Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندی که برخی از مسئولان فرهنگی، چشم دیدنش را ندارند

جواد انصافی، نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش‌های سنتی: مسئولان و متولیان فرهنگی و هنری، نمی‌خواهند سیاه‌بازی وجود داشته باشد و چشم دیدن هنرمندانِ این عرصه را ندارند. برخی مسئولین می‌خواهند جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را جمع کنند اما روی‌شان نمی‌شود رسما بگویند.برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به صورت دو سال یک بار و نه هر ساله، غیررقابتی کردن آن و برداشتن جوایزش و نصف‌ کردن کمک‌هزینه‌هایش از نشانه‌های نخواستن این گونه از نمایش‌هاست.این‌ها نمی‌خواهند سیاه‌بازی باشد، چون برایشان مانند حرکت روی لبه تیغ است. سیاه از همه انتقاد می‌کند و برای همین می‌خواهند جمعش کنند.وقتی «سیاه» از مشکلات جامعه می‌گوید، این‌ها باید به فکر فرو روند و چاره‌ای بیندیشند اما قضیه را سیاسی و در واقع مصداق چوب را که برمی‌داری گربه‌دزده خودش فرار می‌کند، عمل می‌کنند./خبرآنلاین

اشتباه در ترجمه یک خبر/ هنوز هیچ توافقی نشده است

دقایقی قبل خبری با تیتر «توافق اولیه حاصل شد» در فضای مجازی انتشار یافت. این خبر به نقل از الجزیره مدعی شده که در گفتگوهای وین توافق اولیه‌ای حاصل شده که شامل موضوعات هسته‌ای است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیتر این خبر ناشی از سوءبرداشت بوده و در متن گفت‌وگو تنها به رفع برخی ابهامات در حوزه اقدامات هسته‌ای آن هم در دور ششم وین اشاره شده است.رجانیوز از منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده کسب اطلاع کرده است که جمهوری اسلامی در دور جدید گفت‌وگوها، بخش‌های مغایر برجام از متن دور ششم را حذف و برخی بخش‌های ناقص آن را تکمیل کرده است. تا کنون نیز گفت‌وگوها روی متن ایران صورت گرفته و طبیعتا به مرور زمان با پیشرفت‌هایی همراه بوده است. این منبع آگاه افرود: خبر منتشره از مذاکره‌کننده ارشد ایران در الجزیره به کار بر روی متون ارائه شده ایران اشاره داشته و همانطور که قبلا گفته شده تا بر روی همه چیز توافق نشود، هیچ توافقی نشده است.

بازار داغ رمالی و دعانویسی آنلاین

بازار دعانویسی، طلسم و جادو حسابی داغ است. نیازی به صرف زمان زیادی نیست، کافی است یکی از این واژه‌ها را جستجو کنید تا صد‌ها پیشنهاد پیش روی شما قرار بگیرد. رمال‌ها و دعانویس‌ها رقم ثابت ندارند. اما قیمت شان از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان هم طلب می‌کنند. هر چند جمعیت آن‌هایی که رقم بالا می‌گیرند خیلی زیاد نیست، چون می‌دانند با قیمت چند ده میلیونی مشتری چندانی گیرشان نمی‌آید.یک دعا نویس می‌گوید که نوشتن دعای اختصاصی اش حدود ۷۰ دقیقه طول می‌کشد؛ بنابراین برای زحمت زیادش ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.سید رضا یکی از چهره‌های مشهور بازار سیاه رمالی و دعا نویسی است. او بیش از ۳۸ هزار دنبال کننده دارد و تنها از ساعت ۱۳ تا ۲۲ به مشتریان پاسخ می‌دهد.در کنار دعانویسی، برخی مشغول آموزش افراد برای ورود به این بازار سیاه هستند. اما ثبت نام در آن‌ها به این سادگی‌ها هم نیست. متقاضی آموزش باید کل اطلاعات شخصی اش را در اختیار استاد بگذارد و در صورت موافقت وارد دوره آموزشی می‌شود./ فرارو

سیدمحمد خاتمی: باید گفت‌وگو کنیم، حتی با کسانی که می‌گویند جمهوری را قبول ندارند

سیدمحمد خاتمی در دیدار با جمعی از اعضای جبهه اصلاحات: نظام خوب و حکمرانی و نظم بهینهٔ جامعه این است که به جای افراد، نهادها و جریان ها جایگاه خودشان را داشته باشند. مفهوم «اصالت فرد» به این معنا نیست که «یکی به جای دیگران» یا «یکی فرمانده و دیگران فرمانبردار» هستند. قدرت دادن به کسی گاهی به شکل قدرت مطلقه است که دیگر در برابر مردم مسئولیتی هم ندارد و گاهی در عین نمایندگی، مسئول و پاسخگو است و مردم قدرت این را دارند که اگر بخواهند بدون توسل به زور قدرت را جابجا کنند. این معنای قدرت در روزگار ماست. من و شما به انقلابمان دلبسته ایم. «جمهوری» یعنی قدرت متعلق به مردم است، مصالح مردم محور اصلی کار و دیدگاه حکومت است، کار حکومت تأمین نیازهای جامعه است، پاسخگویی قدرت به مردم است. ما باید گفت و گو کنیم و حتی کسانی که می‌گویند جمهوری را قبول ندارند، اگر حاضر به گفت و گو باشند با آنها گفت و گو کنیم.بخشی از جامعه هست که می گوید ما جمهوری را قبول داریم، اما روی جمهوری «اسلامی» حرف داریم. ما هم می گوییم روی سکولار بودن جمهوری حرف داریم. ما می توانیم با هم گفت و گو می کنیم. مشکلی که برای استقرار جمهوری و دموکراسی هست این است که ما همدیگر را نمی توانیم تحمل کنیم؛ درون خودمان را هم نمی توانیم تحمل کنیم.مشکل اصلاح طلبی ما این است که نه ما می توانیم با حکومت گفت و گو کنیم، نه حکومت با ما گفت و گو می کند و نه با بخش های جامعه گفت و گو می کنیم.شما چقدر می دانید جامعه کارگری ما چه می گوید و چه مشکلاتی دارد؟! کارآفرینان ما در جامعه چه مشکلاتی دارند و چه می گویند؟!این که ما در درون خودمان صحبت کنیم و تصورات بعضاً درست و بعضاً نادرست داشته باشیم و بعد بگوییم ما حرف آنها را می‌زنیم، مسأله «نمایندگی» را در دنیای امروز و جامعه مدرن حل نمی کند! متأسفانه روز به روز عدد کسانی که می گویند جمهوری اسلامی باید کنار برود، بیشتر می شود و ما هم منفعل هستیم و حرفی نداریم.

ما از جمهوری دور و به «حکومت اسلامی» نزدیک تر شدیم و قرائت نویی که با جمهوریت سازگار است مهجور ماند و حتی عملا جرم تلقی شد. الان در برخی دادگاه‌ها جرم فرد «اصلاح طلبی» است؛ در جامعه استثنا قاعده شده و قاعده کنار رفته است. نظارت استصوابی یعنی ۱۲ نفر، آن هم با دیدگاه خاص، قیّم مردم شده اند. کجای این با معیارهای اسلامی سازگار است؟! فرمان هشت ماده ای امام در بحبوحه جنگ و ترور مطرح شد و از حقوق شهروندی و حرمت انسان در آنجا دفاع کردند. قاعده حقوق شهروندی، آزادی مردم، رقابت مشروع در همه عرصه ها و در رأس امور بودن مجلس است./جماران

توکلی: وظایف هیات عالی نظارت مجمع از سوی رهبر انقلاب تفویض شده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به جایگاه قانونی هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست های کلی گفت: مقام معظم رهبری وظیفه نظارت خود بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام را به اعضای هیات عالی نظارت که شامل ۱۵ نفر است، واگذار کرده اند.به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمد توکلی خاطرنشان کرد: وظایف هیات عالی نظارت مجمع، از سوی رهبر انقلاب تفویض شده است. به موجب اصل ۱۱۰ قانون اساسی، رهبر معظم انقلاب، بر اجرای سیاست های کلی نظام که با مشورت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعیین و ابلاغ فرموده اند، نظارت می نمایند.توکلی افزود: اعضای هیات عالی وظیفه دارند که مصوبات مجلس را بررسی و در مورد تطابق آنها با سیاست های کلی نظام، به شورای نگهبان اعلام نظر کنند و در صورتی که مغایر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باشند، مخالفت خود را به اطلاع شورای نگهبان می رسانند.

تازه‌ترین خبرها درباره اولین شناور اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران

اولین شناور اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام شیراز (پروژه در حال ساخت طلائیه) در گام نهایی آمادسازی است.به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران شیراز(پروژه در حال ساخت طلائیه)، اولین ناوشکن ایرانی مجهز به آشیانه بالگرد بوده و دارای دکلی متفاوت برای نصب رادارهای بومی است.وی اظهار داشت: در ساخت این ناوشکن مجموعه وسیعی از امکانات جنگ الکترونیک، شناسایی شده و اطلاعاتی به کار رفته که با همت متخصصان داخلی و دانش بومی جوانان کشور عزیزمان آزمایش های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در مراحل پایانی آماده سازی است.بنا‌ بر این گزارش این شناور اطلاعاتی پس از اتمام آزمایش های مراحل فنی و عملیاتی به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می شود.

واکنش سخنگوی دولت به استرداد عضو سابق ساواک از کانادا به ایران

سخنگوی دولت گفت: مردم ایران منتظر استرداد مجرمین مالی ایرانی ساکن در کانادا و بازگشت اموال عمومی به تاراج رفته هستند.علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«‏اقدامات نمایشی دولت کانادا در سالروز جهانی ‎حقوق بشر پاسخگو نیست، مردم ایران منتظر استرداد مجرمین مالی ایرانی ساکن در کانادا و بازگشت اموال عمومی به تاراج رفته هستند.هرچند انتهای نمایشنامه ‎بهشت اختلاس‌گران جز این نیست.»

نمایندگان رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما تعیین شدند

آیت‌الله رئیسی در احکامی آقایان «محمدمهدی اسماعیلی» و «محمدحسین صفارهرندی» را به نمایندگی رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای بند(۱) ماده(۱) و ماده(۲) قانون نحوه اجرای اصل(۱۷۵) قانون اساسی در بخش نظارت مصوب ۱۳۷۰/۷/۱۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام آقایان «محمدمهدی اسماعیلی» و «محمدحسین صفارهرندی» را به نمایندگی در شورای نظارت بر سازمان صدا‌ و سیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

 اولتیماتوم ایران درباره اثر تهدیدات نظامی آمریکا بر مذاکرات

با وجود فضای مثبت در مذاکرات وین، مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در اقدامی شیطنت آمیز بارها از احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران را مطرح کرده اند که واکنش تیم مذاکره کننده ایران را در پی داشت.اخیرا رسانه‌‌های آمریکایی مدعی شدند که واشنگتن و تل‌آویو در تدارک برگزاری تمرین حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران هستند.طبق شنیده های آخرین خبر، مذاکره کنندگان ایرانی با هشدار به طرف‌های غربی ادامه رویکردهای تهدیدآمیز را برای مذاکرات وین مخرب دانسته و اعلام کردند وظیفه طرف‌های مذاکره کننده این است که آمریکا را از ادامه این رویکرد منع کنند.

رئیس کمیسیون قضایی: دستگاه‌های امنیتی برای شناسایی ضاربان مادر ستار بهشتی اقدام کنند

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله موتور سواران ناشناس به گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی گفت: قانون باید از هرکسی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کند، حمایت کند؛ تفاوتی نمی کند چه کسی است، مسلمان است یا غیر مسلمان، انقلابی است یا ضدانقلاب است. موسی غضنفرآبادی، ضمن بیان این مطلب گفت: اگر قرار است نسبت به افراد قانون اجرا شود، پس باید فقط مُّرِ قانون اجرایی شود. باید حاکمیت و دستگاه های مربوطه نسبت به احقاق حقوق افرادی که مورد آسیب قرار گرفته‌اند اقدامات لازم را انجام دهند و اینکه افرادی کارهایی کنند و فکر کنند قانون با آنها برخوردی نخواهد داشت، اشتباه است.رئیس سابق دادگاه انقلاب تهران در مورد امکان شناسایی این افراد گفت: ممکن است امکان شناسایی موتور سواران ضارب وجود نداشته باشد، اما دستگاه های امنیتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند. در جایی ممکن است سرقتی انجام شود و سارق مشخص نباشد، اما مهم این است که هر کسی به وظیفه قانونی خودش نسبت به شناسایی و کشف موضوع جرم و مجرمین عمل کند.غضنفرآبادی در پاسخ به این که آیا در قوه قضاییه این اراده برای شناسایی و برخورد با این افراد هست، گفت: حتما این اراده وجود دارد.وی در پاسخ به این که آیا کمیسیون قضایی به این موضوع ورود پیدا می کند گفت: به کسی که مورد تعدی قرار گرفته است به عنوان کسی که حق زندگی در ایران را دارد نگاه می کنیم، ما به نسبت، زبان، قومیت و صنف و گروه افراد نگاه نمی‌کنیم.

رونمایی از راهبرد جدید عربستان و امارات در قبال ایران

«دولت‌های عرب حاشیه خلیج فارس تا حد زیادی از ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه فاصله گرفته اند و قصد دارند از قربانی شدن خود در هر گونه درگیری و تنش زایی احتمالی آمریکا و اسرئیل علیه ایران در آینده، جلوگیری کنند».پایگاه خبری "The National" در گزارشی، از راهبرد جدید کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس در قبال ایران و در بحبوحه خروج نظامی آمریکا از منطقه و مذاکرات هسته‌ای جاری در وین پرده برداری و به طور خاص به این مساله اشاره نموده که این دسته از کشور‌ها سعی دارند با حفظ فاصله خود از شرکای سنتی نظیر آمریکا در مسائل منطقه، راه تنش زدایی و تعامل با تهران را در پیش گیرند و عملا قربانیِ هرگونه تنش‌زایی احتمالیِ آتی در منطقه از جانب بازیگرانی نظیر اسرائیل و آمریکا علیه ایران نشوند.پایگاه خبری The National دراین رابطه می‌نویسد: «اینطور به نظر می‌رسد که کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس دیگر رویِ به اصطلاح شرکای راهبردی خود در مسائل مهم نظیر نوعِ تعامل با ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. این دسته از کشور‌ها به جای منتظر ماندن و تماشا کردنِ رویه‌ها و تصمیماتِ قدرت‌های بزرگ که بعضا بدون هرگونه مشورت و رایزنی با آن‌ها گرفته می‌شود، به نوعی بر آن هستند تا خود فعالانه در مسائل مهم سیاست خارجی شان وارد عمل شوند.در شرایط کنونی، روند گفت‌وگو‌های هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی در وین وارد مرحله حساسی شده است. جدای از این، اعضای شورای همکاری‌های خلیج فارس به رهبری امارات و عربستان سعودی در حال عملیاتی کردن چشم اندازی در عرصه سیاست خارجی خود هستند که تا حد زیادی عملگرایانه است، مخصوصا در رابطه با ایران.

کاظم موسوی: کسی‌که به دنبال آلات موسیقی و امیال شخصی است از ایران برود

در همین رابطه، سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت و گو با سایت دیده بان ایران به ممنوعیت واردات آلات موسیقی و عینک آفتابی واکنش نشان داد.نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم درباره ممنوعیت عینک آفتابی اظهار کرد: در خصوص ممنوعیت ورود عینک آفتابی، اگر مردم از آن استفاده پزشکی می‌کنند و توسط پزشک معالج توصیه به استفاده از آن شده است، در این مورد اشکالی ندارد. اگر یک مکانیسم در چارچوب قانون برای استفاده از عینک آفتابی تبیین شود، استفاده از آن اشکالی ندارد. وی در ادامه افزود: اگر عینک آفتابی نیاز مردم باشد، اشکالی ندارد البته با توجه به شرایطی که گفتم و اینکه ارز بر نباشد، ورود آن به کشور هیچ اشکالی ندارد.

سیدکاظم موسوی، نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم نایب اول رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در رابطه ممنوعیت ورود ابزارآلات موسیقی به دیده بان ایران گفت: ورود آلات موسیقی به کشور به صلاح نیست چون کشور ما جمهوری اسلامی است. چرا باید با وجود این همه شهدا و علمایی که داریم آلات موسیقی به کشور وارد شود؟ موضوع آلات موسیقی و لوازمی از این قبیل آنقدر مهم نیستند که ما حتی برای آن وقت و ارزی خرج کنیم.موسوی با تاکید بر این موضوع که صلاح نیست آلات موسیقی به کشور وارد شود، گفت: بنده صلاح نمی‌دانم که این لوازم به کشور وارد شود. بنده و همکارانم به عنوان خادم مردم دغدغه شب و روز ما فقط معیشت مردم است.

حمله پیامکی به نمایندگان مجلس؛ قیمت خودرو را کاهش ندهید

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که افرادی تحت عنوان سهامداران خودروسازی ها در این چند روزه با فحاشی و بی ادبی و کلمات رکیک و نابهنجار نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع را مورد حمله قرار دادند که چرا مجلس می‌خواهد جلوی افزایش قیمت را بگیرد،‌ ما باید سود کنیم!مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی با اشاره به مجوز خودروسازی‌ها برای افزایش قیمت خودرو گفت: اعضای کمیسیون صنایع در جلسه روز یکشنبه با حضور وزیر و خودروسازی‌ها موضوعاتی که در حوزه صنعت خودرو مطرح است، در دستور کار داشتند. اکثر قریب به اتفاق اعضای کمیسیون نیز به عملکرد وزیر صنعت در خصوص وضعیت خود انتقاد داشتند. ما دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا را داریم که وضعیت آنها مربوط به امسال و پارسال و این دولت‌ها دولت نیست. این مشکل در همه دولت‌ها وجود داشته و هر یک به نوعی جامعه و مردم را بازی داده‌اند.وی با بیان اینکه مردم آسیب پذیرترین زنجیره در بحث خودرو بوده‌اند، افزود: از روز اول دو خودروسازی باید از حاکمیت دولت خارج می‌شد. چرا دولت و وزارت صنعت با داشتن ۶ درصد سهام در خودروسازی‌ها باید در آنجا اعمال حاکمیت کند و در تعیین مدیران مستقیم دخالت داشته باشند تا فضایی که به وجود آمد، سرمنشأش دولت باشد؟ خودروسازان مدعی هستند که ما داریم ضرر می‌دهیم زیرا قیمت حاکمیتی است و به ما تکلیف می‌شود و هزینه‌های ما بیشتر از این است. پس چرا دولت از آنها در مقابل مردم و مجلس دفاع می‌کند؟نماینده مردم شهر بابک در مجلس یادآور شد: به طور اخص دولت هیچ برنامه‌ای برای بخش خودروسازی و خودرو ندارد. نه تنها این دولت بلکه دولت های قبلی هم برنامه نداشتند که اگر برنامه‌ای وجود داشت ما به اینجا نمی رسیدیم که یک شبه بگویند خودرو گران شد و این تبعاتی داشته باشد که شاهدش هستیم.

ایران به مرحله گریز هسته‌ای برسد، فردا به این کشور حمله می‌کنیم

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید هر وقت ایران به مرحله «گریز هسته‌ای» برسد اسرائیل فردای آن روز اقدام عملی علیه تهران انجام خواهد داد. او همچنین مدعی شد ایران تنها در صورتی تلاش‌های خود برای ساخت بمب اتمی را متوقف خواهد کرد که با یک تهدید بازدارنده مواجه شود.به گزارش یورونیوز، یک مقام ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید هر وقت ایران به مرحله «گریز هسته‌ای» برسد اسرائیل فردای آن روز اقدام عملی علیه تهران انجام خواهد داد.ژنرال ایال زامیر از فرماندهان ارشد نیروهای دفاعی اسرائیل روز شنبه ۱۱ دسامبر در یک سخنرانی در فلوریدا آمریکا، با بیان این مطلب تاکید کرد که جهان نمی‌تواند به ایرانی‌ها اعتماد کند. ایران تنها در صورتی تلاش‌های خود برای ساخت بمب اتمی را متوقف خواهد کرد که با یک تهدید بازدارنده مواجه شود. او همچنین تاکید کرد که ایالات متحده هم قصد و هم توانایی این را دارد که این کار را در مقابل ایران انجام دهد اما اگر چنین نکند، اسرائیل توانایی انجام این کار را دارد.زامیر همچنین در خصوص فعالیت‌هایی که اسرائیل در سوریه انجام داده توضیح داد و گفت: «ما فعالیت‌هایی در سوریه انجام دادیم که بسیاری حتی از آن خبر هم ندارند. ایران قصد داشت نیرویی شبیه حزب‌الله در سوریه ایجاد کند و ما تاکنون توانسته‌ایم از این امر جلوگیری کنیم. البته این مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه: بودجه ای که تحویل مجلس دادند، فقط متن است؛ جدول هم ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، بیان کرد: «درمورد بحث شفافیت هم ما این انتقاد را هفته گذشته به مسئولین سازمان برنامه و بودجه داشتیم. هرچند دوستان کاهش ردیف‌های بودجه را به عنوان دستاوردی مطلوب در بودجه امسال تلقی می‌کنند، برعکس این انتقاد وارد است که وقتی ردیف‌ها را کم می‌کنند، حذف نمی‌شود بلکه در ردیف بودجه دستگاه بالاتر از خود، ادغام می‌شود؟» احسان ارکانی درمورد اینکه گفته می‌شود لایحه بودجه، جدول ندارد، گفت: «آنچه تا الان پیگیری کرده‌ام، بودجه‌ای که تحویل مجلس داده شده، فقط خود متن است. این یک نقطه ضعف است چراکه اصل بودجه همان جداول است که مشخص می‌کند هر دستگاه، سازمان و مجموعه‌ای چه قدر بودجه به آن تعلق می‌گیرد.» وی درمورد غیر‌شفاف و کلی بودن لایحه بودجه، عنوان کرد: «درمورد بحث شفافیت هم ما این انتقاد را هفته گذشته به مسئولین سازمان برنامه و بودجه داشتیم. اگرچه دوستان کاهش ردیف‌های بودجه را به عنوان یک دستاورد مطلوب در بودجه امسال تلقی می‌کنند، برعکس این انتقاد وارد است که وقتی ردیف‌ها را کم می‌کنند، حذف نمی‌شود بلکه در ردیف بودجه دستگاه بالاتر از خود، ادغام می‌شود. مثلا دانشگاه‌های شهرستانی، ردیف‌شان می‌رود در دل مرکز استان یا مرکز استان ردیفش در دل وزارت علوم یا وزارت بهداشت می‌رود.»

سردار حاجی زاده: غربی‌ها در حوزه نظامی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که در حوزه نظامی و امنیتی نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و روش‌های ضربه زدنشان نیز متفاوت با گذشته است. سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع فرماندهان، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین گفت: غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که در حوزه نظامی و امنیتی نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند و روش‌های ضربه زدنشان نیز متفاوت با گذشته است. آن‌ها به دنبال القای این تفکر هستند که حاکمیت دینی، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد و کشور را اداره کند؛ لذا به دنبال تفرقه افکنی در جامعه و ناامیدسازی و جذب نخبگان هستند تا طرح‌های خود را پیاده سازی کنند.

روح الله مؤمن‌نسب: ۸۹ درصد از محتوای چت و نرم افزار‌های تلفن همراه، غیراخلاقی است

روح‌الله مومن‌نسب، مؤسس و رییس مرکز آموزش سواد فضای مجازی در ادامه افزود: طبق آمارهای چند سال پیش، 89 درصد از محتوای چت و نرم افزارهای تلفن همراه، غیراخلاقی است. جالب است که خود آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نام این فضا را فضای کثیف گذاشته‌اند و این، محصول مدیریت کثیفی است که خودشان بر این کار دارند. توجه کنیم که ما مسلمانان طبق قاعده‌های فقهی "نفی سبیل" و "حرمت اعانه ظالم" که از آیاتی مانند "وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً" (نساء141) به دست می‌آید نباید کاری کنیم که کفار بر ما سلطه و راهی پیدا کنند و نیز نباید ظالم را یاری دهیم و به هر میزان که ظالمی یاری داده شود، یاری کننده نیز در گناه او شریک است؛ لذا من معتقدم که دو قاعده مذکور، قواعد پیشرفت کشورمان هستند و ما بر اساس آنها باید در بحث فضای مجازی، مستقل شویم؛ یعنی به "شبکه ملی اطلاعات" روی بیاوریم.

همتی: بدون سرمایه گذاری در ابعاد زیاد، رشد ۸ درصدی محقق نمی شود

عبدالناصر همتی، رییس سابق بانک مرکزی در توییتی با بیان اینکه سرمایه گذاری کلید رشد اقتصاد است نوشت: بدون سرمایه گذاری در ابعاد زیاد رشد۸درصد محقق نمی‌شود. همتی در این باره نوشت: سرمایه گذاری کلید رشد اقتصاد است. متوسط رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در یک دهه تحریمی گذشته ۵- درصد در سال بود (ماشین آلات۷/۵-درصد)! نتیجه: متوسط رشداقتصادی یک دهه ۰/۵درصد در سال! بدون سرمایه گذاری در ابعاد زیاد (با فرض ادامه تحریم‌ها و رشد شدید مالیات ها در بودجه ۱۴۰۱) رشد ۸ درصد محقق نمی شود.

رئیسی: در گذشته، اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند؛ این اشکال جدی همه را رنج می‌داد

سید ابراهیم رئیسی، روز یکشنبه هنگام تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با دقت نظر و کمک نمایندگان بر غنای لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزوده شود و انشاءالله بودجه‌ای در شان و گره گشای مسائل کشور ارائه شود. رئیس جمهور افزود: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت مجاهدت‌های مردان و زنان کار بسیاری برای توسعه یافتگی در آب، برق، آموزش عالی، کشاورزی، صنعت و معدن شده است، اما با همه این اقدامات با مشکلات جدی در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم. رئیسی در ادامه بیان داشت: برای برداشتن این مشکلات از پیش پای مردم نیازمند برنامه و کار جهادی هستیم. رییس جمهور گفت: اشکال جدی که قبلا همه را رنج می‌داد این بود که اقتصاد را به اراده بیگانگان گره زده بودند. او گفت: اولین هدف در بودجه ۱۴۰۱ ثبات اقتصادی است و عدم کسری بودجه شرط آن است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران هیات عالی نظارت آلات موسیقی برنامه و بودجه سیاست های کلی سرمایه گذاری مذاکره کننده خودروسازی ها اشکالی ندارد لایحه بودجه عینک آفتابی خلیج فارس گفت و گو ردیف ها کشور ها دولت ها هسته ای گو کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ در سال 1992، اولین پیامک یا SMS (مخفف سرویس پیام کوتاه) ارسال شد. متن آن پیام ساده بود: «کریسمس مبارک.» این رویداد تاریخی آغاز یک انقلاب ارتباطی بود که در نهایت نحوه تعامل مردم از طریق تلفن همراه را تغییر داد. فرستنده، نیل پاپورث (Neil Papworth)، مهندس بریتانیایی، پیام را از طریق کامپیوتر به تلفن همراه در شبکه Vodafone ارسال کرد.

پیامک به سرعت تبدیل به روشی محبوب و راحت برای ارسال پیام‌های کوتاه مردم به یکدیگر شد. در ابتدا پیامک دارای محدودیت 160 کاراکتری در ازای هر پیام بود. این مسئله باعث شد به تدریج ایموجی‌ها و کلمات اختصاری رایج شود مبادا متن پیام از محدوده لغات فراتر رود. با گذشت زمان پیامک تکامل پیدا کرد و پیام‌های عکس، پیام‌های طولانی‌تر و حتی پیام‌های چندرسانه‌ای را دربر گرفت و نحوه ارتباط مردم با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر داد.

امروزه با وجود ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی فوری مانند واتس‌اپ و تلگرام و... که مبتنی بر اینترنت هستند، پیامک همچنان یک ابزار ارتباطی پرکاربرد تلقی می‌شود و میلیاردها پیامک ردوبدل‌شده در روز، همچنان نقش مهمی در برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران و همچنین دریافت اعلان‌های مهم در زمینه شغلی و خدماتی ایفا می‌کند.

***

11  حقیقت جالب در مورد پیامک‌ها عبارتند از

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد میانگین زمان پاسخگویی به یک پیام متنی 90 ثانیه است در حالی که میانگین زمان پاسخگویی به یک ایمیل 90 دقیقه است.

 

اولین پیامک از فردی به فرد دیگر بین مردم عادی سال 1993 در انگلستان ارسال شد.

نرخ باز شدن پیامک‌های ارسالی 98 درصد است در مقایسه با نرخ باز شدن ایمیل‌ها که 20 درصد است!

 

اصطلاح «پیام متنی» اولین بار در سال 1985 مطرح شد.

پیامک‌ها برای ارسال از طریق کانال‌های سیگنالی مورد استفاده در تماس‌های تلفنی طراحی شده است. پیامک در ابتدا به عنوان بخشی از استانداردهای GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) طراحی شد.

 

اولین گوشی تلفن با قابلیت ارسال پیامک نوکیا 2010 بود که در سال 1994 عرضه شد.

سالانه حدود 8.3 تریلیون پیامک در سراسر جهان ارسال می‌شود!

 

اولین سرویس بانکداری مبتنی بر پیامک در سال 1999 توسط MobileOne در سنگاپور راه اندازی شد.

پیامک تقریباً توسط همه تلفن‌های همراه جهان پشتیبانی می‌شود که آن را به شکل یک رسانه قابل اتکای ارتباطی جهانی تبدیل کرده است.

در سال 1996 خودرویی در جهان توسط شرکت BMW تولید شد که دارای قابلیت ارسال پیامک بود.

با وجود روش‌های مختلف احراز هویت، پیامک همچنان به عنوان شاخص اصلی احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور