Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس آرگون اظهار کرد: نگاهی به عملکرد ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال‌های گذشته به خوبی نشان می‌دهد که با وجود هزینه بسیار فراوان، نتیجه نهایی کار چندان مثبت نبوده و گروه هدف آن بهره مندی کمی از طرح داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از اقشار کم درآمد باید راه‌های دیگری پیدا کرد، توضیح داد: متاسفانه چند نرخی کردن ارز مقدمه‌ای بسیار مهم برای ایجاد رانت و فضای غیر شفاف اقتصادی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در سال‌های گذشته نیز بارها شاهد سوء استفاده از این بستر برای منافع شخصی بوده‌ایم و تا زمانی که این سیاست اشتباه ادامه پیدا می‌کرد، قطعا مشکلات خاص آن نیز ادامه داشت.

به گفته عضو اتاق بازرگانی تهران، با توجه به مشکلات اقتصادی که در سال‌های گذشته برای مردم به وجود آمده، دولت قطعا باید برای حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر اقداماتی جدی انجام دهد و در جایگزین کردن ارز ۴۲۰۰ تومانی با سیاست‌های جدیدی به مطالبات این قشر توجه کند.

آرگون با بیان اینکه تداوم حمایت از تامین گندم و دارو یکی از سیاست‌های آینده دولت خواهد بود، بیان کرد: در حوزه گندم که قوت غالب مردم به حساب می‌آید، با توجه به اینکه حضور دولتی در آن بیشتر است امکان مدیریت جدی‌تری وجود خواهد داشت و در رابطه با داروها نیز می‌توان انتظار داشت که حمایت لااقل در برخی اقلام ادامه پیدا کند و در گام‌های بعدی به سمت حذف آن حرکت کرده و سیاست‌های جایگزین را به اجرا در بیاورند.

وی درباره احتمال تک نرخی شدن ارز پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز تشریح کرد: برای تک نرخی شدن ارز باید به تقاضای موجود در بازار پاسخ داد و این تقاضا جز با افزایش قابل توجه عرضه ممکن نمی‌شود. با کنار رفتن تحریم‌ها و افزایش دسترسی به منابع درآمدی جدید، می‌توان انتظار داشت که ارز تک نرخی شود اما لااقل در شرایط اقتصادی فعلی این موضوع دور از انتظار است.

 دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مورد پرداخت ارز ترجیحی هیچ گونه پیش‌بینی نکرده است که نشان از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد. با این حال در جدول تبصره ۱۴ مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در دو ردیف مبالغی را برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی در نظر گرفته است؛ به طوری که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم پیش‌بینی شده و در بخش دیگر ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای یارانه نهاده‌های کشاورزی، تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری و تادیه تعهدات مربوطه پیش بینی شده است.

کد خبر 642854 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر ویژه بودجه ۱۴۰۱

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز بازار داخلی خبر ویژه بودجه ۱۴۰۱ ارز ۴۲۰۰ تومانی تک نرخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • حفظ شمس‌آذر ۱۳۰ میلیارد بودجه می‌خواهد
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور