Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ جهان  در شهر تاشکند ازبکستان امروز (دوشنبه) با مسابقات دسته ۸۱ کیلوگرم مردان دنبال و سیدایوب موسوی نماینده ایران در این رقابت‌ها به شمار می‌رود، وزنه‌برداری که تجربه حضور در ۲ مسابقه جهانی ۲۰۱۷ آناهیم آمریکا و ۲۰۱۹ پاتایا تایلند را در کارنامه دارد. وی در آن دوره از مسابقات موفق به کسب مدال برنز در دسته‌های ۹۴ آناهیم و ۹۶ پاتایا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ جهان در تاشکند، نمایندگانی از روسیه (۲ وزنه‌بردار)، ازبکستان (۲ وزنه‌بردار)، ایران، ارمنستان، کلمبیا، مصر، بلاروس، گرجستان و کره‌جنوبی حضور دارند. در این دسته کاراپتیان از ارمنستان با مجموع ورودی ۳۸۰ کیلوگرم در صدر قرار دارد و  کریم ابراهیم از مصر و رومان از روسیه با رکورد ورودی ۳۷۵ کیلوگرم در جایگاه دوم هستند.

رکورد ورودی سید ایوب موسوی نیز در این مسابقات ۳۷۰ کیلوگرم است. 

کارپتیان ارمنستانی ۲۶ سال سن دارد و مهمترین افتخارات او کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان در هیستون آمریکا است. وی همچنین یک مدال طلای قهرمانی اروپا را در دسته ۷۷ کیلوگرم کسب کرده است.

وزنه‌بردار ارمنی در آخرین مسابقه پیش از اعزام به ازبکستان در رقابت‌های قهرمانی اروپا که سال ۲۰۲۱ در شهر مسکو برگزار شد به مدال برنز رسید. وی با مجموع ۳۶۵ کیلوگرم بهترین رکورد خود را در این مسابقات به ثبت رساند.

یکی از مدعیان قدرتمند این گروه کریم ابراهیم مصری است که در سال ۲۰۱۹ توانسته با مجموع ۳۶۵ کیلوگرم مدال طلای قهرمانی آفریقا را در دسته ۸۹ کیلوگرم را از آن خود کند. 

سیدایوب موسوی که سومین مسابقه جهانی خود را در رشته وزنه‌برداری تجربه می‌کند اکنون یک ورزشکار با تجربه به شمار خواهد رفت که ۲ مدال برنز در این آوردگاه بزرگ را کسب کرده است. موسوی در جهانی ۲۰۱۹ پاتایا در حضور بزرگانی مانند تیان تائو چینی و فارس الباخ قطری مدال برنز حرکت دوضرب را از آن خود کرد. 

در آن دوره از مسابقات کیانوش رستمی و ایوب موسوی نماینده ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم بودند که رستمی از دور مسابقات حذف شد. موسوی سال ۱۳۹۸ با مهار وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی به مدال برنز مسابقات تایلند در حرکت دوضرب رسید و در مجموع در رتبه پنجم دسته ۹۶ کیلوگرم قرار گرفت.

او در سال ۱۳۹۸ خورشیدی در حرکت یکضرب دسته ۹۶ کیلوگرم به عنوان نهمی مسابقات قهرمانی جهان تایلند رسیده بود. 

اما نخستین تجربه سیدایوب موسوی مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آناهیم آمریکا بود. وی در آن مسابقات نیز با مهار وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی مدال برنز حرکت دوضرب دسته ۹۴ کیلوگرم را از آن خود کرد. در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آناهیم آمریکا سهراب مرادی مدال طلای دسته ۹۴ کیلوگرم را از آن خود کرد. 

موسوی یکی از غایبان بزرگ مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۱ بود. برخی باور دارند پافشاری کیانوش رستمی برای وزنه زدن در دسته ۸۹ کیلوگرم موجب خط خوردن موسوی از قهرمانی آسیا شد. در آن مسابقات علی میری و کیانوش رستمی نماینده ایران در این دسته بودند.

موسوی یک مدال طلا و ۲ نقره قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. 

هر چند که حضور وزنه‌بردارانی از روسیه، ارمنستان و مصر در دسته ۸۹ کیلوگرم رقابت را برای پسر آبادانی تیم ملی سخت می کند اما انتظار است با توجه به تمرینات و میزان آمادگی این وزنه‌بردار او بتواند سکویی بهتر از سومی را برای خود به دست آورد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: روسیه سید ایوب موسوی کیانوش رستمی علی میری بلاروس تیم ملی وزنه برداری روسیه سید ایوب موسوی علی میری کیانوش رستمی دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه برداری آن خود وزنه بردار مدال برنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد

رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.
 
امروز سه‌شنبه، چهار بوکسور تیم امید ایران به مصاف حریفان قدرتمند خود رفتند که نتایج آنان به شرح زیر است:
 
در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با ارائه مبارزه‌ای تماشایی از سد گورپاد از هند گذشت و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، برنزش را قطعی کرد. وی در این مبارزه، حریفش را ۲ بار ناک‌دان کرد و هر سه راند را برنده شد. محشری در نیمه‌نهایی با جواهر اوماتالیف ازبکستانی و دارنده مدال طلای جهان و آسیا مبارزه دارد.
 
در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود با ویشوانا از هند قهرمان جوانان جهان در اسپانیا رقابت کرد و با وجود تلاش فراوان نتوانست به نتیجه برسد و کارش در این مسابقات به پایان رسید.
 
در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی نتیجه را به آکاش گورکا از هند واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.
 
در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان نایب قهرمان جوانان جهان رفت و نتیجه را واگذار کرد و به کار خود پایان داد.
 
فردا چهارشنبه، مسابقات رده سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند.
 
در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی با ظفربیک کمیل‌اوف از قرقیزستان می‌رود.
 
در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش اردنی روبه‌رو خواهد شد.
 
در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی با سینگ یاشی‌واردان هندی می‌رود.
 
در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف ازبکستانی مبارزه خواهد کرد.
 
در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟