Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی فارسی، عبدالستار کاکایی و مصطفی رزاق‌کریمی، سه داور بخش شهید آوینی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینماحقیقت) هستند.

این هیات داوری، برگزیدگان جایزه شهید آوینی را از میان ۲۹ فیلم راه یافته به این بخش معرفی خواهند کرد.

محمدعلی فارسی، متولد ۱۳۳۶ در ورامین و دانش‌آموخته کارشناسی سینما و فیلمنامه‌نویسی از دانشکده صدا و سیما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستندهایی از جمله «مهاجران»، «غواصان»، «معلم»، «حقیقت گمشده»، «شلمچه»، «کبوتران امید»، «گلستان آتش»، «مجنون» و ... . را از آثار ساخته شده او به شمار می‌آیند. فارسی از سال ۷۲ تا سال ۸۱، معاون تولید موسسه روایت فتح بوده است که تجربه حضور در هیات داوران جشنواره مستند سینما حقیقت، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم فجر را هم دارد.

ستار کاکایی متولد ۱۳۳۴ در ایلام و دانش‌آموخته کارشناسی سینما و کارشناسی ارشد پژوهش هنر است. مستند سرزمین پدری، باوه یال، روزنه امید، پالایشگاه دام، عزاداران آران، زیبای پنهان، بازگشت، بیسیم چی فرمانده، سلطان، لبخندهای ارس، فاتح، فرزند کویر، روایت فتح حسن بوعذار، روایت فتح چیلات، روایت فتح کریم چوپون، روایت فتح غدیرخم، این سال‌ها که می‌گذرد (زندگی قیصر امینپور)، موسیو آرسن (زندگی آرسن میناسیان، نیکوکار). از جمله آثار این فیلمساز است. او سال ۹۸ دبیر نخستین دوره جشنواره فرهنگی هنری «مهرمادر» بود.

مصطفی رزاق کریمی متولد ۱۳۴۱ در شهر تبریز و دانش‌آموخته معماری از اتریش است. او با ساخت مستندهای بانو قدس ایران، حس پنهان، خاطراتی برای تمام فصول، یاد و یادگار و ... در سینمای مستند به عنوان فیلمساز حضور یافت و یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های او در عرصه مستندسازی، ساخت فیلم‌های آموزشی در رابطه با ایدز و به سفارش آموزش و پرورش اتریش بود که جزو مواد درسی آن کشور شد. «بانو قدس ایران» از آثار ساخته شده توسط وی جایزه بهترین فیلم یازدهمین جشنواره سینماحقیقت را دریافت کرد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده است و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

کد خبر 422715

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران رخشان بنی اعتماد روایت فتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم

مسعود ده‌نمکی نویسنده و کارگردان در خصوص فعالیت‌های شهید آوینی گفت: آوینی شهید مین فیزیکی روی زمین نبود، او روی مین‌هایی رفته بود که صدایش دهه ۹۰ درآمد، مین‌هایی که شامل اندیشه لیبرالیستی می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • ببینید | «ابو جهاد» به روایت مستند
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود