Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی|وقتی صحبت از کار دلی است، بحث اعتبار و کمبود آن خیلی محلی از اعراب ندارد، اگرچه ممکن است تا حدودی جلوی پیشرفت کار را بگیرد اما چون  دل در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی قرار گرفته و از همه مهمتر اینکه این پروژه فرهنگی قرار در اقصی نقاط دنیا به ویژه در قلب آمریکا زمینه امربه معروف و نهی از منکر را فراهم کند، افراد دیگری را هم پای کار می‌آید، دل می‌گردد چرخ می‌زند، مشتاقان و علاقه‌مندان زیادی را از اقصی نقاط جهان پیدا می‌کند تا پیام اسلام به  صورت واضح و شفاف به دست جویندگان واقعی آرامش در پناه حریم امن الهی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از محمد طاهری صحبت می‌کنیم که اهل شرق استان مازندران است و پروژه بزرگ فرهنگی که قرار است به زبان‌های مختلف دنیا تولید و ترجمه شود، پروژه‌ای بزرگی که نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد، نکته مهمتر اینکه این پروژه را با کمک خیران حوزه علمی فرهنگی قرار است پیش ببرند.

نکته جالب‌تر اینکه وقتی این ایده را با تعدادی از مردم در میان گذاشت موفق شد که ۷۰ میلیون تومان جمع‌آوری کنند، البته با ۲۰۰ میلیونی که خودشان برای عملیاتی کردن این پروژه هزینه کردند ۱.۲۳۰ میلیارد تومان دیگر کم دارند، اعتقاد دارد چون این پروژه در راستای اعتلای فرهنگ ناب اسلامی است در ادامه راه لنگ منابع اعتباری نمی‌مانند.

کتابی به تعداد هزار صفحه، شامل ۳۱۳ تصویر گرافیکی با طراحی اختصاصی از برهه‌های مختلف زندگی،۱۴ معصوم(ع) و به ۹ زبان فارس، انگلیسی،عربی، اردو، چینی، اسپانیایی، پشتو، روسی، ترکی و برای حداقل ۴ میلیارد مخاطب مسلمان و غیرمسلمان را در دست تدوین دارد.

براساس برنامه‌ قرار است که این کتاب را در سطح وسیع در فضای مجازی و حقیقی منتشر کنند، مدیریت این مجموعه برعهد خانم عسکری طلبه سطح سه حوزه علمیه است که بعدها در مصاحبه متوجه شدم که کسی که اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌دهد با هم دیگر چند سالی است که زندگی مشترک را جشن گرفتند و اصلا زن و شوهری تصمیم گرفتند که در این کار خیرخواهانه به همدیگر کمک کنند.

داستان این زوج جوان در اجرای این ابر پروژه فرهنگی و اینکه چه طور با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، جالب است.

مجموعه اسلام یاروان هشتم با سابقه فعالیت ۱۰ ساله فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌های تولید مستند تلویزیونی، برنامه اینترنتی، وبلاگ‌نویسی، طراحی سایت‌های فرهنگی، تولید فیلم کوتاه، اعزام گروه و اجرای تئاتر در کشور عراق، تولید برنامه‌های چندزبانه تصویری و مستندموشن‌های سیاسی مذهبی، پا به عرصه‌ای جدید در تولید محتوای فرهنگی کرده است، برای تامین نیازمندی‌های این مجموعه و کتابی که قرار است منتشر شود با نهادهای مختلف فرهنگی در حال رایزنی هستیم.

تولید مجموعه ۲۵ قسمتی ضامن آهو به صورت تصویری

محمد طاهری مدیر پروژه اسلام یاروان هشتم در ادامه از تولید مجموعه ۲۵ قسمتی ضامن آهو به صورت تصویری خبر داد و گفت: ۶ قسمت این مجموعه تولید شده، از بزرگان ادیان و مذاهب مختلف دنیا دعوت کردیم که درباره امام رضا(ع) صحبت و گفت‌‌وگو کنند.

وی در ادامه به همکاری با خانم عسکری مدیریت این مجموعه را به برعهده دارد، اشاره کرد و گفت: همه افرادی که در این گروه فعالیت می‌کنند از نخبگان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند و در واقع این استارت آپ فرهنگی زمینه اشتغال این افراد را در زمینه‌های مختلف فراهم آورده است.

طاهری که خودش در حال حاضر در دانشگاه شریف مشغول تحصیل است و به عنوان مدیر پروژه اسلام یاوران هشتم فعالیت می‌کند،افزود: سال گذشته یک مجموعه در قالب ۶ فریم از زندگی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) را با عنوان «خشم مقدس» تولید کردیم.

خشم مقدس تبیین رویکردها و استراتژی‌های سیاسی حضرت فاطمه‌الزهرا (س)

وی با اعلام اینکه هدف مجموعه خشم مقدس تبیین رویکردها و استراتژی‌های سیاسی حضرت فاطمه‌الزهرا (س) در بحث ولایت بوده است، بیان کرد: در این مجموعه ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت را تصویرسازی کرده و برای هر فریم هم یک متن کوتاه یک پارگرافی یا کمتر را آماده کرده و به زبان‌های زنده دنیا ترجمه کردیم و این مجموعه قرار است به صورت نمایشگاه در کشورهای لبنان، ترکیه، عراق، هند،لس‌آنجلس آمریکا، ملبورن استرالیا ارائه شود.

مدیر پروژه اسلام یاوران هشتم، خاطر نشان کرد: پروژه آل محمد(ص) به این صورت تعریف شده که ۳۱۳ پروژه نقاشی دیجیتال در قالب ۳۱۳ فریم از زندگی ۱۴ معصوم(ع) باشد و برنامه‌ریزی کردیم که همزمان با تصویرسازی متن هم تولید کنیم که اثرگذاری بیشتری داشته باشیم، زیرا در موضوع تمدن‌سازی نوین اسلامی نیاز به الگوهای اصیل و ناب داریم و چه الگویی بهتر و کامل‌تر از اهل بیت (ع) که می‌توان با رجوع به سیره و روش زندگی شان در راستای تمدن‌سازی نوین اسلامی در سطح جهان گامی مستحکم برداشت.

وی اضافه کرد: پروژه را از این نگاه کلید زدیم، فردی که کتاب را مطالعه می‌کند، چندان آشنایی با اهل بیت ندارد به همین دلیل کتاب را تالیف کردیم و در کنار کتاب برای افزایش حجم مخاطب و اثرگذاری بیشتر به صورت پوستر موشن (یعنی تدوین نریشن‌ها  به صورت افکتیو روی تصاویر ) که زمینه ترغیب بیشتر مخاطب را فراهم کنیم.

طاهری اضافه کرد: در کنار پوستر موشن بحث تولید پادکست،انیمیشن را در دستور کار داریم و یکی از اقدامات بزرگ پروژه برگزاری نمایشگاه بنری در ایام اربعین سال آینده در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین در کشور عراق هست که در این زمینه نیز از ظرفیت‌های مردمی و موکب‌های ایرانی و عراقی استفاده خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه نیازمندی‌های دارید،گفت: به لحاظ فنی ما از ظرفیت نیروی انسانی مناسبی برخودار هستیم اما این پروژه هزینه زیادی دارد که برای عملیاتی کردن آن نیاز به بودجه داریم، هر فریم این نقاشی بدون احتساب متن و سناریو حدود ۲ میلیون تومان برآورده شده که ما نزدیک ۶۲۶ میلیون تومان برای نقاشی نیاز به اعتبار داریم.

طاهری با اعلام اینکه نزدیک به هشت ماه فعالیت مطالعاتی توسط ۳۰ نفر در حال انجام است، بیان کرد: حق‌الزحمه ترجمه،تولید محتوا، پژوهش و تولید نقاشی دیجیتال،مدیریت فضای مجازی و نشر و چاپ کتاب نزدیک ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از این اعتبارات را به صورت نقدی خودمان پرداخت کردیم و نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات تجهیزات داریم و برای مابقی نیاز به حمایت‌ دستگاه‌های اجرایی و خیران داریم.

این محقق فرهنگی و مذهبی با اشاره به بروکراسی حاکم بر ادارات در کشور و استان مازندران، گفت: اگر معطل اعتبارات اداری باشیم نه تنها پاسخگو نیست بلکه ممکن است این پروژه سالیان سال طول بکشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی اداری انجام دادید، گفت: از طریق آستان قدس رضوی پیگیر هستیم که بخشی از این اعتبارات را تامین کنیم.

 یک خانمی در آمریکا متولی برگزاری این نمایشگاه شده است

طاهری درباره هزینه‌های سفر برای برگزاری نمایشگاه‌ها در اقصی نقاط دنیا، بیان کرد: با امام جمعه شیعیان شهر ملبورن در مشهد ارتباط گرفتیم و قرار شد هزینه برگزاری این نمایشگاه را تقبل کند همچنین در لس‌آنجلس یک خانمی متولی برگزاری این نمایشگاه شده است، در واقع برنامه‌ای برای سفر اعضا مجموعه خودمان به کشورهای مختلف نداریم و در نظر داریم از ظرفیت نهادهای فرهنگی اسلامی مستقر در کشورهای مختلف که شناسایی شدند استفاده کرده و اجرائیات و هماهنگی برپایی نمایشگاه را به این عزیزان واگذار کنیم.

وی با اعلام اینکه در این پروژه فرهنگی نیروهای متخصص دارای تحصیلات تکمیلی فعالیت دارند، افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه و مرکز پژوهش‌های آستان قدس به عنوان ناظر فنی پای کار خواهند آمد.

طاهری در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در دریافت نتیجه امیدوار هستید، بیان کرد: در مجموعه خشم مقدس ما نتیجه را لمس کردیم، افرادی که این مجموعه را دیدند برای ما پیام گذاشتند و خواستار ادامه تولیدات در این زمینه هستند.

وی با اعلام اینکه پس از بررسی نتایج مجموعه خشم مقدس، تصمیم به از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی برای ائمه اطهار شدیم، گفت: بسیاری از چهره‌های علمی و فرهنگی حتی وعاظ کشور پس از مشاهده مطالب تهیه شده اولیه خواستار پیگیری جدی‌تر این مجموعه شدند.

مدیر این مجموعه فرهنگی با اعلام اینکه در پروژه اسلام یاوران هشتم، بخش‌های مختلف زندگی ائمه اطهار را گلچین کردیم، گفت: تعریف پروژه ما برای بازه سنی ۱۲ تا ۴۰ سال است که مخاطب اصلی برنامه ما هستند ولی طرح تولید یک مجموعه ۵۰ فریم برای کودکان را هم در دستور کار داریم که بنا داریم این الگوها را با زبان مختص کودکان معرفی کنیم.

وی در پایان گفت: بیشتر فعالیت‌های ما در فضای مجازی و در بستر شبکه های اجتماعی خارجی مانند تیک‌تاک، فیسبوک، اینستاگرام و ... و شبکه‌های اجتماعی داخلی مانند ایتا ، روبیکا ، سروش و... و پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، آپارات و .. برنامه‌ریزی کردیم و چون به ۹ زبان زنده دنیا پروژه فرهنگی تولید کردیم به ۹ زبان دنیا هم صفحات مجازی ایجاد می‌شود و در این مجموعه فعالیت فرهنگی خودمان را بازنشر می‌دهیم.

به گزارش فارس، پشتوانه قوی و برنامه کاربردی و استفاده از نیروهای متخصص و با دانش در حوز‌ه‌های مختلف دینی و فضای مجازی نشان از برنامه‌منسجم گروه اسلام یاوران هشتم است، انتظار است متولیان فرهنگی در استان مازندران و کشور با بررسی نیازهای این جوانان نخبه به جای سنگ‌اندازی آستین همت بالازده و این پروژه بزرگ فرهنگی کمک کار نخبگان کشور باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: لس آنجلس امر به معروف محمد طاهری نخبه مازندرانی شرق مازندران میلیون تومان پروژه فرهنگی پروژه اسلام فضای مجازی خشم مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود