Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، دکترحسن رودگری افزود: اغلب بیماری های ژنتیکی اثرات شدیدی روی سلامت فرد دارند و دارای سیر مزمن و طولانی هستند. پیشرفت علم ژنتیک و افزایش آگاهی از مکانیسم های مولکولی بیماری ها، روش های تشخیص ژنتیکی ابزاری مهمی در زمینه پیشگیری تلقی می شود.

وی ادامه داد: خدمات تخصصی ژنتیک تشخیصی و بالینی جزو خدمات سطح سه کشوری هستند که نیاز به برقراری و راه اندازی در مراکز تخصصی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص ژنتیک بالینی خاطرنشان کرد: مرکز جامع خدمات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سال ۱۳۹۴ با ساختار هیات امنایی تشکیل شد. رییس دانشگاه، ریاست هیات امنا را بر عهده داشت و اعضا مطابق اساسنامه انتخاب شدند، اما در سال ۱۳۹۹ عنوان هیئت امنا به شورای راهبردی مرکز جامع خدمات ژنتیک تغییر کرد.  

رییس مرکز تحقیقات ژنتیک از دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، معاونان توسعه مدیریت و منابع، تحقیقات و فن آوری و درمان دانشگاه، استاندار تهران و مدیر شرکت شهر سالم شهرداری را به عنوان اعضای حقوقی شورای راهبردی نام برد.

رودگری هدف اصلی این مرکز را ارایه خدمات تخصصی ژنتیک با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای تشخیصی بین المللی اعلام کرد و افزود: تمامی خدمات در این مرکز که فضای فیزیکی آن در مرکز تحقیقات ژنومیک مستقر است، با تعرفه دولتی انجام می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: کلینیک های تخصصی بیماری های متابولیک و ناهنجاری های بدو تولد، ژنتیک ناباروری، مادر و جنین، ژنتیک بیماری های اعصاب، ژنتیک بیماری های قلبی و شایع ارثی و سرطان های ارثی در مرکز جامع خدمات ژنتیک فعال است و خدمات تشخیصی سیتوژنومیک، سیتوژنومیک مولکولی، مولکولی و مولکولی پیشرفته (NGS) نیز در آن انجام می شود.

وی اظهار داشت: واحد مشاوره ژنتیک با همکاری و بهره گیری از تخصص و تجارب پزشکان متخصص ژنتیک و سایر متخصصان بالینی و با هدف تشخیص بیماری، اطلاع رسانی به بیماران و خانواده های آنها در خصوص ماهیت، نحوه توارث، اقدامات پیشگیرانه و پیش آگهی بیماری فعالیت می کند.

رودگری درباره انواع خدمات مشاوره ای گفت: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و بارداری، حین ازدواج، ناباروری و سقط مکرر، بیماری های شایع ارثی از جمله عقب افتادگی ذهنی و ناهنجاری های خونی، بیماری های متابولیک و سرطان های ارثی و فامیلی نیز در مرکز جامع خدمات ژنتیک انجام می شود.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز جامع خدمات ژنتیک این دانشگاه در تهران، خیابان ولنجک، میدان شهید شهریاری، خیابان اعرابی، بیمارستان طالقانی واقع شده و در قالب بخش های تشخیصی، مشاوره ای و کلینیک های تخصصی مشغول ارایه خدمت است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماری ژنتیکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماری ژنتیکی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیماری ژنتیکی بهداشت و سلامت مرکز جامع خدمات ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر هادی میرزایی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل را برعهده داشت.

کد خبر 6093030

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات