Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بار دیگر شهروندان سوری در یکی از روستا‌های القامشلی با تجاوزگری کاروان خودرو‌های نظامی آمریکایی مقابله و آن‌ها را وادار به عقب نشینی از روستای خود کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، برخی منابع محلی گفتند کاروانی شامل خودرو‌های زرهی متعدد نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به همراه خودرو‌های شبه نظامیان سوریه دمکراتیک موسوم به قسد برای عبور از روستای «المتینیه» در حومه جنوب شرقی شهر القامشلی و حرکت به سمت این شهر تلاش کرد، اما ساکنان این روستا کاروان را با پرتاب سنگ هدف قرار دادند‏، شیشه‌های یکی از خودرو‌ها را شکستند و این کاروان را وادار به بازگشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارشگر این شبکه گفت: از سوی دیگر، نیرو‌های اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آن از مناطق تحت اشغال خود، به تجاوزگری علیه روستا‌ها و تاسیسات حیاتی ادامه می‌دهند. این نیرو‌ها روستای «الدرداره» از توابع «تل تمر» در حومه شمال غربی الحسکه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.
برخی منابع محلی گفتند نیرو‌های اشغالگر ترکیه با همکاری گروه‌های تروریستی وابسته به آن که در دورترین نقطه حومه شمالی الحسکه مستقر شده اند، این روستا را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که به منازل شهروندان و اموال عمومی خسارت وارد کرد.

حمله جنگنده های روسیه به تروریست ها در حومه ادلب
جنگنده‌های روسیه محل اختفای مسئول گروهگ تروریستی موسوم به "جندالله" را در منطقه‌ای در حومه غربی ادلب در سوریه بمباران کردند.
جنگنده‌های روسیه، امروز- شنبه- مقر "ابو مسلم الشیشانی" مسئول گروهک تروریستی "جندالله" را در منطقه‌ای نزدیک روستای "الجدیده" در حومه غربی ادلب هدف قرار دادند که در جریان آن، شماری کشته و یا زخمی شدند.
این خبر را مرکز هماهنگی گروه‌های مسلح اعلام کرد.

کردهای سوریه 100 تروریست داعشی را تحویل عراق دادند
شبه‌نظامیان کُرد سوریه 100 تروریستی داعش عراقی را تحویل مقامات امنیتی عراق دادند.
مقامات عراقی از تحویل 100 تروریست داعشی از شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) خبر دادند.
به نوشته روداوونت، این تروریست‌ها از طریق گذرگاه «ربیعه» در غرب در استان نینوی وارد عراق شده و تحویل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی شده‌اند. در ماه فوریه گذشته نیز 100 تروریست داعشی تحویل مقامات عراقی داده شده بودند.
همچنان 1600 تروریست داعشی عراقی در بازداشت کردهای سوریه هستند. علاوه بر این دهها هزار نفر از خانواده‌های داعش نیز در چندین اردوگاه (بزرگترین آن‌ها الهول در استان الحسکه) نگه‌داری می‌شوند. در اردوگاه الهول بیش از 60 هزار تن از وابستگان تروریست‌های داعش در شرایط شبه بازداشت به سر می‌برند که نیمی از آن‌ها عراقی هستند.
طبق احکام قضایی عراق، در صورت اثبات عضویت فردی در داعش و دست داشتن وی در کشتارها، حکم اعدام علیه او صادر می‌شود و دادگاههای این کشور تاکنون هزاران داعشی را به اعدام محکوم کرده‌اند، هرچند درصدی بسیار پایینی از این احکام به مرحله اجرا رسیده‌اند.
تحویل 100 تروریست داعشی به دولت عراق، در حالی است که کردهای سوریه سال‌هاست از کشورهای دیگر می‌خواهند تا اتباع داعشی خود را که در زندان‌های این گروه شبه‌نظامی نگه می‌شوند را تحویل بگیرند. دولت عراق در سال 2019 نیز حدود 900 داعشی را از قسد تحویل گرفته بود.

ایستادگی اهالی جولان اشغالی سوریه در برابر طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی
اهالی جولان اشغالی سوریه بار دیگر بر مخالفت با طرح های شهرک سازی اشغالگران در خاک کشور خویش و پایبندی بر هر ذره از سرزمین و پایداری و مقابله در برابر تحرکات اشغالگران برای کوچاندن اجباری از محل زندگی خود تاکید کردند.
ساکنان جولان اشغالی تاکید کردند اجازه نخواهند داد اشغالگران بر سرزمینشان تسلط یابند و طرح جدید آنان برای احداث دو شهرک شامل 12 هزار واحد در سرزمین آنان به منظور دو برابر شدن شمار شهرک نشینان و تغییر بافت جمعیتی در جولان اشغالی ناکام خواهد ماند .
ناظم الشاعر از شهروندان سوری در گفت وگو با سانا گفت : مقامات رژیم صهیونیستی در صدد گسترش عملیات شهرک سازی در سرزمین های اشغالی سوریه از اولین زمان اشغال بودند در حالی که می دانند این طرح شهرک سازی جدید مانند طرح های پیشین شکست خواهد خورد و جولان به سوریه بازخواهد گشت و این واقعیت با گذشت زمان تغییر نخواهد کرد.
مدین الدمسقی نیز گفت: جولان اشغالی سرزمینی عربی سوری است و اهالی اش به وطنشان و هویت عربی سوری خود پایبند هستند و طرح های اشغالگران برای کوچاندن آنان و تسلط بر اراضی شان شکست خواهد خورد و تا آزادسازی سرزمین شان از چنگ اشغالگران به مبارزه ادامه خواهند داد.
سوریه همواره تاکید کرده است که جولان اشغالی بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین این کشور است و برای بازگرداندن هر وجب آن به هر روش تلاش می کند زیرا حقی ابدی است و با گذشت زمان از بین نمی رود .
سازمان ملل نیز در قطعنامه های خود بر ضرورت عقب نشینی کامل رژیم اشغالگر صهیونیستی تا مرزهای چهارم ژوئن 1967 تاکید دارد و جدیدترین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در این باره نهم ماه جاری تصویب شد. قطعنامه اول تاکید بر این نکته بود که همه اقدامات رژیم صهیونیستی در گذشته و اکنون به منظور تغییر بافت جولان سوریه لغو و باطل و نقض آشکار قانون بین المللی است. قطعنامه دوم نیز از رژیم صهیونیستی می خواهد فوری و کامل همه عملیات های شهرک سازی در فلسطین اشغالی و در جولان اشغالی سوریه را متوقف کرده و قطعنامه های مرتبط شورای امنیت را اجرا کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه 100 تروریست داعشی رژیم صهیونیستی اشغالی سوریه جولان اشغالی قرار دادند شهرک سازی خودرو ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد