Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حامد اختری عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به واگذاری بخشی از زمین‌های تالاب انزلی به سازمان جنگل‌ها، اظهار کرد: این اقدام با اعلام سازمان ثبت اسناد و املاک انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این بعد مسئولیت حفاظت از این زمین‌ها برعهده منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، افزود: تاکنون سند هشت هزار هکتار از زمین‌های تالاب در شهرستان‌های صومعه سرا و رشت به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری به نمایندگی از دولت صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اضافه کرد: مابقی این زمین‌ها که در حوزه شهرستان انزلی قرار دارد طی هفته جاری صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون بهسازی محیط زیست تالاب‌های جز مناطق چهارگانه حفاظت شده است، تصریح کرد: اراضی که در این مناطق قرار دارد سازمان محیط زیست قائم مقام سازمان جنگل‌ها در مدیریت و نگهداری است.

اختری ادامه داد: به استناد ماده ۱۱ قانون اراضی مستحدث و ساحلی سازمان جنگل‌ها نیز در این زمینه وظایفی برعهده دارد اما چون مدیریت و حفاظت بر اساس قانون بر عهده سازمان محیط زیست است اگر تخلف، تصرف و آتش سوزی رخ دهد منابع طبیعی آگاه شود در کنار محیط زیست برای رفع این مشکل تلاش می‌کند.

وی افزود: اسناد مالکیت تالاب به نمایندگی از دولت متعلق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

کد خبر 5374110

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور تالاب انزلی سند مالکیت ویروس کرونا مطالبات مردم لرستان از دولت بوشهر روز پرستار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه عکس استانها گرگان واکسن کرونا سانحه تصادف خرم آباد سیدابراهیم رئیسی سازمان جنگل ها محیط زیست زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار

دریافت 16 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی (حسین آقایی و مهرداد بخشی پور) با همراهی یکی از محیط بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید. آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود و مشاهده و تصویر برداری از گونه‌های ارزشمند هم نشان از این امنیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

گفتنی است، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 6090941

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت