Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در حال حاضر به دلیل کرونا تعداد سرنشینان سرویس مدارس کاهش پیدا کرده و با افزایش قیمت قطعات نیز روبه‌رو هستیم و تاکسیرانان ازقیمت مصوب ناراضی هستند و تمامی این موارد این الزام را به وجود آورده که سرویس‌دهی به موقع انجام نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، همزمان با حضوری شدن مدارس یکی از دغدغه‌های والدین رفت و آمد فرزندانشان است و انتظار دارند آموزش و پرورش، سازمان تاکسیرانی در این زمینه سریع‌تر اقدام کنند، با توجه به اینکه از نخستین روزهای شیوع کرونا بیشتر شرکت‌های تاکسیرانی با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند از آن طرف هم هزینه‌های سرسام‌آور  قطعات و لوازم خودرو سبب شد تا رانندگان سرویس مدارس به دنبال افزایش قیمت باشند و رغبتی به سرویس‌دهی در سال تحصیلی جاری با قیمت سال گذشته را نداشته باشند از طرفی برای خانواده‌ها نیز افزایش کرایه سرویس مدارس با توجه به اینکه دانش‌آموزان در طول هفته تنها چند روز و برای چند ساعت به مدرسه می‌روند سنگین است اما نبود سرویس مطمعن زیر نظر اموزش و پرورش و تاکسیرانی امکان دارد جامعه را به سمت ناهنجاری‌هایی که در گذشته با آن روبه‌رو بودیم سوق دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: دی و اسفند ماه 99  برای سرویس‌دهی مدارس در سال 1400 تا 1401 جلسات متعددی را برگزار کردیم در نتیجه جلسات، قرار داد را به استانداری ارسال کردیم  از سمت کارگروه ماده 18  و بعد از تصویب در فروردین 1400 به ما ابلاغ شد.

وی افزود: در شورای شهر در ارتباط با نرخ نامه سرویس دانش‌آموزی در سال 1400 تا 1401 در شرایط  عادی جلساتی برگزار شد  و پیشنهادهایی را به شورای اسلامی شهر ارائه کردیم، در نتیجه پس از تصویب در تاریخ 1400/2/8 نرخ نامه ابلاغ شد، بنابرین  ما نرخ نامه را بعد از مشخص شدن شرکت‌ها ازطرف سازمان تاکسیرانی به مدارس اعلام کردیم. 

خدابنده ادامه داد: تعداد51 شرکت سال گذشته در  برنامه‌های فراخوان تاکسیرانی حضور داشتند و 49 شرکت بعد از تعیین صلاحیت به اداره کل آموزش و پرورش معرفی شد ما نیز بر اساس نیاز و درخواست نواحی مختلف مشهد و تبادکان  شرکت‌ها را معرفی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی  عنوان کرد: چندین جلسه مجازی و حضوری برای توجیه کارشناسان در استان برگزار شد و تمام نکات قرارداد و نرخ نامه  ایام کرونا و زمان عادی را  اعلام کردیم و برای ایام کرونا هم توضیحات لازم داده شد و گفتیم منتظر بخش‌نامه و نرخ نامه ایام کرونا باشند اما درخواست سرویس‌های مورد نیاز را از مهرماه و اوایل آبان‌ماه  از مدارس دریافت کنند.

بخشداران و آموزش و پرورش کرمانشاه روی سرویس مدارس نظارت بیشتری داشته باشندآیت‌الله مکارم‌شیرازی: آموزش و پرورش باید متحول شود/‌ اجرای سند 2030 را خطرناک می‌دانیمدلایل عدم اجرای "سند تحول بنیادین" آموزش و پرورش یک دهه پس از ابلاغ چیست؟!

وی ادامه داد: تعداد سرویس‌های مورد نیاز از سمت مدارس  و نواحی به  ما اعلام شده  و ما نیز به سازمان تاکسیرانی  اعلام کردیم، بعد از درخواست شرکت‌ها از طرف تاکسیرانی جلسات توجیهی در نواحی مشهد برگزار شد همچنین جلسات متعددی با سازمان تاکسیرانی و کارگروه ماده 18 نمایندگان شهرداری، استانداری، فرمانداری برگزار شد و در نتیجه نرخ نامه ایام کرونا را  برای بازگشایی مدارس تدوین و برای  تایید به شورای شهر مشهد ارسال کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: در ارتباط با سامانه سپند که مخصوص سرویس‌دهی مدارس است هم در کارگروه ماده 18، شورای شهر و کمیته  حمل و نقل  شورای شهر جلسات متعددی برگزار شد و مکاتبات  متعددی برای سامانه سپند از سوی اولیا، مدارس، نواحی شهرستان مطرح بود که به صورت مکتوب به شورای شهر، استانداری، دادگستری استان و آموزش و پرورش جهت تعیین تکلیف  ارسال شده است. 

خدابنده اشاره کرد: برخی مشکلات و ابهامات  در سامانه سپند با حضور کارشناسان  شرکت مجری، بررسی و برطرف شد و تعدادی نیز در  وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به اولیا نیز تذکر داده شد تا برای وارد شدن به سامانه جهت  سرویس‌دهی ورود پیدا کنند و اطلاعات  را تا آنجا که نیاز است ثبت کنند، اعلام نرخ نامه جدید ایام کرونا که برای 3 روز سامان‌دهی سرویس دانش‌آموزی است و  به تعداد 3 دانش‌آموز در هر خودرو تدوین و به نواحی ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام مدارس  در مشهد و تبادکان در حال ثبت نام متقاضیان سرویس با نرخ‌نامه و دستور العمل جدید هستند، اسامی متقاضیان به شرکت‌ها معرفی شده و  شرکت‌ها نیز به عنوان پیمانکار  موظف هستند برابر با نرخ نامه اعلامی لیست دانش آموزان  سرویس‌دهی  را انجام دهند.

رانندگان رغبتی به سرویس دهی مدارس با نرخ های مصوب ندارند

احمد محبی مدیرکل سازمان تاکسیرانی مشهد نیز اظهار داشت: سازمان  تاکسیرانی براساس نیاز آموزش و پرورش نرخ و مجری سرویس مدارس را  انتخاب می‌کند و آموزش وپرورش نیز بیش از 900 مدرسه را معرفی کرده است.

وی افزود: سامانه سپند معرفی شده  سامانه پایش است در بحث  سرویس‌دهی  مدارس و اولیا و رانندگان  باید اطلاعات خود را در آن ثبت کنند. 

محبی تصریح کرد: با توجه به اینکه اپیدمی کرونا ادامه دارد و مدارس تازه حضوری شده است، اگر رانندگان  در سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند در بحث سهمیه بنزین پیمایشی به آنان تعلق می‌گیرد. 

مدیرکل سازمان تاکسیرانی مشهد عنوان کرد: کارگروه ماده 18  برای استان تصمیم می‌گیرد که سازمان تاکسیرانی و آموزش پرورش عضو آن هستند و در این کارگروه نقطه نظرات، تعداد سرویس‌ها، هزینه سرویس بررسی می‌شود.

وی گفت: با توجه به تورم و مشکلاتی که در بحث قطعات  خودرو بود متایفانه تاکسیرانان  با هزینه‌های سنگینی روبه‌رو شدند و همین سبب شد تا رغبتی به برداشتن سرویس با قیمت تعیین شده نشان ندهند.

محبی خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم فشاری بر دوش خانواده دانش‌آموزان بابت هزینه وارد شود اما  نمی‌دانستیم با تورم و تغییر قیمت‌هایی که هر روز در بحث روغن ماشین و لوازم یدکی خودرو به وجود می‌آید روبه‌رو می‌شویم برای افزایش قیمت سرویس مدارس هم از طرفی باید هم  منفعت خانواده‌ها را در نظر بگیریم و هم تاکسیرانان را ضمن اینکه ما دستگاه نظارتی تاکسیرانان هستیم،  در حال حاضر  50 تا 60  شرکت به آموزش پرورش معرفی شدندکه راننده زیادی ندارند و شرکت‌ها برای تامین راننده فراخوان داده اند.

مدیرکل سازمان تاکسیرانی مشهد بیان کرد: در حال حاضرمی‌خواهیم مجوز صادر کنیم اما این قیمت ثابت نیست و از طرفی هم نمی‌توانیم به اولیا فشار بیاوریم که هزینه بیشتری پرداخت کنند، در حال حاضر به دلیل کرونا تعداد سرنشینان سرویس مدارس کاهش پیدا کرده و با افزایش قیمت قطعات نیز روبه‌رو هستیم  و تمامی این موارد این الزام را به وجود آورده که سرویس‌دهی به موقع انجام نشود.

انتهای پیام/281/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تاکسیرانی سرویس دهی مدارس کارگروه ماده 18 آموزش و پرورش مدیرکل آموزش افزایش قیمت خراسان رضوی سامانه سپند سرویس مدارس حال حاضر ایام کرونا شورای شهر برگزار شد نرخ نامه معرفی شد روبه رو شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پی ارسال طرح ابتکاری استان سمنان با عنوان «سند مراسم آغازین مدارس» از سوی سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، آن را یک کار خوب و نمونه دانست و از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت خواست تا ضمن قدردانی از این اقدام شایسته، حتماً از آن به‌عنوان یک کار خوب و نمونه در سایر استان‌ها استفاده شود.

وزیری اظهار داشت: آیین رونمایی از طرح خلاق و ابتکاری سند اجرایی مراسم آغازین مدارس در راستای طرح فراگیر پرورشی و فرهنگی، هم‌زمان با سفر یک‌روزه وزیر آموزش و پرورش به سمنان، دیار فرهنگ و ایمان برگزار شد.

وی افزود: این سند صرفا یک چارچوب و ساختار اجرایی مراسم آغازین مدارس است و مدیران با همراهی تمامی عوامل مدرسه اعم از دانش‌آموزان، کادر اجرایی و معلمان، متناسب با سن، جنسیت و مقطع تحصیلی، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم را برای عملیاتی‌ساختن آن مد نظر قرار خواهند داد.

و پاسخ‌گویی به نیازهای جدید تربیتی آن‌ها، عنوان و تصریح کرد: در این سند، هر روزِ هفته با یک عنوان، مشخص شده؛ یعنی شنبه روز هویت ملی، عشق به میهن و احترام به پرچم، یک‌شنبه روز قرآن و نهج‌البلاغه، دوشنبه روز سلامت روان و جسم(تربیت بدنی)، سه‌شنبه روز فرهنگی و هنری و چهارشنبه روز علمی و فناورانه، نامگذاری شده است.

گفتنی است، این طرح به‌منظور افزایش اثربخشی و مشارکت حداکثری دانش‌آموزان و مربیان در مراسم آغازین و هم‌چنین تقویت و توسعه فعالیت‌های تربیتی با نظر نخبگان، متربیان و مربیان مجرب در راستای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین با رویکردی تحولی و متناسب با نیاز دانش‌آموزان تنظیم و تدوین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902330

دیگر خبرها

  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر