Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@13:48:15 GMT

برگزاری تظاهرات گسترده ضد اردوغان در استانبول

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۷۱۲۵

برگزاری تظاهرات گسترده ضد اردوغان در استانبول

هزاران ترکیه ای امروز یکشنبه در میدان کارتال در شهر استانبول در زیر باران در اعتراض به افزایش قیمت ها و فقر دست به تظاهرات زدند و سیاست های اقتصادی اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ترکیا الان، هزاران ترکیه ای امروز یکشنبه در میدان کارتال در شهر استانبول در زیر باران در اعتراض به افزایش قیمت ها و فقر دست به تظاهرات زدند و سیاست های اقتصادی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات کنندگان شعار می دادند: «کافی است ما می خواهیم زندگی کنیم»، «دروغ ماسک و فاصله اجتماعی تمام شد».معترضان سیاست های حزب حاکم عدالت و توسعه که موجب افزایش فقر و بیکاری در ترکیه شده است را محکوم کردند.

این تظاهرات به درخواست اتحادیه سندیکاهای کارگران انقلابی برگزار شد. تظاهرات کنندگان خواستار افزایش حداقل دستمزد از سه هزار و ۵۷۷ لیره ترکیه(معادل ۲۵۷ دلار آمریکا) به پنج هزار و ۲۰۰ لیره(۳۷۴ دلار).

خانم آرزو چرکز اوغلو رئیس اتحادیه سندیکاهای کارگران انقلابی ترکیه گفت: ما از این مدیان جنگ علیه بردگی را شروع می کنیم. با هم از کار، کشور و آینده کودکانمان حمایت می کنیم. وظیفه ما تغییر این نظام ناعادلانه است.

کانال تلگرامی خبرگزاری «اسپوتنیک» با انتشار تصاویری از این تظاهرات نوشت که در میان تدابیر شدید امنیتی، هزاران نفر در استانبول علیه گرانی، فقر و دستمزدهای پایین تظاهرات کردند و خواستار استعفای دولت، تامین معیشت انسانی و برقراری عدالت در درآمد و مالیات شدند.

به نوشته اسپوتنیک، هزاران شهروند ترکیه در مرکز استانبول در اعتراض به گرانی، فقر و سیاست‌های اقتصادی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به خیابان آمدند و با سر دادن شعار، خواستار استعفای دولت شدند.

گفتنی است که چند هفته‌ای است که در پی سقوط بی‌سابقه ارزش واحد ملی پول ترکیه (لیر) در برابر دلار، شهرهای مختلف ترکیه شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به گرانی، تورم و سقوط ارزش لیر است.

این تحولات در حالی روی می‌دهد که اردوغان چند هفته پیش وعده داد: «ما مصمم هستیم که از طریق سرمایه‌گذاری، تولید، اشتغال زایی، هر چیزی را که صحیح است برای کشورمان انجام دهیم و سیاست اقتصادی ترکیه بر اساس صادرات بنا نهاده شده است. به عنوان دولتی که دارای شناخت و تجربه برای اداره بحران‌های مالی است، ما مصصم به غنیمت شمردن از فرصت دوران بحرانی که جهان در آن قرار دارد، هستیم».

وی گفت: «افزایش قیمت‌ها در نتیجه افزایش قیمت ارز به طور مستقیم بر سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال‌زایی تاثیری نخواهد گذاشت و نرخ رقابتی ارز منجر به افزایش سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال خواهد شد».

رئیس جمهور ترکیه همچنین با اشاره به درگیر شدن ترکیه در جنگ اقتصادی گفت که این کشور از این جنگ پیروز بیرون خواهد آمد. اردوغان متعهد شد به کسانی که وی آنها را فرصت طلب توصیف کرده، اجازه ندهد که از کاهش قیمت لیر سوء استفاده کنند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین قول داد که کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور، باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها نشود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت استانبول تظاهرات ترکیه رجب طیب اردوغان شهر استانبول جمهوری ترکیه آمریکا قیمت های روز در یک نگاه افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید

صهیونیست‌ها امشب نیز تظاهرات گسترده در مناطق مختلف تل‌آویو برگزار کرده و خواستار توقف جنگ و آزادی اسرای خود شدند.

به گزارش ایسنا، منابع صهیونیستی گزارش دادند که تظاهرات گسترده‌ای در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی درحال برگزاری است و خانواده‌های اسرا خواهان توافق تبادل‌ اسرا هستند.

روزنامه هاآرتص گزارش داد که تظاهرات اصلی در چهارراه کابلان در تل‌آویو، میدان موزه تل‌آویو و منطقه الکریاه درحال برگزاری است.

در مناطق قیساریا، حیفا، قدس، هنیگف، در مقابل خانه بنی‌گانتس، چهار راه کرکور و مناطق مرکزی دیگر نیز تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های نتانیاهو برگزار شد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در جریان این تظاهرات در بیانیه‌ای تاکید کردند: اسرائیلی‌ها خواهان این هستند که اسرا زنده بازگردانده شوند آماده هستند که بهای آن را بپردازند اما نتانیاهو ترجیح می‌دهد که با بن‌گویر و اسموتریچ همپیمان شود.

در این بیانیه آمده است: اگر بهای بازگردان اسرا توقف جنگ است پس جنگ باید فورا متوقف شود.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • فرار یاران محمدی از بحران با یک گل
  • پیروزی آدانا دمیراسپور با محمدی در استانبول