Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@17:02:13 GMT

افزایش سطح هشدار کرونایی در انگلیس به ۴

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۹۴۰

افزایش سطح هشدار کرونایی در انگلیس به ۴

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، انگلیس روز یکشنبه سطح هشدار کرونایی خود را به پیشنهاد ماموران ارشد پزشکی و در پاسخ به گسترش سریع سویه اومیکرون از سطح ۳ به سطح ۴ افزایش داد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای گفت: شواهد اولیه نشان می‌دهد سویه اومیکرون بسیار سریع‌تر از سویه دلتا در حال گسترش است و حفاظت واکسن‌ها در برابر بیماری علائم دار ناشی از این سویه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقای سطح هشدار کرونایی به سطح ۴ به این معناست که مقامات بهداشتی معتقدند میزان انتقال این سویه بالاست و موجب فشار بر خدمات بهداشت در این کشور خواهد شد.

اظهارات نخست وزیر انگلیس درباره افزایش سطح هشدار کرونایی

نخست وزیر انگلیس با اشاره به سرعت سرایت سویه جدید کرونا با نام اومیکرون گفت: سطح هشدار کرونایی از سه به چهار که قبل از بالاترین سطح هشدار کرونایی بود افزایش داده شد.

بوریس جانسون در نطقی تلویزیونی شرایط بهداشتی کشور را به علت شیوع گسترده اومیکرون اضطراری توصیف کرد و گفت: امروز به علت شرایط اضطراری شیوع اومیکرون در برنامه واکسیناسیون تغییراتی ایجاد شده است و از همه افرد بالاتر از ۱۸ سال خواسته شده است تا پایان ماه جاری برای دریافت دوز سوم کرونا اقدام کنند.

جانسون که کشورش پیشتاز ابتلا به سویه جدید کرونا با نام اومیکرون در اروپاست گفت: ما مشاهده کردیم شمار بستری شدگان در آفریقای جنوبی در مدت یک هفته دو برابر شده است و در انگلیس نیز برخی بیماران کرونایی در بیمارستان بستری شدند.

نخست وزیر انگلیس که خود دو بار به ویروس کرونا مبتلا شده افزود: افرادی که دوز سوم را دریافت کنند تا ۷۵ درصد در برابر اومیکرون مقاومند.

وی با بیان اینکه هر دو تا سه روز شمار مبتلایان به اومیکرون در این کشور دو برابر می‌شود افزود: از مقامات بهداشت و درمان خواسته شده است هر چه سریعتر امکان بیشتری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونای افراد مهیا کنند.

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه هیچ کس نباید درباره در راه بودن موج گسترده اومیکرون شک کند گفت: بسیار واضح است که دریافت دو دوز واکسن، سطح لازم ایمنی را برای مقابله با اومیکرون ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: خبر خوب این است که به گفته دانشمندان دریافت دوز سوم واکسن می‌تواند ایمنی بالایی در برابر آن ایجاد کند.

جانسون گفت: ممکن است برخی بپرسند با توجه به کمتر بودن شدت بیماری زایی اومیکرون آیا دریافت دوز سوم واکسن نیاز است در پاسخ به آنان باید گفت حتما نیاز است و نباید این اشتباه را کرد که اومیکرون به ما آسیب نمی‌رساند و نمی‌تواند ما و عزیزانمان را به طور جدی بیمار کند.

آخرین بار در اردیبهشت امسال بود که هشدار کرونایی به سطح چهار رسید و مفهوم آن این است که شیوع سریع است.

انگلیس هم اکنون با بیش از سه هزار و صد مبتلای به اومیکرون که افزون بر هزار و دویست نفر آنان در شبانه روز گذشته شناسایی شدند دارای بیشترین مبتلایان به اومیکرون در قاره اروپاست.

شیوع سریع اومیکرون در انگلیس نگرانی‌ها را در این کشور افزایش داده است چرا که انگلیس با جمعیت حدود ۶۷ میلیون نفر پس از کشور‌های پر جمعیتی همچون امریکا، هند و برزیل چهارمین کشور دارای بیشترین مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان است.

شمار مبتلایان قطعی به کرونا در انگلیس از ۱۰ میلیون و هشتصد هزار نفر گذشت و بنا به گزارش مرکز ملی آمار این کشور شمار جان باختگان کرونا در این کشور نیز از ماه پیش از ۱۶۸ هزار نفر گذشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا انگلیس ویروس کرونا افزایش سطح هشدار جانسون نخست وزیر انگلیس آلودگی هوا اومیکرون مهدی سعادتی بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا سطح هشدار کرونایی نخست وزیر انگلیس دریافت دو دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان قزوین 
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • آرسنال قاطعانه برد و فشار روی سیتی را افزایش داد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس