Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،یوسف جعفری مدیر جهادکشاورزی ملکان با اشاره به کمبود منابع آب افزود: طرح‌های تجهیز اراضی باغی به سیستم آبیاری قطره‌ای در راستای مدیریت و مصرف بهینه منابع آبی و جلوگیری از هدررفت آب و همچنین افزایش بهره وری اجرا می‌شود.
اوافزود: برای اجرای این طرح ها، حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به باغداران این شهرستان در طول سال جاری پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اواعلام کرد: با اجرای این طرح‌ها بیش از ۷۰ درصد در مصرف آب کشاورزی در مقایسه با سیستم غرقابی صرفه جویی شده و بهره وری آبیاری به بالای ۹۰ درصد افزایش یافته است.
مدیر جهادکشاورزی ملکان  با اشاره به تنش آبی، باغداران را به تجهیز باغات خود به سیستم قطره‌ای دعوت کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند به منظور استفاده از تسهیلات بلاعوض و تجهیز باغات خود به سیستم قطره‌ای به صورت تجمیعی و گروهی به اداره جهادکشاورزی این شهرستان مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.
به گفته جعفری تاکنون ۲۰ درصد از ۱۱ هزار هکتار باغ انگور شهرستان ملکان به سیستم نوین آبیاری تجهیز شده است.
در شهرستان ملکان ۱۱ هزار هکتار باغ انگور وجود دارد و این شهرستان قطب تولید انگور و کشمش در استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود و رتبه نخست استانی و مقام دوم کشوری را دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغداران جهادکشاورزی قطره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه امسال در ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبی و دیم شهرستان نهاوند ۷ نوع گیاه دارویی کشت شده است، پیش بینی کرد: امسال برای اولین بار بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان دارویی در مزارع آبی و دیم این شهرستان برداشت شود.

توکل آبشناس افزود: همه این محصولات ارزش صادرات دارند و پیش بینی می‌شود، بیش از یک میلیون دلار ارزآوری به استان و شهرستان داشته باشد.

به منظور جلوگیری از تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی، مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی و ترویج کاشت محصولات کم آب بر، امسال برای نخستین بار، برخی از کشاورزان نهاوندی گیاهان دارویی کاشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم