Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در نشست مدیران پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی آموزش و پرورش استان گفت: این نهاد تاکنون از پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی استان ۱۳ میلیارد ریال حمایت مالی کرده است.

او افزود: یکی از سیاست‌های پارک علم و فناوری نهادینه کردن فرهنگ ایده پردازی در میان دانش‌آموزان است که با تلاش پارک علم و فناوری و همکاری آموزش و پرورش حرکت خوبی در این راستا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره هفته پژوهش در چهارمحال و بختیاری

پیرعلی اضافه کرد: تاکنون یک میلیارد ریال حمایت مستقیم از ۲۹ طرح دانش‌آموزی از ۶ پژوهش‌سرای استان صورت گرفته است.

او ادامه داد: یکی دیگر از حمایت‌های صورت گرفته تجهیز پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی استان به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال است که این اعتبار با پیگیری پارک علم و فناوری از طریق معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تخصیص یافت و تجهیزات خریداری شده در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شد.

پیرعلی با اشاره به نقش پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی در تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر گفت: یکی از ارکان اصلی انقلاب پنچم صنعتی توسعه و پرورش نیروی انسانی است که پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی باید پایه و کانون اصلی حوزه آموزش و پژوهش و اعتلای فرهنگ کسب و کار در میان دانش‌آموزان باشند.

او، تدوین آموزش‌های کوتاه مدت، تغییرات در کتب درسی و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم کسب و کار را از رویکرد‌های جدید آموزش و پرورش عنوان و اظهار امیدواری کرد: با توسعه نیروی انسانی، حمایت و ایجاد انگیزه و خود باوری در میان دانش آموزان شاهد پیشرفت کشور در حوزه فناوری و کسب و کار باشیم.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک علم و فناوری آموزش و پرورش پژوهش سرا های دانش آموزی پارک علم و فناوری آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی

هرمزگان-جام جم انلاین-به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در مراسمی از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان  گفت: از این شمار ۹ معلم، نمونه کشوری معرفی شدند.

محمد قویدل افزود: خلاقیت در تدریس، شیوه آموزشی نوین و نظرسنجی از خانواده‌ها و دانش آموزان از مهمترین معیار‌های انتخاب معلم نمونه بود.

استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: فرزندان ما با آموزش معلمان، هویت مستقل دینی و ملی خود، فرهنگ، تاریخ و تمدن باشکوه کشورمان را می‌شناسند.

مهدی دوستی افزود: اکنون با ترکیب نقشه‌های آموزشی با صنعتی، به سمت آموزش ترکیبی از بخش‌های نرم و سخت افزاری حرکت کرده ایم و متناسب با نیاز استان رشته‌ها و هنرستان‌های جدید ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید بهره برداری شده است گفت: در مهرماه هنرستان مجهز انرژی اتمی کار خود را شروع می‌کند که وظیفه مهم آن، تربیت نخبگان برای آینده و توسعه این صنعت در استان است و هنرستان تجارت نیز راه اندازی می‌شود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: هرمزگان جزء استان‌های موفق در زمینه مهارت آموزی برای دانش آموزان است.

 

محسن زارعی افزود: مدارس جوار صنعت نوید بخش توسعه و پیشرفت استان است.

وی گفت: با این مدارس نیرو‌های ماهر و کارآزموده تربیت و وارد بازار کار می شوند که چرخ صنعت استان را می چرخانند.

دیگر خبرها

  • حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یک وظیفه فراقوه‌ای‌ است
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد