Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات ۶ نفره اتحادیه اروپا، درباره کاهش خطر پذیری ایران در حوادث و بلایا و مقابله با بحران و خشکسالی با مسئولان هلال احمر گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق، با هماهنگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، هیاتی از سوی اتحادیه اروپا وارد تهران شده است. این هیات ۶ نفره، عصر شنبه ۲۰ آذر ماه با حضور در جلسه‌ای با موضوع کاهش خطرپذیری و مقابله با حوادث در ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر (صلح) با منصوره باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران، مارتین فیشر مدیر عملیات پاسخگویی به بحران خشکسالی ایران در فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و عطا دورانی رئیس دفتر این فدراسیون در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن اسفندیار مدیرکل عملیات بین‌المللی و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر از ابراز آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای پذیرفتن مسئولیت اجرای بخشی از اقدامات اتحادیه اروپا در برنامه‌های اجرایی سال ۲۰۲۲ در حوزه مدیریت بحران‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و انسانی خبر داد و گفت: اغلب مباحث و موضوعات همکاری‌های مشترک بین ما و اتحادیه اروپا بر سر پاسخگویی به ۲ بحران خشکسالی در کشور و هجوم آوارگان افغانستانی ناشی از مخاصمات اخیر آن کشور به مرزهای شرقی ایران بود.

او افزود: البته برنامه‌ریزی برای پاسخگویی به بحران‌ها با اتکا به تجربه جمعیت هلال احمر همچون امدادرسانی به سیلاب‌های ناشی از تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر و امداد و نجات به متاثرین از آخرین زلزله‌های خسارت‌آور کشور بود.

مدیرکل عملیات بین‌المللی و برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این نشست موضوع مشارکت اتحادیه اروپا در برنامه‌های کاهش خطرپذیری حوادث در ایران مطرح شد که موجب استقبال خوب طرفین قرار گرفت.

اسفندیار تاکید کرد: به اذعان هیات اعزامی اتحادیه اروپا به تهران، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای برنامه‌ای منسجم، اقتضایی و استراتژیک برای مقابله با حوادث است.

گفتنی است، هیات اعزامی اتحادیه اروپا به سرپرستی سارا رینالدی رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شراکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا به ایران آمده است و براساس اعلام وزارت امورخارجه کشورمان، قرار است او و همراهانش پس از دیدار انجام شده با جمعیت هلال احمر با تعدادی از ادارات امور بین‌الملل وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی ایران دیدار کنند. اما هلال احمر تنها نهاد غیردولتی و عام المنفعه است که با برپایی این نشست در پیشگیری و مقابله با حوادث و بلایا با اتحادیه اروپا مشارکت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت بلایای طبیعی خشکسالی جمعیت هلال احمر ایران اتحادیه اروپا وزارت امور خارجه کمیسیون اروپا سلامت قیمت های روز در یک نگاه جمعیت هلال احمر اتحادیه اروپا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل به پایگاه جمعیت هلال احمر شهید کریمیان طاهری کاشان اعلام شد.

محمدنوید متقی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

او گفت: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است