Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون، شرکت آلومینای جاجرم ۴۷ میلیارد تومان و لوله گستر اسفراین ۱۱ میلیارد تومان به شرکت گاز استان بدهکار هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین مطالبه شرکت گاز مربوط به آلومینای جاجرم است و این صنعت روزانه ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می کند که سوخت بخش تولید فلز آلومینیوم از طریق برق و سوخت بخش تولید پودر آلومینیوم با گاز تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: در تازه‌ترین نشست کارگروه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور مقرر شد تا تعرفه صنایع غیرفلزی کاهش یابد بنابراین تعرفه گاز آلومینای جاجرم نیز بر اساس این قانون از ۳۰ به ۱۰ درصد کاهش می یابد و دلیلی بر بدهکاری این صنعت به شرکت گاز وجود ندارد.

پنج صنعت مادر سطح ملی از بیش از یک دهه گذشته تاکنون در جغرافیایی خراسان شمالی در شمالشرق کشور فعالیت دارند و با وجود بهره گیری از خدمات استانی تمام مبادلات و گردش مالی این واحدها در خارج از استان و پایتخت انجام می شود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و تاکنون به ۳۱۰ واحد صنعتی و ۱۵ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که این استان در این حوزه رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرده است.

نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان (بجنورد)، آلومینای ایران (جاجرم)، ریخته گری و لوله گستر اسفراین از جمله صنایعی هستند که در خراسان شمالی گاز طبیعی مصرف می کنند.

در حال حاضر نیروگاه شیروان روزانه با پنج میلیون و ۸۸۰ هزار متر مکعب، واحدهای صنعتی مادر استان با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب و مصارف خانگی و تجاری با یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بیشترین مصرف گاز استان را دارند.

مصرف خانگی گاز خراسان شمالی در زمستان به ۵.۵ میلیون متر مکعب می رسد و سقف مصرف استان در این زمینه ۶ میلیون متر مکعب است پیش بینی می شود زمستان امسال با کمبود گاز مواجه باشیم و صنایع از اکنون به فکر چاره ای برای تامین سوخت باشند.

هم اینک در خراسان شمالی ۳۳۸ هزار و ۳۶۴ مشترگ گاز طبیعی در استان وجود دارد، ضریب نفوذ گاز شهری و روستایی در این استان به ترتیب ۱۰۰ و ۹۹.۲ درصد است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها خراسان شمالی شرکت آلومینیوم ایران گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان شمالی شرکت آلومینیوم ایران گاز خراسان شمالی شرکت آلومینیوم ایران گاز هزار متر مکعب خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد

به گزارش همشهری آنلاین ، بیمه مرکزی البته تأکید کرده بود که بدهی جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ربطی به بیمه‌ها ندارد و فقط بدهی عوارض آزادراهی و بزرگراهی در صدور بیمه‌نامه شخص ثالث بررسی می‌شود.

این بخشنامه البته واکنش های متعددی را درباره کاهش آمار بیمه شخص ثالث را به همراه داشت و نامه ‌نگاری هایی درباره لغو این شرط با وزیر اقتصاد انجام شده بود.

برهمین اساس نیز رئیس کل بیمه مرکزی در بخشنامه ای به صنعت بیمه شرط صدور بیمه نامه شخص ثالث بعد از تسویه بدهی عوارض آزادراهی را لغو و تأکید کرد: شرط اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان خدمات بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های بیمه گر لغو شد.

کد خبر 848433 منبع: تسنیم برچسب‌ها بیمه شخص ثالث خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالث
  • شرط پرداخت عوارض آزادراه برای بیمه شخص ثالت حذف شد
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • لغو شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • حذف شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث
  • پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس