Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی تنظیم بازار استان فارس با ۴ دستورکار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، رئیس سازمان صمت استان، مدیرکل جهاد کشاورزی فارس، رئیس اتاق اصناف استان و جمع دیگری از مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری کالا‌ها و خدمات، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا ایزدی در یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی تنظیم بازار فارس که با ۴ دستورکار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص با نحوه قیمت‌گذاری کالا‌ها و خدمات، برگزار شد، گفت: رصد و پایش آخرین وضعیت بازار و تغییر قیمت‌ها، طرح و بررسی ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص قیمت‌گذاری کالا و خدمات، طرح و بررسی توزیع کالا‌های اساسی از طریق فروشگاه‌های مجازی و گزارش از وضعیت جوجه‌ریزی، تولید مرغ و تخم‌مرغ از دستورکار و اهم موارد بررسی شده در این جلسه است.

او در رابطه با قیمت‌گذاری کالا‌ها و خدمات، افزود: به دلیل تعدد و تنوع بسیار زیاد کالا‌ها و خدمات که بعضا توسط واحد صنفی با اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و سازمان صمت و در کمیسیون نظارت، تعیین و در صورت لزوم تغییر قیمت انجام می‌شود که با توجه به این موضوع بهتر است تا تعیین تکلیف شرح وظایف دقیق ستاد تنظیم بازار استان، فقط قیمت‌گذاری‌های اقلام اساسی و موارد مهم در این ستاد مطرح و بررسی شود تا در کسب و کار صنوف و مشاغل مختلف تسهیل شود.

رئیس سازمان صمت فارس عنوان کرد: فرآیند تغییر قیمت‌ها با توجه به طیف وسیعی از کالا‌ها و خدماتی که وجود دارد، زمان‌بر است که بهتر است توسط یک کارگروه ذیل این ستاد تفویض اختیار شود.

ایزدی با بیان اینکه واردات برخی اقلام با هدف تنظیم بازار است تا تأمین آن، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به دلیل واردات برخی اقلام و عرضه مناسب محصولات توانستیم از تغییر قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

او خاطرنشان کرد: توسعه تجارت الکترونیک نیازمند برنامه و راهبرد‌های عملیاتی است که لازم است این مهم توسط اصناف و سایر دستگاه‌های اجرایی و مشاغل مختلف پیگیری شود و خود را در شرایط فعلی جامعه به روز کنند.

ساسان مبینی دهکردی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه برداشت حقوقی ما از شرح وظایف ستاد هماهنگی تنظیم بازار مداخله نیست، عنوان کرد: در راستای ثبات بازار تمام دستگاه‌ها ملزم به هماهنگی با این ستاد هستند تا بتوان در تنظیم و کنترل قیمت‌ها به ویژه آن دسته از کالا‌ها و خدماتی که نسبت به قیمت قبل اختلاف فاحش و بالاتر از عدد تقریبی ۵ درصد پیدا می‌کنند این موضوع را مدیریت کنیم.

مبینی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های ثبات بازار آرامش است، افزود: فرصت دهیم تا بازار خود تنظیم شود، ولی در صورت تشخیص و ضرورت اگر قیمت‌گذاری‌ها با اختلافات محسوسی همراه باشد باید این موضوع کنترل شود که نوع برنامه و راهبرد‌ها در اختیار دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی ستاد تنظیم بازار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت فارس توزیع مجازی کالا مشکلات واسطه گری قیمت گذاری کالا کالا ها و خدمات تنظیم بازار تغییر قیمت دستگاه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد

با حکم معاون سیما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن برمهانی معاون سیما، در حکمی مجید اکبرشاهی را به سمت «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب کرد.

در حکم معاون سیما خطاب به اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ آمده است: ضمن طراحی و برنامه‌ریزی در جهت اقدام هماهنگ سیما و طراحی پویش‌های رسانه‌ای، از هم‌اکنون نسبت به تشکیل تیم‌های لازم محتوایی و اجرایی اقدام کرده و جلسات هماهنگی با شبکه‌ها و بخش‌های ذیربط و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های رسمی و نهادهای جبهه فرهنگی انقلاب را در دستور کار قرار دهید.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

اخذ سیاست‌ها، چارچوب‌های محتوایی، مدل عملیاتی، اولویت‌ها و راهبردها از مراکز طرح و برنامه و ارزیابی سیما، انجام طراحی ویژه برنامه‌های مختص این مناسبت، هماهنگی، ارائه خدمات اعزام و اسکان و تمهید تجهیزات و عوامل فنی و تولید در مسیر اربعین، نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین و همچنین ایجاد یکپارچگی و اتحاد بصری در مجموعه آنتن سیما و نهایتاً نیل به کنداکتور ویژه؛ از دیگر مواردی است که در حکم معاون سیما به آن تأکید شده است.

در این حکم همچنین از زحمات صادق یزدانی دبیر پیشین ستاد اربعین سیما در طول این مسئولیت قدردانی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟