Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- پاداش پایان خدمت کارکنان در لایحه بودجه سال بعد ۴۴۵ میلیون تومان برآورد شده و در این گزارش خودمان را جای یکی از همین بازنشسته‌ها گذاشتیم. یعنی می‌خواهیم ببینیم بعد از ۳۰ سال کار و زحمت و نهایتا دریافت پاداش بازنشستگی، در بازار مسکن، خودرو، ارز و طلا به چه شکلی امکان سرمایه گذاری وجود دارد.

به گزارش فرارو، متوسط قیمت مسکن در پایتخت آبان امسال ۳۲ میلیون تومان اعلام شد و با یک ضرب و تقسیم ساده می‌فهمیم، پاداش بازنشستگی کفاف ۱۳ متر خانه در تهران را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر سراغ بازار خودرو برویم به گران‌ترین محصولات داخلی یعنی دنا اتوماتیک و تندر ۹۰ اتوماتیک نمی‌توانیم فکر کنیم اما درعوض صاحب دو پراید ۱۳۱ می‌شویم و ۱۲۵ میلیون تومان دیگر ذخیره می‌کنیم.

همچنین در بازار ارز پاداش بازنشستگی تقریبا معادل ۱۵ هزار دلار است و با این پول در بازار طلا، می‌شود به خرید ۳۵ سکه تمام بهار آزادی فکر کرد.

ارزش پاداش بازنشستگی ۱۴۰۱ در بازار خودرو

به گزارش فرارو، پاداش بازنشستگی در سال آینده ۴۴۵ میلیون تومان است. اگر با همین بودجه راهی بازار خودرو شوید، نمی‌توانید سراغ گران‌ترین محصولات داخلی یعنی دنا اتوماتیک و تندر ۹۰ اتوماتیک بروید.

در عوض دنا دنده‌ای تقریبا همین قیمت را دارد و حول و حوش ۴۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. پراید چطور؟ الان در بازار آزاد پراید صندوقدار صفرکیلومتر مدل ۹۸ را دارند ۱۶۰ میلیون تومان به مردم می‌فروشند. پس با ۴۴۵ میلیون تومان می‌شود دوتا پراید معمولی خرید و ۱۲۵ میلیون تومان دیگر را برای یک زخم دیگر کنار گذاشت.

ارزان‌ترین مدل موجود از خانواده پراید، سایپا ۱۳۲ است و تقریبا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. پس پاداش بازنشستگی در سال ۱۴۰۱، معادل سه پراید ۱۳۲ محسوب می‌شود.

ارزش پاداش بازنشستگی ۱۴۰۱ در بازار مسکن

قیمت مسکن در تهران به گواه مرکز آمار ایران، ۳۰ سال پیش متری ۵۱ تا ۵۳ هزار تومان بود. حالا بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در پایتخت را ۳۲ میلیون تومان اعلام کرده است.

تصور کنید یک بازنشسته ساکن پایتخت با پاداشش قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارد. این شخص نهایتا می‌تواند ۱۳ متر خانه در تهران بخرد.

البته این آخر ماجرا نیست. طبق آمار‌های رسمی متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۸ تهران به عنوان ارزان‌ترین محدود پایتخت ۱۴ میلیون تومان است و با ۴۴۵ میلیون تومان می‌شود به یک آپارتمان ۳۰ متری در ارزان‌ترین منطقه پایتخت فکر کرد.

ارزش پاداش بازنشستگی ۱۴۰۱ در بازار ارز

قیمت دلار سال ۱۳۷۰، یعنی درست زمانی که بازنشسته‌های فعلی شروع به کار می‌کردند، فقط شش تومان خرید و فروش می‌شد. اسکناس آمریکایی بعد از گذشت سه دهه، آبان امسال مرز ۳۰ هزار تومان را رد کرد.

حالا بازنشسته عزیزمان می‌تواند با ۴۴۵ میلیون تومان پاداش راهی میدان فردوسی شود و با ۱۴ هزار و ۸۰۰ دلار برگردد. البته اگر بازنشسته مورد نظرمان شرایط و مدارک لازم برای دریافت ارز دولتی را داشته باشد، شرایط بهتر می‌شود و با پاداشش می‌تواند به ۱۶ هزار دلار برسد. با همین پول سال ۷۰ می‌شد ۷۴ میلیون و ۱۶۰ هزار دلار تهیه کرد.

ارزش پاداش بازنشستگی ۱۴۰۱ در بازار سکه

قیمت سکه تمام بهار آزادی ۳۰ سال قبل ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان بود. مقابل رقم این قطعه سکه ظرف سه دهه سه صفر اضافه شده و در حال حاضر آن را ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌کنند.

یک بازنشسته با پاداش دریافتی خود می‌تواند به طلافروشی برود و ۳۵ سکه تمام بهار آزادی بخرد. یا اینکه تمام پولش را برای خرید سکه امامی کنار بگذارد.

با این کار می‌شود ۳۳ تا سکه امامی خرید. اگر بازنشسته مورد نظرمان هم تمایلی به خرید سکه‌های بزرگ نداشته باشد، با همین پول می‌تواند روی خرید ۶۵ تا نیم سکه یا ۱۱۵ تا ربع سکه فکر کند.

سکه گرمی هم در حال حاضر دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد و مبلغ ۴۴۵ میلیون تومان معادل خرید ۱۸۵ سکه گرمی محاسبه می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت مسکن پاداش بازنشستگان قیمت دلار قیمت سکه قیمت خودرو ۴۴۵ میلیون تومان قیمت مسکن هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مهدیار اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از ورود این صندوق به بازار خرید سیمان از طریق بورس در آینده نزدیک خبر داد، گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های مسکن در نقاط مختلف کشور تزریق خواهد شد. بر اساس مصوبه هیئت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر طرق مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

کد خبر 6090244 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پاداش قبولی سوادآموزان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ کردستان واریز شد
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت