Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:48:04 GMT

رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کرونا مبتلا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۸۷۷

رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کرونا مبتلا شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ریاست جمهوری آفریقای جنوبی روز یکشنبه طی بیانیه‌ای از ابتلای سیریل رامافوسا به ویروس کرونا خبر داد.

ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در عین حال اعلام کرد که رامافوسا به صورت خفیف به بیماری مبتلا شده است.

این بیانیه می‌افزاید که رامافوسا روز یکشنبه پس از ترک مراسمی در کیپ تاون احساس کسالت و بیماری نمود و آزمایش کرونای وی مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، رئیس جمهور آفریقای جنوبی که به صورت کامل در مقابل کرونا هم واکسینه شده است در کیپ تاون در قرنطینه به سر می‌برد و تمام اختیارات خود را به مدت یک هفته به دیوید مابوزا معاون خود تفویض کرده است.

گفتنی است که آفریقای جنوبی نخستین کشوری بود که سویه جدید بیماری کرونا با نام «اومیکرون» در آن شناسایی شد، اما هنوز اعلام نشده است که رامافوسا به این نوع مبتلا شده است یا خیر.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا آفریقای جنوبی رئیس جمهور رامافوسا ویروس کرونا ابتلا به کرونا آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

«نکوسی زولیولیله ماندلا» و نماینده مجلس آفریقای جنوبی و نوه نلسون ماندلا رهبر سابق آفریقای جنوبی که به منظور گفت‌وگو درباره موضوع فلسطین و تحولات تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر (۱۵مهر) به استانبول سفر کرده است، افزود:‌ مساله فلسطین در قلب شهروندان جمهوری آفریقای جنوبی قرار داشته و دارد.

وی افزود: نلسون ماندلا پدربزرگ من که بنیانگذار دموکراسی در آفریقای جنوبی است در سفرهای خود به غزه در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ گفت که آزادی مردم آفریقای جنوبی بدون آزادی مردم فلسطین کامل نخواهد شد.

نکوسی ماندلا ادامه داد: نلسون ماندلا این تعهد را به فلسطینی ها داد و به همین دلیل ما در آفریقای جنوبی به دفاع از مسائلی که او نمایندگی و از آن دفاع می کرد، ادامه می دهیم.

وی افزود: نلسون ماندلا همبستگی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین علیه اشغالگران را بزرگ‌ترین مسئله اخلاقی زمان ما می‌دانست.

ماندلا به اهمیت طرح بین المللی «ناوگان آزادی» که قرار است کمک های بشردوستانه را از ترکیه به غزه منتقل کند، اشاره کرد و افزود: «ناوگان آزادی» حرکتی در راستای اجرای تصمیم دیوان بین المللی دادگستری است که بر اساس آن کمک‌های بشردوستانه باید کاملا آزادانه وارد غزه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو