Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@20:41:04 GMT

پاسخ خواجه عبدالله انصاری به حسن عباسی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۲۱۸

عصر ایران؛ سروش بامداد- «خدایا این مردم غیر از تو هیچ‌کس رو ندارن، تکیه‌شون نه به آمریکاست، نه به اروپا، نه به چین، نه به روسیه، نه به ژاپن و نه به هیچ‌کس دیگه، اینها فقط تو رو دارن، فقط شعارشون اینه که الله اکبر، تو فقط مقام کبریایی، شعارشون اینه که «لا اله» نیست هیچ الهی الا تو، خدا اینا غیر از تو کسی رو ندارن، ببینم تو هم غیر از اینها کسی رو داری؟ خدایا تو غیر از مردم ایران کی رو داری؟ ۳۳۰ میلیون آمریکایی عوضی رو داری؟ خدایا تو ۴۰۰ میلیون اروپایی عوضی رو داری؟ خدایا تو یک میلیارد چینی خفاش‌خور رو داری؟ کی رو داری که عبودیت تو رو پذیرفته باشن؟ اینها غیر از تو کسی رو ندارن، تو هم غیر از اینها کسی رو نداری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

  اینها سخنان آقای حسن عباسی تئوریسین اصول گرایی رادیکال ایرانی است که در یادداشت دیگری در عصر ایران به آن پاسخ درخور داده شده بود. با این حساب این نوشته از سر چیست؟

  چون به یاد آوردم خواجه عبدالله انصاری هم قرن ها پیش به او و امثال او پاسخ داده است:


ای ذاتِ تو بر کلِ ممالک شده فرد
سر بر خطِ طاعتت، نهاده زن و مرد
گر جملۀ کائنات، کافر گردند
بر دامنِ کبریات، ننشیند گَرد

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رو داری کسی رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

حسن روحانی اظهار داشت: آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

به گزارش سایت حسن روحانی، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده در حالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود، اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم، اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

دیگر خبرها

  • فقط یک نفر شهامت داشت امباپه را سرجایش بنشاند
  • انصاری: استکبار قادر به پوشاندن جنایت صهیونیست‌ها نیست
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟
  • سجده شکر، پاسخ ساسان به حاشیه‌سازان(عکس)
  • هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان