Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور عراق در صدمین سالگرد استقلال این کشور تجاوز به کشور، نقض حاکمیت و حیثیت آن را منشأ مشکلات عراق دانست. - اخبار بین الملل -

‎به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در صدمین سالگرد استقلال این کشور در مقاله‌ای تاکید کرده ما باید سیاست خارجی را مبتنی بر دوری از سیاست محوری و درگیری و ایجاد روابط متوازن با همه تقویت کنیم، عراق که موضوع مناقشه بود، باید عنوانی برای همگرایی منافع منطقه باشد که منفعت آن نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از مقاله صالح به شرح زیر است:

پدیده خطرناک فساد همچنین مانعی بر سر راه حکومت داری خوب است. این بلای خطرناک ارتباط نزدیکی با خشونت و تروریسم دارد که به اختلافات دامن می زند، صلح اجتماعی را تهدید می کند و بر فرصت های برابر برای عراقی ها تأثیر می گذارد.

‎واقعاً الهام‌بخش است که می‌بینیم عراقی‌ها، علی‌رغم بحران‌ها و حملات تروریسم و  خشونت، انتخابات را به‌عنوان وسیله‌ای برای حل مشکلات خود می‌پذیرند، نه جنگ. اما ما همچنین نمی‌توانیم کاهش مشارکت در انتخابات را برای روند انتخابات نادیده بگیریم.
 
‎ پدیده خطرناک فساد همچنین مانعی بر سر راه حکومت داری خوب است. این بلای خطرناک ارتباط نزدیکی با خشونت و تروریسم دارد که به اختلافات دامن می زند، صلح اجتماعی را تهدید می کند و بر فرصت های برابر برای عراقی ها تأثیر می گذارد.
 
‎ چالش فساد مستلزم یک موضع مشترک جدی، قاطع و قاطع برای نهادهای رسمی و فعالیت‌های اجتماعی و مدنی است، این یک نبرد ملی است که بدون پیروزی در آن وضعیت کشور درست نمی‌شود.
 
‎ ما همچنین چالش دستیابی به تحول اقتصادی را پیش روی خود داریم. ادامه وابستگی بیش از 90 درصدی اقتصاد رانتی ناپایدار ما به نفت خطرناک است.
 
‎ با تسریع تحول اقتصاد جهانی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر از طریق توافق‌نامه‌های اقلیمی، برنامه‌ریزی زودهنگام مستلزم تغییر همه‌جانبه در پایه‌های اقتصاد ما است و این امر با مقابله با جدی‌ترین تهدید آینده برای کشورمان که تغییر اقلیم و اقتصاد آن است مرتبط است.

 درجه حرارت بالا شایع تر است، خشکسالی شدیدتر است، طوفان های گرد و غبار بیشتر است، و زمین های کشاورزی ما به دلیل شور شدن در معرض خطر هستند، و ساخت سدها بر روی سرچشمه ها و سرشاخه های دجله و فرات سهمیه آب ما را کاهش داده است.
 
‎ یکی از ایرادات تاریخ معاصر عراق این است که از موقعیت جغرافیایی خود در قلب منطقه بهره ای نبرده است، بحران های داخلی آن به سمت تشدید منطقه با جنگ ها و درگیری های پوچ با همسایگان کشیده شده و منجر به فروپاشی آن شده است. نظام منطقه ای و تحت سلطه دو قطبی شدن و دودستگی قرار گرفت که صلح مطلوب را به ارمغان نیاورد و همه آسیب دیدند و برنده نشدند.
 
‎ ما باید سیاست خارجی را مبتنی بر دوری از سیاست محوری و درگیری و ایجاد روابط متوازن با همه تقویت کنیم، عراق که موضوع مناقشه بود، باید عنوانی برای همگرایی منافع منطقه باشد که منفعت آن نیز هست. 

 عراق در صدمین سالگرد استقلال خود با چالش بزرگی روبروست؛ تجاوز به کشور، نقض حاکمیت و حیثیت آن، منشأ مشکلات عراق است.
 
‎ انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد