Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاشرق الاوسط، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای با حمایت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تصویب کرده است که بر اساس قوانین آمریکا، عرضه، فروش یا انتقال پهپاد‌های نظامی به ایران یا از ایران را ممنوع می‌کند.

این لایحه همچنین کسانی که با ایران در برنامه هواپیما‌های بدون سرنشین همکاری می‌کنند را به روش‌های متفاوت مجازات می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه برای قانون شدن باید در صحن مجلس نمایندگان و صحن سنا هم به رأی گذاشته شود.

قانون توقف فعالیت پهپاد‌ی ایران قرار است در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شود. این لایحه، اواخر نوامبر توسط گروهی از جمهوری خواهان و دموکرات‌ها به رهبری گریگوری میکس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ارائه شد.

قانونگذاران حامی لایحه پیشنهادی می‌گویند این قانون تصریح می‌کند که تحریم‌های آمریکا علیه برنامه تسلیحات ایران تحت قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» قرار می‌گیرد و شامل عرضه، فروش یا انتقال هواپیما‌های بدون سرنشین به ایران یا از ایران است.

میکس ادعا کرد که ایران با پهپاد‌های خود امنیت و صلح منطقه را به خطر می‌اندازد و این قانون پیام مهمی را به جامعه بین‌المللی می‌فرستد که حمایت از برنامه هواپیما‌های بدون سرنشین ایران توسط دولت آمریکا قابل تحمل نخواهد بود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره آمریکا تحریم های ایران مجلس نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول بودجه انجام شد.

 رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند و ما توضیح می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران