Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی شهابی‌نسب در پنجمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با انتقاد از عدم حضور مدیران گفت: از وضعیت شرکت مدیران در جلسات گلایه‌مند هستیم دعوت‌نامه فرستادیم که جلسه به ریاست استاندار برگزار می‌شود استاندار حضور ندارد و معاون اقتصادی رئیس جلسه است اما مدیران یا به جلسه نیامده‌اند یا هم معاونین خود را فرستاده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسامی مدیران غایب را به استاندار می‌دهم. مدیران باید در این جلسه حضور داشتند و گزارش پروژه جهش تولید را می‌دادند اما الان غایب هستند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه داد: استان سال گذشته ۱۰ پروژه اقتصاد مقاومتی داشت که طرح پتروشیمی گچساران با ۸۸ درصد پیشرفت، پالایشگاه سوخت سبز بیواتانول باشت با ۱۴ درصد پیشرفت، اصلاح شبکه آب یاسوج و گچساران و تکمیل راه فرعی دهدشت_ قلعه رئیسی_ قلعه دختر و جاورده از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی بود.

وی بیان کرد: با توجه به معضل خشکسالی بالاترین میزان هدر رفت آب را در یاسوج داریم که ۶ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب یاسوج اختصاص داده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سه بخش جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و راهداری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده که  ۶ پروژه گلخانه‌ای، اصلاح شبکه یاسوج و راه فرعی قلعه دختر به باغملک تکرار شده که سازمان برنامه و بودجه کشور به تشخیص پروژه اقتصادی را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به ۳۳ پروژه جهش تولید که تفاهم‌نامه آن سال گذشته میان استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعقد شد گفت: ۲۵ طرح اقتصادی و ۸ پروژه عمرانی بودند اعتبارات جهش تولید بیش از ۱۰ هزار میلیارد بوده که ۲۶ میلیارد به صورت نقد و ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون به صورت کمک‌های فنی و اعتباری بخش کشاورزی ابلاغ شد که هیچ کدام از این مبالغ جذب نشدند.

رویه برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی اشتباه است

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی از نحوه برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی انتقاد کرد و گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهمن ۹۲ ابلاغ شد اما با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دنیایی فاصله داریم. در طول ۸ سال برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی نتوانستیم یک پروژه دو میلیون تومانی بفروشیم.

جبار کیانی‌پور بیان کرد: اگر قرار است در دولت جدید رویکرد برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی  مانند روال گذشته باشد که برگزاری این جلسات بی‌فایده است چرا که قرار بود با اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نقش دولت را به حداقل برسانیم و مشارکت مردم را افزایش دهیم.

کیانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی این نیست که گزارش دهیم چقدر از دولت پول و اعتبار گرفتیم گفت: سالانه چند هزار تن میوه بلوط در استان تولید و با قیمت ۱۶۰۰ تومان به استان‌های همجوار می‌رفت اما ما در بخش خصوصی با همکاری صندوق کارآفرینی امید  ۱۶۰ دستگاه بلوط خشک‌کن خریدیم و در اختیار روستاییان قرار دادیم  و برای هر خانه ۵۰۰ کیلو تا یک تن بلوط قرار دادیم با استفاده از این دستگاه‌ها جفت بلوط کیلویی ۱۷ هزار تومان و بلوط خشک کیلویی ۷ هزار تومان به فروش رفت.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی از ظرف یک موجود استفاده کنیم بیکاری را از بین ببریم و خلق ثروت کنیم. مسئولان بیاید برای اقتصاد مقاومتی طرحی نو داشته باشیم و دانشگاه را وارد اقتصاد مقاومتی کنیم.

کیانی همچنین گفت: استان از پویایی شبکه بانکی در امر توسعه کاملا بی‌بهره است.سال‌های سال است که شبکه بانکی می‌گوید نسبت مصارف به منابع ۱۳۰ درصد است خواهش می‌کنم بگوید چه میزان از این مصارف در بخش تولید هزینه می‌شود؟ نقش شبکه بانکی در تولید استان بالاتر از ۲۷ درصد نیست.

انتقاد از برگشت اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی 

در ادامه این نشست برگشت اعتبار تله کابین یاسوج مورد بررسی قرار گرفت. مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دفاع از اداره خود گفت: عدم همکاری دستگاه‌ها باعث برگشت خوردن اعتبارات شد بالای ۱۰۰ مکاتبه و ۲۰ نشست با ادارات برگزار کردیم اما هیچ‌کدام همکاری نکردند.

وی بیان کرد: خدا را شاهد می‌گیریم برای اینکه این اعتبارات برگشت نخورد به همه جا مراجعه کردم. زمان مدیریت من قرارداد تله‌کابین یاسوج نوشته نشد اما مکاتبات زیادی برای رفع مشکل مردم حتی به تهران هم مراجعه کردم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به برگشت اعتبارات میراث فرهنگی گفت: در برگشت اعتبارات سازمان مدیریت مقصر نیست چقدر داد و فریاد زدم که اعتبارات خصوصا اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنید خود صفایی گفت مشکلی برای جذب اعتبارات ندارد فیلمش هم موجود است.

شهابی‌نسب خطاب به صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سال مالی ۳۱ شهریور تمام شد آقای صفایی طی این مدت می‌توانستی دو خط بنویسی که نمی‌توانید این اعتبارات را جذب کنید.

رئیس اتاق بازرگانی هم در واکنش به برگشت اعتبارات میراث فرهنگی گفت: باید اراده سیاسی و حاکمیتی باشد تا مشکل تله‌کابین یاسوج حل شود.

کیانی خاطرنشان کرد: بیایم با مردم صادق باشیم اگر کسی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند ۱۵ سال مردم را معطل نکنیم.

مشخص شدن جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی در استان 

سید احسان عسکری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از عدم حضور برخی مدیران در نشست انتقاد کرد و گفت: نسبت به مسائل استان حساس هستیم.اگر مدیری در استان حضور دارد اما به جلسات نمی‌آید حسابش جدا است. انتظار داریم مدیران در جلسات حضور داشته باشند ضمن اینکه آنهایی که غایب هستند باید دلیل غیب خود را مطرح کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه انتقادات به نحوه برگزاری نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی که گزارش‌دهی است را وارد دانست و گفت: رویه کنونی برگزاری نشست‌های اقتصاد مقاومتی طبق دستورالعمل ابلاغی است اما باید کارهای نوآورانه در نشست اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تهیه برش استانی اقتصاد مقاومتی گفت: کمیته‌های خاص کارشناسی تشکیل و ۲۴ بند ستاد اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی مطالعه و تعبیری از اقتصاد مقاومتی برای توسعه استان ارائه شود.

وی از بازگشت اعتبارات در حوزه گردشگری انتقاد کرد و با بیان اینکه دفاعیات مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قابل قبول نیست، افزود: سازمان برنامه و بودجه باید به موضوع تله‌کابین یاسوج و برگشت اعتبارات این پروژه در حوزه گردشگری ورود می‌کرد و اجازه برگشت اعتبار را نمی‌داد.

عسکری با مقصر دانستن استانداری، میراث فرهنگی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در برگشت اعتبارات تله‌کابین یاسوج گفت: برای پروژه‌هایی که اعتبار آنها برگشت خورده جلسه گرفته شود تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سهم بانک‌ها در اقتصاد استان گفت: به رئیس کل بانک مرکزی نامه‌ نوشتم که استان یک درصد جمعیت کشور را دارد اما منابع پولی ۲۵/ درصد است این منابع برنامه‌های ما را پشتیبانی نمی‌کند.
وی بیان کرد: از رئیس کل بانک مرکزی خواستم بانک‌هایی که اضافه برداشت دارند به تشخیص استانداری مشمول جریمه نشوند تا بتوانند به توسعه استان کمک کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: ۵ ماه است که اعتبارات جهش تولید به ما ابلاغ شده اما اثری از آن در اقتصاد استان احساس نمی‌کنیم در این خصوص جلسه‌ای تشکیل شود و اعتبارات به سمتی هدایت شود که اثربخش باشد.

گفتنی است در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مقرر شد  وزراء جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، وزیر نیرو و معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان جانشین ستاد  اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد به ستاد اقتصاد مقاومتی کشور پیشنهاد شود

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه یاسوج بخش کشاورزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ستاد اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی تله کابین یاسوج برگشت اعتبارات میراث فرهنگی برگشت اعتبار رئیس سازمان جهش تولید ابلاغ شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

به گزارش قدس خراسان، احمد وحیدی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور  اظهار کرد: همه گام های رشد و ارتقا را جمهوری اسلامی طی کرده و در قله ها به‌سر می‌برد اما کاستی و کمی هنوز در حوزه اقتصاد وجود دارد. مقام معظم رهبری فرموده‌اند یکی از مسائل ما استحکام اقتصادی است و اقتصاد باید درخور آرمان های کشور باشد. یک کشور با آرمان‌ها، رسالت و انتظارات جهانی باید اقتصاد کافی و چشم نواز داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی قدرت کاملا تصویب شده و مقتدری دارد، افزود: به خصوص بعد از عملیات وعده صادق نوع نگاه کشورها، ملت‌ها و نوع اشتیاق آنها به جمهوری اسلامی  متفاوت شده‌است. همیشه در هر مرحله‌ای قدرت و اقتدار را تجربه کرده ‌ایم و تحسین جهانیان و ملت های آزاده و غیر وابسته و وابسته برانگیخته و ما امروز هم در همان مسیر اقتدار هستیم.

وی گفت: ما در حوزه های سیاسی دفاعی،امنیتی، علمی و فرهنگی بسیار در موقعیت‌های خوبی به‌سر می بریم. ما پیام انقلاب اسلامی و رسالت انقلاب اسلامی را داریم. آینده روشن انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دادیم.کدام کشور می‌تواند مانند ایران ظرفیت سیاسی، استقلال سیاسی و مانورهای سیاسی داشته باشد و همه از منظر خدا خواهی و سعادت بشری است. در حوزه امنیت و دفاعی و علمی در نرخ رشد در جهان اول هستیم.

وحیدی تاکید کرد: در اقتصاد ظرفیت‌ها فراوان است. ما از نظر تولید ناخالص و قدرت خرید با توجه به آنچه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است در رتبه  ١٩ قرار داریم. جهاد امروز ما مهم است و باید ظرفیت های بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم و کشور را در حوزه اقتصادی بر قله‌های افتخار بنشانیم. البته دشمن در مقابل سنگ اندازی می‌کند و نمونه آن تحریم‌ها است و موارد غیر تحریم هم وجود دارد اما اینها نباید از تلاش‌های ما بکاهد.

وزیر کشور ادامه داد: لذا جهاد مهم شکل گرفته است و هر کس مسئولیت هایی دارد و شما عزیزان جایگاه بسیار مهمی در این جهاد دارید و باید گام‌هایی در حرکت‌های بزرگ اقتصادی بردارید. مناطق آزاد و ویژه پرچم داران و بخش مهم، نقطه تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد هستند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مناطق آزاد و ویژه باید در جذب فناوری‌های پیشرفته، جذب منابع خارجی، توسعه صادرات و توسعه تولید عملکرد بالایی داشته باشند. ما باید برای تحقق تک تک این موارد هدف گذاری، نقشه راه و برنامه اقدام مشخص داشته باشیم. از گذشته نسبت به این مناطق نظر بدبینانه ایجاد شده است و برگشت این نکته و نشان دادن ظرفیت بالای این مناطق بار سنگینی است که بر دوش شما عزیزان افتاده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: الحمدلله برخی مناطق رشد خوبی داشتند و این نشان دهنده این است که حرکت‌های خوب آغاز شده و این حرکت های خوب باید مستمر، هدفمند با برنامه و با اصرار و پیگیری دنبال شود. دشمن قصد دارد از حوزه مناطق آزاد و ویژه به کشور آسیب برساند، تا کشور نتواند رشد کند لذا باید هدفمند و با برنامه جلو برویم. مناطق ویژه باید موضوع محور و هدفمند حرکت کنند و مناطق آزاد به صورت عمومی کار کنند.

وزیر کشور با تاکید ورود بخش خصوصی به مناطق ویژه ، ادامه داد: ما مناطق ویژه زیادی داریم که هنوز راه اندازی نشدند و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند. ما باید به صورت هدفمند ظرفیت‌های مناطق ویژه را بسنجیم و عمل کنیم. سرمایه گذاران ایرانی زیادی داریم که سرمایه های خود را  در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کردند.برای مناطق آزاد و ویژه جذب سرمایه مهم است.

وی با بیان این موضوع که باید یک منطقه آزاد را به عنوان شهر هوشمند معرفی کنیم تا الگویی برای شهرهای دیگر ما باشد، گفت: در این مناطق باید شهرک های اربعینی ایجاد کنیم و باید گفت که لیستی از فعالیت‌های متعدد وجود دارد که می‌توان در این مناطق اجرا کرد. همچنین برای توسعه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام جدی صورت گیرد.رسیدگی به مردم بومی نیز باید در اولویت قرار گیرد. امنیت و محورهای حقوقی که مطرح شد نیز باید رسیدگی شود. همچنین این موضوع که منطقه‌ای نصف آزاد است و نصف دیگر آزاد نیست نیز باید بررسی شود زیرا مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد شده که باید حل شود. زیرا آثار آن مردم را اذیت خواهد کرد.

در پایان این همایش از برخی مناطق آزاد و ویژه که شامل مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان، سهلان، گرمسار و مناطق آزاد ارس، اروند بودند، تقدیر شد.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • استاندار لرستان: وضعیت اعتبارات مصوباتی که به اتمام نرسیده‌اند، پیگیری می‌شوند
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی