Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر به همراه پل های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار فردا با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صبح روز دوشنبه بیست و دوم آذرماه سال 1400، فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر به همراه پل های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار طی مراسمی با حضور دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق، بخش های آماده بهره برداری در فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر را شامل تندروی شمال به جنوب جاده تهران- قم، تندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، کندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و غرب به شرق بزرگراه علامه عسگری به جاده قمصر، دوربرگردان های شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم-تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر دانست و با یادآوری آنکه 90 درصد از پیشرفت عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح طی 10 سال و بخش باقی مانده پروژه معادل 10 درصد عملیات اجرایی طی 2 ماه گذشته به سرانجام رسیده است(عملیات اجرایی پروژه طی 42 ماه منتهی به شهریور 1400 فقط حدود 12 درصد پیشرفت کرده بود)، گفت: با گشایش بخش های آماده بهره برداری، جریان ترافیک بر طرح اصلی پروژه منطبق شده و ضمن تسهیل سفرهای برون شهری، شاهد کاهش بار ترافیک، کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهیم بود.

وی ادامه داد:امکان تغییر مسیر از باند شمال به جنوب جاده قدیم قم به باند جنوب به شمال و بازگشت به سمت تهران و بالعکس(به سمت کهریزک و قم) از دیگر مزایای ترافیکی پروژه است که در نتیجه زیربار رفتن پل های دوربرگردان شمال به شمال و جنوب به جنوب تحقق می یابد.

معاون شهردار گفت:ضمنا گشایش زیرگذر تقاطع، دسترسی شهروندان ساکن در باقرشهر به جاده قمصر را تسهیل می کند.

وی همچنین با بیان آنکه پهنه جنوبی شهر تهران فردا علاوه بر تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر شاهد یک گشایش ترافیکی دیگر نیز خواهد بود، از تکمیل پل های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار به عنوان تعیین تکلیف یکی از پروژه های نیمه تمام شهر تهران نام برد و یادآور شد: فردا گردش های ترافیکی جنوب به شرق و شرق به جنوب تقاطع بزرگراه های امام رضا(ع) و شهید نجفی رستگار برای تردد خودروها گشوده خواهد شد.

وی گشایش پل های شرق به جنوب این تقاطع را زمینه ساز اتصال بزرگراه های امام رضا(ع) و آزادگان دانست و یادآور شد: بهره برداری از این گردش ترافیکی که شامل 660 متر طول پل به همراه 2555 متر مسیر دسترسی است، علاوه بر تسهیل ترددهای بین شهری از شرق به غرب و جنوب کشور، سبب کاهش بار ترافیک مبادی ورودی جنوب شرق پایتخت (بزرگراه و میدان بسیج) و دیگر معابر مرتبط درون شهری خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین با بیان آنکه در نتیجه گشایش رمپ جنوب به شرق تقاطع بزرگراه های امام رضا(ع) و شهید نجفی رستگار به طول 515 متر، اتصال بزرگراه شهید رستگار به باندهای شمالی و جنوبی بزرگراه امام رضا(ع) برقرار خواهد شد، افزود: با زیربار ترافیک رفتن این مسیر دسترسی، ارتباط بزرگراه شهید رستگار با مسیر غرب به شرق بزرگراه امام رضا(ع) و همچنین از طریق پل دوربرگردان غرب به غرب این بزرگراه با مسیر شرق به غرب آن برقرار خواهد شد.

وی تعریض تندروی شمالی بزرگراه امام رضا(ع) به طول 500 متر، احداث بخشی از کندروی شمالی این بزرگراه به طول 610 متر، احداث رمپ خروجی مسیر دسترسی به کندروی شمالی بزرگراه امام رضا (ع) به طول 100 متر و احداث لوپ خروجی مسیر دسترسی به کندروی جنوبی بزرگراه امام رضا (ع) به طول 300 متر را از دیگر اقدامات به ثمر نشسته در این پروژه ذکر کرد.

متعاقب بهره برداری از شبکه مدیریت سیلاب بزرگراه های فتح و آزادگان در آبان ماه سال جاری، گشایش فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر و پل های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار به ترتیب سومین و چهارمین افتتاحیه های عمرانی دوره ششم مدیریت شهری پایتخت به شمار می آیند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اجتماعی شهرداری تهران کهریزک بزرگراه شهید نجفی رستگار مسیر دسترسی علامه عسگری بهره برداری جاده قمصر خواهد شد جاده قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرگرد محمد احمدی دقایقی با اشاره به تعطیلی روز شنبه و حجم مسافر زیاد به سمت شمال، اظهار کرد: این محور از ساعت هفت صبح امروز از بالای طویر مرزن آباد بسمت تهران و کرج مسدود شد.

بیشتر بخوانید: چطور عوارض آزادراهی را الکترونیکی پرداخت کنیم؟

وی افزود: برای کاهش بار ترافیک در حال حاضر تنها از سمت تهران و کرج به سمت شمال تردد جریان دارد.

سرگرد احمدی از رانندگان خواست تا ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سبقت غیر مجاز بپرهیزند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محور های شمالی

- تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر(شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع می باشد .

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محدوده های هریجان و هزارچم

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۱ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۶ تا شهرستانک و تونل البزر تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل پلور تا وانا و محدوده بایجان

- ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

ضمنا محور هراز و آزادراه تهران – شمال دارای بارش باران و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی می باشند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محور ها

- ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل ساسانی تا کمالشهر

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهیدکلانتری تا پل فردیس

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم حدفاصل قیصرآباد تا فرودگاه امام خمینی(ره)

آخرین وضعیت جوی :

- بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، ایلام ، کرمان ، تهران ، هرمزگان ، قزوین ، فارس ، لرستان ، مرکزی ، مازندران ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان ، یزد، اصفهان، کرمانشاه، بوشهر، کردستان و چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/

کد خبر: 1229229 برچسب‌ها وضعیت راه ها

دیگر خبرها

  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها| کندوان یک طرفه شد / ترافیک سنگین در محور چالوس
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد