Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:43:19 GMT

«پوتین» خطوط قرمز روسیه را به «بایدن» گوشزد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۴۹۱۵

«پوتین» خطوط قرمز روسیه را به «بایدن» گوشزد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه طی تماسی ویدئویی با «جو بایدن» همتای آمریکایی اش، این مسئله را مشخص کرده است که نظامیان روسیه که در نزدیکی مرزهای این کشور با اوکراین و داخل خاک روسیه هستند، تهدیدی برای هیچ کسی محسوب نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در تشریح تماس روسای جمهور روسیه و آمریکا گفت که گفتگوی مذکور «محترمانه» بوده و «روایت های ترسناک و عجیب» که رسانه‌های آمریکایی به آن دامن می‌زنند، مبنی بر اینکه بایدن تلاش کرده است پوتین را «بترساند» صحت ندارد.

همچنین در میان مسائل مهم مطرح شده، مسئله «خطوط قرمز» مسکو نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفته و پوتین تاکید کرده است این خطوط قرمز شامل گسترش ناتو به سمت شرق و همچنین ارسال و استقرار تسلیحات تهاجمی در کشورهای هم مرز با روسیه است.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: از نظر مفهومی، این یک اختلاف بسیار جدی بین روسیه و ایالات متحده است.

وی همچنین درباره ادعاهای «تهاجم روسیه» به اوکراین، گفت که آمریکایی ها «خودشان» گول «کارزار اخبار جعلی» را خوردند و باور کردند که این موضوع درست است.

از زمان شروع کارزار رسانه ای در مورد ادعای تهاجم روسیه، مسکو بارها تاکید کرده است که قصد حمله به کسی را ندارد. در حالی که کشورهای غربی نسبت به تجمع نظامیان روسیه در نزدیکی مرز اوکراین ابراز نگرانی کردند، کرملین استدلال کرد که این ناتو است که با انتقال تجهیزات نظامی خود به اوکراین باعث نگرانی مسکو شده است.

پسکوف در این باره گفت: ما در مورد قلمرو خودمان، قلمرو فدراسیون روسیه صحبت می کنیم و در مورد اروپا که خانه مشترک ماست. آمریکایی ها در آن سوی اقیانوس هستند. منظور رئیس جمهور [پوتین] همین بود.

پیشتر روسای جمهور روسیه و آمریکا روز سه‌شنبه هفته گذشته طی یک تماس ویدیویی حدوداً دو ساعته در مورد موضوعات حاد مانند وضعیت اوکراین، مسائل منطقه‌ای مانند ایران و موضوعاتی مانند ثبات راهبردی و حملات باج‌افزاری گفتگو کردند.

کد خبر 5373839 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو کرملین دیمیتری پسکوف ولادیمیر پوتین پوتین جو بایدن بایدن ایالات متحده امریکا واشنگتن اوکراین ناتو ایران ایالات متحده امریکا عراق روسیه مذاکرات وین ایران عربستان سعودی اوکراین رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن سوریه ولادیمیر پوتین انگلیس لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

 

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف