Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مسئول امور ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی رازی با اشاره به وضعیت انبارهای روباز دپوی "گوگرد" این شرکت در ماهشهر، گفت: گوگرد استحصالی این شرکت هیچ مشکلی برای محیط زیست ندارد.

عبدالرضا ایروانی در خصوص انبارهای روباز دپوی "گوگرد" شرکت پتروشیمی رازی اظهار کرد: گاز ترش مسجدسلیمان به این شرکت هدایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گاز، پتانسیل ایجاد خطر زیاد برای محیط پیرامونش را دارد و می‌تواند این شهر را تحت تاثیر قرار دهد و به دلیل این پتانسیل خطر و ارزش اقتصادی این گاز؛ در شرکت پتروشیمی از این گاز، گوگرد استحصال می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به صادر کردن گوگرد استحصالی به هارج از کشور، افزود: گوگرد استحصالی، "پودر" نیست و با وزش باد جابه‌جا نمی‌شود و هیچ مشکلی برای محیط زیست ندارد.

مسئول امور ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی رازی گفت: گوگرد تولیدی این شرکت گرانول و مشابه تولید گوگرد در کانادا، چین و کشورهای متعدد دیگر است و برای انسان و محیط زیست خطری ندارد.

ایروانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: دو واحد دانه‌بندی گوگرد داریم تا اگر یکی از واحدها خراب شد، از واحد دیگر استفاده کنیم.

پیش از این، کارشناس واحد ایمنی و بهداشت یکی دیگر از شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر به ایسنا گفته بود: انبارهای روباز و غیراستاندارد دپوی گوگرد، فضای وسیعی از پتروشیمی رازی  را به رنگ زرد گوگردی درآورده و موجب آلودگی هوا و زمین شده است در حالی که امروزه در هیچ جای دنیا گوگرد در فضای باز و بدون هیچ گونه سرپوشی دپو نمی‌شود.

وی افزوده بود: ذرات گوگرد به راحتی وارد منابع آب سطحی و خلیج فارس می‌شود. ‌پرنده‌ها نیز به اشتباه این ذرات را به عنوان غذا، مصرف می‌کنند که این امر می‌تواند آثار زیانبار بسیاری به همراه داشته باشد و در نهایت وارد زنجیره غذایی انسان شود و انسان را نیز متاثر کند.

وی با اشاره به اینکه ذرات گوگرد می‌تواند سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار دهد، گفته بود: این ذرات بر منابع آب و خاک و همچنین بر حیات وحش منطقه و در نهایت تمام اجزای اکوسیستم از جمله انسان‌ها آثار مخربی بر جای می‌گذارد. با توجه به اینکه روی انبار روباز گوگرد پتروشیمی رازی حتی یک چادر کشیده نشده است، در مواقعی که باد می‌وزد این ذرات گوگرد به راحتی همانند طوفان ماسه در منطقه ‌پخش می‌شود و به دلیل نزدیکی پتروشیمی بندر امام به این انبار روباز، تمامی نیروهای فعال در این مجتمع درگیر این مشکل بوده و سیستم تنفسی آن‌ها تمامی عوارض ناشی از این ذرات سمی را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان محیط زیست گوگرد پتروشيمي ماهشهر انبارهای روباز پتروشیمی رازی شرکت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در انبارهای منطقه شهرری مهار شد، مورد مصدومیت و تلفات جانی تاکنون نداشتیم.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات تکمیلی حادثه آتش سوزی اظهار کرد: دو انبار مسقف به وسعت ۵۰۰ متر در کنار یکدیگر میان چندین انبار دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: آتش شعله‌ور بود، وسعت ۱۰۰۰ متری در فضای باز وجود داشت، یکی از انبارها مملو از افشانه و اسپری بود، موادی که قابل اشتعال و انفجار است، سقف‌ها هم دچار آتش‌سوزی و آتش‌نشانان آتش را خاموش کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: انبار کناری لوازم یدکی دوچرخه بود، بخش زیادی از آتش خاموش و تحت کنترل است، خطر سرایت به اطراف وجود ندارد.

وی با اشاره به تعداد مصدومان تصریح کرد: مورد مصدوم و تلفات جانی نداشتیم و از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری و ۱۰ کانتینر بزرگ در داخل حیاط بود یکی از آن‌ها چون در کنار انبار لوازم یدکی دوچرخه بود، آتش گرفت و خاموش از سرایت به دیگر کانتینرها جلوگیری شد.

کد خبر 747982

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد