Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «کوچه دلفین‌ها» مجموعه اشعار مجیب مهرداد، شاعر اهل افغانستان برنده اول هفتمین دور جایزه ادبی احمد شاملو در ایران شد.

«کوچه‌ دلفین‌ها» با کسب رأی کامل از سوی اکثریت داوران به دلیل «برخورداری از تصویرهای به‌یادماندنی و گاه تسخیرکننده، ضرباهنگ شعری پذیرفتنی و گاه نفس‌گیر، برخورداری از لحن مدرن و طنز لطیف، قوت شعری، روح، زهر و خون شاعری که خود را با آتش جنگ‌های سرزمینش گرم کرده است» به عنوان برگزیده‌ اول هفتمین دوره‌ جایزه‌ «شعر احمد شاملو» معرفی شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت داوران همچنین مجموعه‌های «اکسپرسیونیسم غمگین» سروده‌ دیار مردان‌بگی و «شیهه» سروده‌ میثم متاجی را به دلیل کسب آرای بالا شایسته‌ تقدیر دانسته‌اند.

کاظم سادات، اشکوری، مهناز رونقی، الیاس علوی، آذر محلوجیان و صالح نجفی از اعضای هیأت داوران هفتمین دور جایزه شعر احمد شاملو بوده‌اند.

گفتنی است که جایزه شعر احمد شاملو، همه‌ساله از میان مجموعه شعرهای نو چاپ اول منتشر شده در سال قبل که برای دبیرخانه این جایزه ارسال می‌شود، مجموعه شعر برگزیده سال را انتخاب و معرفی می‌کند.

این جایزه شامل تندیس، لوح تقدیر و وجه نقدی است که طی مراسمی در سال‌روز تولد احمد شاملو (21 قوس/ آذر) به برندگان آن اهدا می‌شود.

قابل یادآوری است که کوچه دلفین‌ها پنجمین مجموعه‌ از شعرهای مجیب مهرداد، شاعر و نویسنده افغانستان است که در ایران چاپ و نشر شده است.

محتوای این مجموعه شعری، بیشتر بر مسائل و مشکلات جامعه افغانستان متمرکز است. این مجموعه درد میلیون‌ها انسان را که سال‌ها زیر آتش جنگ و خشونت زندگی می‌کنند، فریاد می‌کشد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان احمد شاملو مجموعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)

 

 

 

منبع : مشرق

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جان سالم به در بردن موتورسوار پس از تصادف (فیلم) تصادف زنجیره‌ای ۱۰ خودرو در جاده کاشمر (فیلم) لحظه سرقت مانیتور خودرو در مشهد (فیلم)

دیگر خبرها

  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد