Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:52:54 GMT

کف قیمت تمام پرواز ها ۶۰۰ هزار تومان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۶۱۳۸

کف قیمت تمام پرواز ها ۶۰۰ هزار تومان شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با دستورالعمل عجیب انجمن شرکت‌های هواپیمایی، از این پس همه شرکت‌های هواپیمایی کشور بدون الزام به رعایت سقف قیمت بلیت، به رعایت کف قیمت برای پرواز‌ها ملزم شدند. ضمن اینکه پذیرایی در پرواز‌های کمتر از یک ونیم ساعت هم حذف خواهد شد.

پیش از این بار‌ها اتفاق افتاده بود که با پیامک‌هایی از این دست روبه رو شویم: «تور کیش، همین امروز ۱۰۰ هزار تومان»، «قیمت استثنایی قشم با پرواز درجه یک، هر نفر ۱۵۰ هزار تومان» و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این پرواز‌ها هم تخفیف لحظه آخری می‌گفتند و اگر کسی فرصتش را داشت و چنین پیامکی به دستش می‌رسید، می‌توانست یک مسافرت کامل چندروزه با پرواز درجه یک را فقط با ۱۰۰ یا ۱۵۰ هزار تومان یا کمی کمتر و بیشتر تجربه کند.


بدون تخفیف و گران

کرونا که از راه رسید، بازار این پرواز‌ها هم مدتی برچیده شد. رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از یک سو و الزام به رعایت حضور حداقلی مسافر در پرواز‌ها از سویی دیگر باعث شد خاطره این پیامک‌ها و این گونه سفر‌های تقریبا «مفت» نزدیک به ۲ سال از یادمان برود.

با فروکش کردن امواج کرونا و کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری، شاید خیلی‌ها انتظار بازگشت تور‌های لحظه آخری، «تخفیف‌های شگفت انگیز» و موارد مشابه آن را داشتند.

بیشتر بخوانید

گرانی بلیت هواپیما باعث ورشکستگی آژانس‌های مسافرتی خواهد شد؟

از چندی پیش نیز بخشنامه‌ای برای افزایش شمار مسافران در هر پرواز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد (البته رعایت کف تعداد حضور مسافر در پرواز‌ها در اوج زمان کرونا نیز در بسیاری از ایرلاین‌ها رعایت نمی‌شد) و در حالی که هنوز چند روزی از کاهش اندک بلیت هواپیما در پی کاهش محدودیت ظرفیت پذیرش هواپیما‌ها نگذشته است، از چند روز پیش انجمن شرکت‌های هواپیمایی بخشنامه دیگری صادر و شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کرده است تا کف نرخ ۶۰۰ هزار تومانی را در همه مسیر‌ها اجرا کنند و این یعنی اینکه دیگر از تور‌های ارزان، بلیت ارزان و سفر‌های ارزان خبری نخواهد بود.

حذف پذیرایی در پروازهای کمتر از یک ساعت و نیم

با این حال درباره سقف بلیت هواپیما هیچ نظری داده نشده است و این مسئله می‌تواند در آینده زمینه تخلفات و گران فروشی برای شرکت‌های هواپیمایی را فراهم کند.

جدا از این، حذف پذیرایی در پرواز‌های کمتر از یک ونیم ساعت نیز الزام عجیب دیگر این انجمن به شرکت‌های هواپیمایی است که می‌تواند با گلایه عمومی همراه باشد.

ملزم به رعایت بخشنامه‌ها هستیم

سعید ولی زاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: همواره تابع مقررات سازمان هواپیمایی کشوری هستیم و همچنین  ملزم به رعایت بخشنامه‌های ابلاغی درباره پروازها، پرداخت جرایم تأخیر به مسافران و مواردی از این دست هستیم.

او گفت: تا پیش از این شکایات زیادی از مسافران درباره قیمت متفاوت بلیت پرواز‌ها ثبت شده بود و به عنوان مثال مسافری از قبل، پرواز و تور خود را به قیمت یک میلیون تومان خریده و مسافری دیگر با استفاده از تخفیف‌های لحظه آخر، همین پرواز را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان خریده بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: مسافران شاکی هم دربرابر توضیح ما که شرکت هواپیمایی یا شرکت خدمات مسافرتی در آخرین ساعات برای فروش تمام بلیت‌ها چنین تخفیفی را اعمال کرده است، قانع نمی‌شدند و همواره شاهد افزایش شکایت‌ها بودیم.

ولی زاده گفت: بخشنامه رعایت کف قیمت فروش در رونق و فروش تور‌های مسافرتی اثر منفی ندارد. زیرا قیمت تور و بلیت با هم محاسبه می‌شود؛ بنابراین مسافران می‌توانند تور مسافرتی با قیمت مناسب‌تر را بخرند.

الزام بهداشتی، نه انتفاع مادی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ما نیز موافق حذف پذیرایی در پرواز‌های کمتر از یک ونیم ساعت نیستیم، به دلیل رقابت فشرده بین شرکت‌های هواپیمایی، ممکن است پذیرایی را برای تکریم مسافران یا حفظ اعتبار برند خود همچنان ادامه بدهند. با این حال نمی‌توان گفت که چنین الزامی حتما با دلایل و الزامات اقتصادی برای شرکت‌های هواپیمایی است و احتمالا یکی از معذورات صدور چنین بخشنامه ای، مصوبات ستاد کرونا برای رعایت تمام و کمال شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است.

پیش از این آیین نامه عجیب الزام شرکت‌های هواپیمایی به رعایت کف قیمت فروش بلیت، با واکنش شدید مجلس و مردم روبه رو شده بود که درنهایت با دستور محمد اسلامی، وزیر پیشین راه وشهرسازی، لغو شده بود.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت بلیت هواپیما تورهای ارزان بلیت ارزان شرکت های هواپیمایی پذیرایی در پرواز کمتر از یک خدمات مسافرتی پرواز ها هزار تومان رعایت کف کف قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی