Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@23:06:47 GMT

تغییر ارقام کلان بودجه از ۱۴۰۰تا ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۵۵۶۳

در بودجه سال آینده، دولت هزینه‌ها را چندان افزایش نداده و در تامین منابع تمرکز خود را از فروش اوراق برداشته و به سمت مالیات و البته نفت برده است. ناطقان: امروز همزمان با ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰، رئیس دولت سیزدهم اولین بودجه خود را به مجلس برد، بودجه‌ای که از مدت‌ها قبل گفته شده بود قرار است متفاوت از گذشته بوده و بدون کسری بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنچه که به طور کلی در لایحه ارائه شده دیده می‌شود در نگاه اول خلاصه تر شدن آن است که بودجه دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها عمدتا یک جا اعلام شده و مانند لوایح قبلی چه در جداول و چه در تبصره‌ها چندان به جزئیات پرداخته نشده است.

در بخش منابع و مصارف، برخی بخش‌ها که در سال‌های گذشته تاثیر بیشتری در تامین منابع داشته‌اند کم اثر شده است؛ به طوری که واگذاری دارایی مالی که عمدتا فروش اوراق یا سهام شرکت‌هاست کاهش ۳۰ درصدی داشته ولی در سوی دیگر تمرکز بر درآمد مالیاتی افزایش دارد.

در این بین درآمدهای نفت نیز با وجود کاهش تعداد فروش روزانه در مقایسه با میزان سال جاری، درآمدی برابر و حتی بیشتر  است که دلیل آن به افزایش قیمت فروش و البته نرخ تسعیر ارز  بر می‌گردد.

بررسی تغییرات بودجه در قانون امسال و لایحه سال آینده

عنوان قانون بودجه سال ۱۴۰۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات(درصد) منابع بودجه کل کشور  ۲۸۸۲ هزار میلیارد تومان ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان ۲۵.۹ بودجه عمومی دولت ۱۳۷۳ هزار میلیارد تومان ۱۵۰۵ هزار میلیارد تومان ۹.۶ بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها ۱۵۷۱ هزار میلیارد تومان ۲۲۳۱ هزار میلیارد تومان ۴۲ درآمدهای اختصاصی ۹۵.۸ هزار میلیارد تومان ۱۳۳ هزار میلیارد تومان ۳۸.۸ منابع عمومی دولت ۱۲۷۷ هزار میلیارد تومان ۱۳۷۲ هزار میلیارد تومان ۷.۵ درآمدها ۴۵۴ هزار میلیارد تومان ۶۶۴.۴ هزار میلیارد تومان ۴۶.۳ واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۹۵.۵ هزار میلیارد تومان ۴۰۸ هزار میلیارد تومان ۳.۱ واگذاری دارایی‌های مالی ۴۲۷.۴ هزار میلیارد تومان ۲۹۹ هزار میلیارد تومان ۳۰- هزینه جاری ۹۱۸.۹ هزار میلیارد تومان ۹۶۵ هزار میلیارد تومان ۵.۱ بودجه عمرانی ۱۷۶.۲ هزار میلیارد تومان ۲۵۱ هزار میلیارد تومان ۴۲ تملک دارایی‌های مالی ۱۸۲ هزار میلیارد تومان ۱۵۵ هزار میلیارد تومان ۱۴.۸- مالیات ۳۲۰ هزار میلیارد تومان ۵۲۶ هزار میلیارد تومان ۶۴.۳ درآمد نفت ۳۴۹ هزار ۳۸۱ هزار میلیارد تومان ۹.۱ میزان صادرات نفت ۲.۳ میلیون بشکه ۱.۲ میلیون بشکه ۴۷.۸- قیمت هر بشکه نفت  ۴۰ دلار ۶۰ دلار ۵۰ نرخ تسعیر ارز حدود ۱۱ هزارتومان ۲۳هزار تومان ۱۰۹ معافیت مالیاتی حقوق ۴ میلیون ۵ میلیون ۲۰ افزایش حقوق ۲۵ درصد بین ۵ تا ۲۹ درصد -



منبع: ایسنا برچسب ها: تغییر ارقام ، کلان بودجه ، مالیات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تغییر ارقام کلان بودجه مالیات ۵ هزار میلیارد تومان هزار میلیارد تومان ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست قانون بودجه را مطالعه کرده و سهم دستگاه خود را احصا کنند.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه صرف هزینه‌های باقیمانده سال ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه باید پیگیری شود، اظهار داشت: مدیران همچنین لازم است همه تبصره‌های مربوط به سال ۱۴۰۳ از محل منابع متمرکز در اختیار دستگاه‌های اجرایی سهم استان را مشخص کنند و نسخه‌های تهیه شده را در اختیار استانداری قرار دهند، تا بتوانیم بیشترین منابع را جذب کنیم.

استاندار لرستان اضافه کرد: مدیران باید مسئول تأمین منابع دستگاه‌ها را انتخاب کنند و از طرف استاندار نیز به زودی یک نفر مسئول تامین منابع انتخاب و منابع و تسهیلات مورد نیاز استان پیگیری خواهد شد.

شفقت تصریح کرد: تأمین منابع باید به طور جدی پیگیری شود و بخش‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی پیگیری شود و حداکثر تا آخر اردیبهشت مدیران قانون بودجه را مطالعه کنند و نوع اجرای برنامه‌ریزی پیگیری شود.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت جهادی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار سازماندهی شده و تأمین منابع در دستور کار قرار گرفته است. اگر مدیران نسبت به راهکارها نظری بیان کنند و اگر نه باید موارد مورد نیاز استان را اجرا کنند و این اتمام حجت است.

شفقت با بیان اینکه کارکرد مدیران به عنوان کارکرد وزارتخانه مربوطه به دولت ارائه می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم بودجه‌های دستگاه ها باید پیگیری شود و سهم استان باید گرفته شود.

وی همچنین از مدیران دستگاههای اجرایی خواست به طور منظم در جلسات شورای برنامه ریزی حاضر شوند، و افزود: اعتبارات تملک دارایی تا پایان تیرماه باید هزینه شود و در این بخش می‌توان از وزارت خانه‌ها درخواست منابع کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اجرای موفق طرح بیمارستان نیایش ادامه داد: این طرح در دولت سیزدهم با پیشرفت بسیار خوبی اجرا شده است.

شفقت با تأکید بر اینکه مسئولان باید با سرعت و رویکرد کارشناسانه پاسخگوی استعلامات باشند، همچنین گفت: فرصت جذب منابع وجود دارد و بودجه هنوز بسته نشده است در این راستا مدیران باید برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.

در این جلسه ۱۱ مصوبه امور زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی تصویب شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • مالیات یا کمیسیون دولت از سفته بازی
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • موافقت مجلس با جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳
  • جدول منابع و مصارف «حوزه انرژی» به تصویب رسید
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها تصویب شد