Web Analytics Made Easy - Statcounter

«درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها و کُشتی با فرشته»، نوشته رولان بارت با ترجمه محمد راغب توسط انتشارات ققنوس منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها و کُشتی با فرشته»، نوشته رولان بارت با ترجمه محمد راغب توسط انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معروف‌ترین اثر رولان بارت در زمینه روایت‌شناسی، مقاله «درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها» (1966) است که به همراه مقالات مهمی از گریماس، برمون، اکو، متز، تودوروف و ژنت در شماره هشتم مجله کامونیکاسیون با عنوان «پژوهش‌های نشانه‌شناسی: تحلیل ساختاری روایت» چاپ شده است. بارت در کنار ساختارگرایان و بهره‌گیری از نظریات صورت‌گرایانی چون پراپ و توماشفسکی، روایت را در سه سطح توصیفی کارکردها، کنش‌ها و روایتگری بررسی می‌کند.

اما در مقاله کمتر مشهور «کشتی با فرشته: تحلیل متنی سفر پیدایش)، با وجود چشم‌اندازهای ساختاری، به سوی تحلیل متنی حرکت می‌کند و پس از تحلیل پی‌رفتی، مروری بر تحلیل ساختاری (کنشوری و کارکردی) داستان دارد. در مقاله نخست واحدهای کارکردی به دو دسته کارکردها (کارکردهای اصلی و کنش‌یارها) و نمایه‌ها (نمایه‌ها و آگاهانندگان) تقسیم می‌شود، اما در دومی که به گزارش کشتی یعقوب در کتاب مقدس می‌پردازد جیرجیرِ خواناییِ دو زیرپی‌رفت موضوع اصلی است.

انتشار دو کتاب فلسفی از "ماکیاولی" و "اسپینوزا"انتشار دو کتاب فلسفی «سوژه لاکانی» و «معنا‌، معرفت و دیگری در فلسفه دیویدسن»انتشار دو کتاب فلسفی از "جان هیتون" و "مک‌آیور لوپس"

انتشارات ققنوس «درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها و کُشتی با فرشته» را در 224 صفحه به قیمت 55 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب کتاب رولان بارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم

اثری تازه از سوی بسیج دانشجویی با موضوع «نامه‌ای برای تو» در قالب نماهنگ منتشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،اثری تازه از سوی بسیج دانشجویی با موضوع «نامه‌ای برای تو» در قالب نماهنگ منتشر شد.

این اثر به دنبال برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا و اروپا با دانشجویان آزادی خواه رخ داده است.

این نماهنگ به نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • چین دقیق‌ترین اطلس ماه را منتشر کرد
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • (ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»