Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@04:38:18 GMT

مردان پاراتکواندو ایران در پله دوم جهان!

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۶۴۲۴

مردان پاراتکواندو ایران در پله دوم جهان!

تیم‌ملی پاراتکواندو مردان کشورمان موفق شد با کسب دو مدال طلا و یک پله صعود، بر سکوی دومی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ایستاده و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

به گزارش برنا، نهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان پاراتکواندو ۲۰۲۱ با حضور ۲۶۴ هوگوپوش از ۴۱ کشور از روز گذشته (شنبه - ۲۰ آذرماه) به میزبانی استانبول ترکیه آغاز شد و امروز(یکشنبه) به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌ملی پاراتکواندو مردان کشورمان که با چهار نماینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بود، موفق شد با کسب ۲ مدال طلا (مهدی پوررهنما، حامد حق شناس) و یک پله صعود نسبت به دور قبل، بر سکوی دومی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ایستاده و کاپ نایب قهرمانی را بالای سر ببرد. روسیه قهرمان شد و قزاقستان بر سکوی سومی ایستاد.

همچنین مهدی پوررهنما پاراتکواندوکار شایسته کشورمان که طلای این دوره از رقابت‌ها را بدست آورد، به عنوان فنی ترین بازیکن انتخاب شد.

مردان پاراتکواندو ایران نایب قهرمان جهان شدند

در بخش زنان نیز مهتاب نبوی دختر شایسته و غیور پاراتکواندو کشورمان بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

سعید صادقیان پور، مهدی پوررهنما، علیرضا بخت و حامد حق شناس ترکیب تیم ملی پاراتکواندو مردان کشورمان را تشکیل داده بودند؛ فاطمه دودانگه، مهتاب نبوی و رایحه شهاب در ترکیب تیم ملی پاراتکواندو زنان قرار داشتند.

پیام خانلرخانی سرمربیگری و مهدی احمدی مربیگری تیم ملی پاراتکواندو مردان را برعهده داشت؛ زنان پاراتکواندوکار کشورمان نیز با هدایت عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی به مصاف رقبای خود رفتند.

این رقابت ها ۱۴G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۴۰، ۸۴ و ۵۰/۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام// 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان ترکیه مردان مدال طلا روسیه قزاقستان ایران زنان تیم ملی رقابت المپیک ترکیه روسیه طلا دوم پاراتکواندو نایب قهرمان تیم ملی پاراتکواندو مردان بر سکوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان داد بدن زنان، توانایی بیش‌تری در تحمل سرما نسبت به مردان دارد.

به گزارش ایسنا، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند، اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آن‌ها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آن‌ها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند، اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند، زیرا چربی بدن آن‌ها بیشتر از مردان است. آن‌ها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند، اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

دیگر خبرها

  • واترپلو قهرمانی جوانان جهان؛ همگروهی ایران با چین و کانادا
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • آغاز دور جدید تمرینات پاراتکواندو با حضور ساعی و رحیمی
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات