Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@05:15:09 GMT

تقویت جامعه پرستاری

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۷۹۵۶

‍‍‍‍‍‍

رئیس انجمن پرستاری: با تغییر نگاه‌ها به جامعه پرستاری از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات تا امنیت شغلی، امیدواریم مشکلات جامعه پرستاری رفع شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اصغر فتائی - رئیس انجمن پرستاری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: مشکلاتی عدیده‌ای از گذشته در جامعه پرستاری بوده است، اما با تغییر نگاه‌های حاکمیتی به این شغل، امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پیشگری خیلی ارزان‌تر از درمان است، افزود: با تقویت جامعه پرستاری و ارائه آموزش به جامعه، به مرور زمان این هزینه‌ها کاهش می‌یابد. دندان وقتی به عصب می‌رسد هزینه هایش هم گران می‌شود اگر زودتر به فکر باشیم با هزینه کم درمان می‌شود و این قائده در همه بیماری‌ها تسری پذیر است.
اصغر فتائی گفت: با دادن آموزش لازم به مردم و افزایش امداد در جامعه بار ورودی بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.
رئیس انجمن پرستاری با اشاره به چالش‌های موجود جامعه پرستاری افزود: ایام کرونا یک آزمون سخت برای جامعه پرستاری بود. قانون حمایت از پرستار ۱۵ سال پیش در مجلس تصویب شد، اما در اجرا با مشکل مواجه شد.
فتائی گفت: اکثر پرستاران به این حرفه با علاقه می‌آیند نباید مشکلات حاشیه‌ای و مالی آن‌ها را دلسرد کند.
رئیس انجمن پرستاری افزود: مطالبه گری پرستاران تاکنون به نتیجه نرسیده است، اما اکنون نگاه ویژه‌ای به جامعه پرستاری می‌شود و امیدواریم چالش‌های جامعه پرستاری رفع شود.   نظام سلامت گران اداره می شود
عباس عبادی - معاون پرستاری وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: چه در گذشته و چه اکنون نظام سلامت، گران اداره می‌شود باید این رویکرد تغییر کند.
وی افزود: پرستاران می‌توانند در بخش پیشگیری فعالیت کنند تا بار نظام بهداشتی کشور کمتر شود.
عباس عبادی گفت: بسیاری از بیماری‌های مردم با تقویت نظام پیشگیری و حضور پرستاران، ماما و همکاران واسط با دخالت جزعی التیام می‌یابد، اما دیر اقدام کردن باعث هزینه‌های زیاد نظام بهداشتی کشور می‌شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: ساماندهی گردش مالی در نظام پرستاری یک ضرورت است و ردیف بودجه‌ای آن هم دیده است.
عبادی گفت: نظام پرداخت جدید، تفاوت ایجاد می‌کند و بسیاری از مشکلات جامعه پرستاری را رفع خواهد کرد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: افزایش پذیرش پرستاری و تقویت دانشکده‌های پرستاری هم در اولویت است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: نظام پرستاری ، عباس عبادی ، اصغر فتائی ، تیتر امشب

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نظام پرستاری عباس عبادی تیتر امشب جامعه پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام