و مدیر هنری برتر لوح سپاسی به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد دریافت می‌کنند.

مدیران هنری استان‌ها در بیان مسائل و برنامه‌های خود بر تأمین اعتبارات لازم و حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و دبیرخانه جشنواره تاکید داشتند.

چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پانزدهم بهمن در تهران افتتاح می‌شود.

کد خبر 5373844

منبع: مهر

کلیدواژه: چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نقاشی پرفورمنس تئاتر ایران سینمای مستند پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت برنامه تلویزیونی تالار حافظ موسیقی ایرانی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کارگردان تئاتر حوزه هنری شبکه دو سیما شبکه یک سیما قاسم سلیمانی پوستر جایزه سینمایی مدیران هنری استان ها بخش تجسم هنر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یکی از جشنواره‌های خلاق فیلم‌سازی است که هر سال از سوی حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم ۱۰۰ هویت کامل یک فیلم مستقل را دارد و گروهی حرفه‌ای با طرح و ایده ابتدایی و موجز شروع به ساخت آن می‌کنند و این شکل از فیلم‌سازی در جهان امروز و فضایی مجازی با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه رو است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره فراخوان منتشر شده حمایت از آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای ادامه داد: حوزه هنری کشور به عنوان پیشگام در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و به منظور حمایت از ایده‌های فیلم‌سازان استان در این شیوه فیلم‌سازی فراخوان حمایت از آثار ۱۰۰ داستانی را برای فیلم‌سازان استان منتشر کرده است.

به گفته محمودیان خانواده ایرانی (بحران جمعیت_ فرزندآوری)، مادری مهم‌ترین شغل (نقش زن در خانواده و اجتماع)، نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، تفاوت جهان اعضای خانواده آسیب خانواده جزیره‌ایی، بحران نظام ارزشی نوجوانان و جوانان نسل جدید، زندگی در عصر دیجیتال از جمله موضوعاتی پیشنهادی برای تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری می‌توانند فیلمنامه‌های خود را تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری ارسال نمایند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۹۵۱۵۳۲۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 6094034

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان